tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Biura i gara¿e zamiast bezpiecznej trasy - kontrowersje przy organizacji Ulster GP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Biura i gara¿e zamiast bezpiecznej trasy - kontrowersje przy organizacji Ulster GP

Autor: Janusz Bêbenek 2019.08.22, 14:37 Drukuj

Organizatorzy wyścigu ulicznego Ulster GP otrzymali dwa lata temu potężne dofinansowanie rządowe na poprawę bezpieczeństwa zawodników i kibiców. Okazuje się, że lwia część tych pieniędzy zamiast na działania zgodne z przeznaczeniem, poszła na remont budynku klubowego i padoku.

Wyścig Ulster GP, odbywający się od 1922 na pętli Dunrod Circuit w okolicach Belfastu w Irlandii Północnej jest obecnie najszybszym wyścigiem ulicznym na świecie - średnia prędkość zawodników na okrążeniu to prawie 220 km/h. Jest on też, jak większość wyścigów tego typu, bardzo niebezpieczny. Lista ofiar liczy w tej chwili 25 zawodników oraz kilka dodatkowych osób spośród obsługi i kibiców.

NAS Analytics TAG

W sezonie 2017 roku na trasie Dunrod Circuit zginęło dwóch kolejnych kierowców - Jamie Hodson i Gavin Lupton. W tym samym roku organizator tych wyścigów, Dundrod & District Motorcycle Club, otrzymał z brytyjskiego ministerstwa sportu duże dofinansowanie na poprawę bezpieczeństwa zawodników i kibiców - łącznie ponad 250 tysięcy funtów, czyli ok. 1,2 mln zł. Niestety, rok później na tym samym zakręcie, na którym zginął Jamie Hodson, znanym jako Joey’s Windmill, z życiem pożegnał się francuski zawodnik Fabrice Miguet. Uderzył on w ten sam, niezabezpieczony słup telefoniczny, co jego brytyjski kolega.

Dziennikarze stacji BBC przeprowadzili małe śledztwo i korzystając z ustawowego dostępu do informacji, ujawnili sposób, w jaki organizatorzy Ulster GP wydali otrzymane pieniądze. Okazało się, że tylko 25 tysięcy funtów, czyli 10% całej sumy, poszło na elementy naprawdę związane z bezpieczeństwem - zakupiono 80 specjalnych osłon, łagodzących skutki uderzeń w przydrożne obiekty. A co z resztą? Za pozostałą kwotę klub zorganizował sobie nową siedzibę, postawił nowe garaże i prysznice w padoku oraz doprowadził tam utwardzoną drogę.

W tym samym roku podobne dofinansowanie, choć o połowę mniejsze, otrzymali organizatorzy wyścigu North West 200, również odbywającego się w Irlandii Północnej. Oni jednak wydali je zgodnie z przeznaczeniem, a nowe osłony zdążyły już uratować życie kilku zawodników, w tym legendarnego Johna McGuinessa oraz Lee Johnstona.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê