tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW R80 G/S - bawarski podróżnik
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

BMW R80 G/S - bawarski podróżnik

 

Historia

Powstanie R80 G/S było odpowiedzią na pytanie, które Niemcy sami sobie zadali. „Czy mamy jakiś motocykl, którym można pojechać z Rosji do Hiszpanii, niekoniecznie cały czas szosą?". Jako że odpowiedz brzmiała „nie", w 1980 roku zrodził się pierwszy GS. Od razu wiadomo było, że to sprzęt stworzony do połykania nierównych kilometrów. Zawieszenie o relatywnie dużym skoku + 20 litrowy zbiornik paliwa + endurowaty przedni błotnik + stelaże na kufry + mocny, niezawodny silnik typu boxer, który w przyszłości stanie się symbolem dużych GSów: R100, R1000, R1150 i oczywiście R1200.

Technika

Boxer o pojemności 797 cm3 produkował 50 KM i niecałe 60 Nm momentu obrotowego. W 1980 roku nie było do czego odnieść tych wartości, bo R80 okazał się pionierem klasy podróżnych enduro (choć to nazewnictwo w pełni nabrało właściwego znaczenia dopiero później). Boxer okazał się niezawodny, a temu wizerunkowi pomógł napęd bezobsługowym wałem. Problemem było prowadzenie, zwłaszcza przy powolnej jeździe i powolnych zakrętach. Wszystko przez wspomniany wcześniej silnik, który telepał całym motocyklem na boki jak wściekły, utrudniając utrzymanie właściwego toru jazdy. A gleba byłaby dramatyczna, pomimo fabrycznie montowanych gmoli. Zerknijcie na motocykl od tyłu. Silnik jest niemal tak szeroki jak kierownica.

Dlaczego warto go mieć?

R80 G/S wszczął klasę motocykli, która dziś okazuje się popularniejsza, niż sportowe przecinaki - podróżne enduro. Jechać, jechać, a potem jeszcze trochę jechać. To motto turystycznych „terenówek", które ich producentom przyświeca do dziś. R80 G/S prezentuje wysoki poziom wykonania i niezawodności nawet dzisiaj. Gaźniki kaprysiły w chłodne dni, cały motocykl wibrował i trząsł się niczym latynoska tancerka, a prowadzenie było co najwyżej średnie, ale jak to mówią „fanów GSów o motywy się nie pyta". R80 jest pradziadkiem dzisiejszych R1200GS, które nie chcą jakoś odstąpić korony konkurentom. Trzydzieści lat po ukazaniu się na rynku, nadal można kupić 80-tki i najlepiej uczynić to na rynku wtórnym w ich ojczyźnie. Przeglądając niemieckie aukcje można natknąć się na GSy z przebiegiem 100 tys., 150 tys., 200 tys. km, a ludzie sprzedający je wcale nie uważają ich za oldtimery, ale niezawodne motocykle do jazdy. To musi o czymś świadczyć. Podobnie, jak niezbyt niskie ceny, oscylujące w okolicach 4 - 6 tys. euro. 

bmw r80gs ulotka
bmw r80gs
bmw r80 gs
BMW R 80 GS
bmw r80 gs 1
Advertisement
NAS Analytics TAG

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę