tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bridgestone nie poszedł na kompromis. Nowa opona Battlax Hypersport S22
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Bridgestone nie poszedł na kompromis. Nowa opona Battlax Hypersport S22

Autor: Informacja prasowa 2019.04.19, 16:01 Drukuj

Firma Bridgestone, największy światowy producent opon i wyrobów z gumy, zaprezentowała innowacyjną i przełomową oponę motocyklową Battlax Hypersport S22. Jest to nowość w serii Battlax, a firma Bridgestone tworząc ją nie poszła na jakiekolwiek kompromisy, gwarantując większą niż dotychczas wydajność we wszystkich obszarach.

Impulsem do rozwoju modelu S22 była chęć zapewnienia doskonałych parametrów na mokrej nawierzchni, przy zachowaniu znakomitej przyczepności na suchej, z której seria Battlax Hypersport jest już znana. Skoncentrowano się na zapewnieniu poczucia przyczepności oraz funkcjonalności opony przy pokonywaniu zakrętów, dzięki którym kierowca może doświadczyć na jezdni pełnego zakresu osiągów swojego motocyklu.

NAS Analytics TAG

"Model S22 opracowaliśmy zgodnie z potrzebami i wymaganiami użytkowników produktów Hypersport" wyjaśnia Nico Thuy, Szef Motorcycle Europe, Bridgestone dla obszaru EMEA. "Ułatwione kierowanie i lepsza reakcja, zwłaszcza podczas skręcania, zapewniają kierowcom Hypersport maksimum pewności podczas przechodzenia na wyższy poziom jazdy".

Wyniki prób wskazują na poprawę wszystkich aspektów, przy możliwości pokonywania zakrętów z 15% większą prędkością na suchej nawierzchni, o 1,2% szybszymi czasami okrążeń na suchej nawierzchni i o 5% na mokrej [1].

Przepis na doskonałą przyczepność

Podczas produkcji opony firma Bridgestone wykorzystała strukturę o złożonym składzie. Twardsze mieszanki na środku, bardziej miękkie na powierzchniach trakcyjnych oraz najbardziej miękkie na krawędziach, umożliwiają uzyskanie optymalnej równowagi pomiędzy przyczepnością i komfortem pokonywania zakrętów. Ta oryginalna receptura składa się ze zoptymalizowanej mieszanki żywic na powierzchni trakcyjnej opony, podczas gdy w obszarze środkowym zwiększono ilość drobin dwutlenku krzemu o 25% w celu poprawienia styczności z nawierzchnią drogi [2].

Pomimo tak ogromnej poprawy w zakresie parametrów pracy, nie uznano kompromisów jeśli chodzi o zużycie opon przednich i tylnych.

Pozytywny wpływ na wzór bieżnika

Mieszanka związków użyta do produkcji opony została zaprojektowana w taki sposób, aby dobrze współdziałać ze wzorem bieżnika opony. Oba aspekty zostały precyzyjnie dopasowane do siebie, zwłaszcza w okolicy krawędzi obszaru styku, przez co osiągnięto lepszą przyczepność i zredukowano poślizg. Niesamowita 5% poprawa na mokrej nawierzchni była możliwa dzięki zastosowaniu ulepszonego wzoru bieżnika, który zapewnił zwiększenie odprowadzania wody i lepszą kontrolę w warunkach granicznych, a także poprawił współczynnik nacięć (ang. sea-to-land ratio) w obszarze barku opony.

Kąt i układ rowków zoptymalizowano w taki sposób, aby siły robocze działające na oponę zapewniły najlepszą wydajność przy skręcaniu i na prostych odcinkach, zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach. Dodatkowe ulepszenia wzoru miały pozytywny wpływ na lekkość prowadzenia i reakcję opony.

Większa sztywność

Firma Bridgestone wykorzystała swą nowoczesną konstrukcję MS-Belt oraz technologię High Tensile Penetration Cord celem zapewnienia kierowcom doświadczenia lekkości podczas kierowania oraz poczucia pewności, że opona zachowa stabilność przy dużych prędkościach. Powiązano to z trójwymiarowym kształtem krawędzi rowka przedniej opony, mającym krytyczne znaczenie dla optymalnej sztywności opony. W wyniku tych działań powstała opona zoptymalizowana pod kątem najlepszym parametrów w każdym obszarze.

Nowe opony Battlax Hypersport S22 są dostępne w kilku rozmiarach od stycznia 2019 r., kolejne rozmiary zostaną wypuszczone na rynek w styczniu 2020 r.

Więcej informacji o oponach Battlax Hypersport S22 znajziesz na stronie internetowej Bridgestone.

 

1. Względem wersji poprzedniej (Battlax Hypersport S21). Próby wewnętrzne: BMW S1000RR, Tor Autopolis w Japonii, Poligon testowy Bridgestone w Japonii, rozmiary 120/70, 190/55.

2. Proporcja zawartości drobin dwutlenku krzemu stykającego się z nawierzchnią jest o 25% większa niż w przypadku S21.

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę