Elektryczne motocykle z Indii rzucają wyzwanie Europie
Ultraviolette szybko staje się jednym z najbardziej obiecujących producentów pojazdów elektrycznych, chociaż na razie głównie w Indiach. Marka zdobywa jednak uznanie na arenie międzynarodowej, szczególnie dzięki modelowi F77.
F77 to elektryczny motocykl, który zwrócił na siebie uwagę entuzjastów jednośladów na całym świecie. Obecnie firma ponownie znajduje się w centrum zainteresowania, nie tylko za sprawą ekspansji na rynek europejski, ale także ambitnych planów rozwoju.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
Ultraviolette F77 to motocykl elektryczny wyróżniający się wysokimi osiągami i nowoczesnymi technologiami. Model Mach 2 został wyposażony w silnik o mocy 30 kW (około 40 KM), oferuje moment obrotowy na poziomie 100 Nm oraz maksymalną prędkość wynoszącą 155 km/h. Przy deklarowanym zasięgu 323 km według cyklu IDC, F77 nie tylko dostarcza sportowych wrażeń z jazdy, ale także zapewnia praktyczność niezbędną w codziennym użytkowaniu. Od dawna wiemy już, że Indie mogą dostarczać innowacyjne jednoślady konkurujące z międzynarodowymi markami. Okazuje się, że to samo tyczy się pojazdów zasilanych prądem, a nie klasyczną benzyną.
Rozwój Ultraviolette w Europie nabiera tempa. W październiku 2024 roku firma uzyskała certyfikację L3e zgodnie z regulacjami UNECE, co oznacza, że model F77 Mach 2 jest teraz dopuszczony do ruchu w ponad 40 krajach, w tym w całej Unii Europejskiej. W ramach debiutu na europejskim rynku Ultraviolette zaprezentowało swoje motocykle podczas targów EICMA 2024 w Mediolanie, gdzie ujawniono również prototyp Concept X. Cena F77 w Europie wynosi 9 990 euro, a motocykl jest dostępny w dwóch wersjach - Standard oraz Recon.
Interesującym aspektem działalności Ultraviolette jest jej wsparcie ze strony Exor N.V., holdingu kontrolującego Ferrari i Stellantis. Ta sama grupa kapitałowa, która posiada znaczące udziały w Ferrari, dostrzegła potencjał w indyjskim producencie motocykli elektrycznych. Inwestycja Exor w Ultraviolette miała miejsce w 2022 roku. Dzięki temu wsparciu startup ma zarówno kapitał, jak i branżowe kontakty umożliwiające dalszy rozwój i zdobywanie nowych rynków.
Plany Ultraviolette na przyszłość nie kończą się na wprowadzeniu F77 do Europy. Firma zamierza rozwijać swoją sieć sprzedaży i serwisu na kluczowych rynkach oraz wprowadzać nowe produkty dostosowane do specyfiki europejskiego rynku. Jednym z projektów, który budzi szczególne zainteresowanie, jest elektryczny skuter, który według spekulacji ma powstawać we współpracy z Ferrari.
Oczekiwania wobec tej nowości rosną zwłaszcza w kontekście wydarzenia "Fast Forward 2025", zaplanowanego na 5 marca w Bangalore. Oczywiście rynek skuterów elektrycznych w Europie jest niezwykle konkurencyjny. Ultraviolette zmierzy się z silnymi rywalami, a kluczowe dla indyjskiej firmy będzie wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez osiągi, design, inteligentne technologie oraz atrakcyjną cenę - podobnie jak udało się to w przypadku modelu F77 w kategorii motocykli. Czy ta ofensywa się powiedzie? Zobaczymy.







Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze