tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Cal Crutchlow: "Lorenzo nie wygra na Hondzie" NAS Analytics TAG
2019 11 03 KTM EXC Zestaw Bonusowy 2020 billboard
NAS Analytics TAG

Cal Crutchlow: "Lorenzo nie wygra na Hondzie"

Autor: Janusz Bębenek 2019.05.30, 10:34 Drukuj

Brytyjski zawodnik teamu LCR Honda słynie nie tylko ze swoich umiejętności, ale też z bardzo bezpośrednich wypowiedzi. Tuż przed wyścigowym weekendem w Mugello podtrzymał swoją wcześniejszą opinię, że Honda RC213V nie jest maszyną, na której Jorge Lorenzo może wrócić na szczyt klasyfikacji kierowców MotoGP.

Cal Crutchlow jeździ w ekipie LCR od 2015 roku i w tym czasie trzy razy zwyciężał w wyścigach klasy królewskiej: w 2017 roku w Brnie i w Australii, a w 2018 roku w Argentynie, po pełnym kontrowersji zachowaniu Marqueza. Wtedy Brytyjczyk mocno skrytykował dziennikarzy, którzy zajęci starciem pomiędzy MM93, a Rossim, nie pojawili się na konferencji prasowej zwycięzców wyścigu.

NAS Analytics TAG

W czasie ostatniego GP Australii Cal uległ poważnemu wypadkowi, w którym doznał wielokrotnych złamań kostki i kości piszczelowej. Wpłynął on mocno na obecną kondycję i wyniki tego zawodnika, choć sezon 2019 udało mu się rozpocząć w Katarze znakomitym trzecim miejscem. Później nie było już jednak tak dobrze i po pięciu rundach Crutchlow zajmuje siódmą pozycję w tabeli.

Tuż przed Grand Prix Włoch, które rozpocznie się już w piątek, zespół LCR Honda złożył wizytę w siedzibie producenta akcesoriów GIVI, z którym udanie współpracuje od ponad 20 lat. Przy tej okazji Cal Crutchlow udzielił krótkiego wywiadu, tradycyjnie pełnego jednak zdecydowanych opinii, o które trudno w świecie współczesnego sportu, rządzonego przez wygładzone i uprzejme komunikaty agencji PR.

Jaka jest twoja aktualna kondycja fizyczna po incydencie w Australii w zeszłym roku?

Mieliśmy świetny start w Katarze z trzecim miejscem, najlepszym wynikiem w tym sezonie. Fizycznie jestem gdzieś na poziomie 80% sprawności. Moja noga była leczona chirurgicznie, z użyciem wkrętów i płytek. Proces rehabilitacji przebiega prawidłowo. Po takim urazie ruch kostki jest ograniczony, co wpływa na czułość i użycie tylnego hamulca. Dzięki ogromnej pomocy zespołu, aby ułatwić mi prowadzenie pojazdu, kontynuuję wysiłki, aby wrócić do swoich 100%.

Jaki jest twój cel na ten sezon?

W ostatnich kilku wyścigach, w Jerez i Le Mans, nie czułem się tak konkurencyjny, jak w Katarze, Argentynie i Teksasie. Muszę się poprawić i być szybkim w wyścigu, mam nadzieję, że uda się to zrobić już na Mugello. Teraz moim celem jest być w pierwszej piątce lub szóstce.

Jakich ulepszeń wymaga twoja Honda?

Myślę, że to kwestia wielu drobnych szczegółów. Osobiście uważam, że motocykl nie jest jeszcze optymalnie ustawiony, choć sprawy idą w dobrym kierunku. Jestem blisko czołówki, ale wciąż tracę do niej średnio około dwóch lub trzech dziesiątych sekundy. Niewiele, ale chcę być znowu silny z moim zespołem.

Biorąc pod uwagę, co robi Alvaro Bautista w WSBK, czy myślałeś kiedyś o powrocie do superbike’ów z dobrym zespołem?

Nie. Jeżdżę teraz na najwyższym możliwym poziomie mistrzostw, nie chciałbym go obniżać, nie potrzebuję tego. Mam dobrą pracę w MotoGP, jestem na dobrej pozycji, ale nawet gdybym nie był, nie wróciłbym do WSBK. Ludzie zawsze myślą, że kiedyś wrócę, może dlatego, że jestem Anglikiem, ale w końcu spędziłem już więcej lat w MotoGP niż w superbike’ach. Bautista wykonuje jednak znakomitą robotę i świetnie się go ogląda.

Jesteś w piątym sezonie z zespołem LCR, jaki jest sekret tego związku?

Myślę, że wynika to z wielu czynników. Szef ekipy, Lucio Cecchinello, był wcześniej świetnym zawodnikiem, wykonuje fantastyczną robotę, podobnie jak cały mój zespół. Byłem natomiast rozczarowany, gdy w zeszłym roku Honda chciała trzech doświadczonych członków mojego zespołu wysłać do pracy z Lorenzo. Miałem kilka okazji do zmiany ekipy w MotoGP, ale tego nie zrobiłem. Zawsze myślisz, że trawa sąsiada jest bardziej zielona.

W zeszłym roku powiedziałeś, że Lorenzo nigdy nie wygra na Hondzie i rzeczywiście, widać, że ma spore trudności.

Miałem rację! Jestem tego pewien. Moja opinia nie dotyczy osoby Lorenzo. Jest jednym z najlepszych w naszym sporcie, ale nie sądzę, żeby wygrał z Hondą, jestem gotów się założyć.

Jakie jest twoje najlepsze zwycięstwo w MotoGP?

Od razu myślę o Brnie, ponieważ był to mój pierwszy triumf w MotoGP, a także dlatego, że był pierwszy po długim okresie bez żadnych zwycięstw,. Potem jest wyścig w Australii, ponieważ świetnie się bawiłem na motocyklu i nikt nie był w stanie być tak szybki jak ja. Mam nadzieję, że najlepsze dopiero nadejdzie.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę