tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 2022 Harley-Davidson Nightster. Opis, zdjêcia, dane techniczne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

2022 Harley-Davidson Nightster. Opis, zdjêcia, dane techniczne

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.04.12, 17:04 Drukuj

Zgodnie z oczekiwaniami Harley-Davidson zaprezentował kolejny motocykl oparty na platformie Revolution Max. Nosi nazwę Nightster i cenowo będzie pozycjonowany poniżej Sportstera S. Jego sercem jest chłodzony cieczą silnik o oznaczeniu 975T.

Już od dłuższego czasu plotkowało się o tym, że pojawi się nowy model z silnikiem Revolution Max i podejrzenia padały właśnie na nazwę Nightster. Teraz wszystko jest jasne. Sercem motocykla jest chłodzony cieczą silnik w układzie V, o kącie rozwarcia cylindrów 60 stopni. Maksymalna moc wynosi 89 KM przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy - 95 Nm przy 5750 obr./min. Podobnie jak w Sportsterze S producent tak zestroił silnik, by zapewniał mocne przyspieszenie w średnim zakresie obrotów. Revolution Max 975T ma specjalnie zaprojektowane profile wałków rozrządu i układ zmiennych faz rozrządu. Dzięki hydraulicznej regulacji luzów zaworowych praca motoru jest cicha, a eksploatacja tańsza i łatwiejsza. Wewnętrzne balansery dbają o redukcję wibracji.

Advertisement
NAS Analytics TAG

W kwestii konstrukcji producent zdecydował się na teleskopowe przednie zawieszenie. Podnóżki są zamontowane centralnie, a kierownica nisko zawieszona. Siodło znajduje się na wysokości zaledwie 705 mm. Konstrukcja jest oparta na silniku, co pozwoliło zmniejszyć masę. Tylną sekcję wykonano z aluminium, a wahacz - z prostokątnych rur stalowych. Przymocowano do niego dwa zewnętrzne amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego. Motocykl zbudowano od podstaw i jest stworzony dla indywidualistów, o czym świadczy pojedyncze siedzenie. Zbiornik paliwa ma pojemność 11,7 l i został umieszczony pod siedzeniem. Dostępu do niego strzeże siedzisko. 

Nowy Harley to także zaawansowana elektronika. Oprócz ABS jest też kontrola trakcji z możliwością wyłączenia oraz system kontroli poślizgu, który odpowiednio dostosowuje moment obrotowy, co pozwala utrzymać motocykl w ryzach na przykład przy gwałtownej redukcji. Pod przyciskiem MODE znajdują się tryby jazdy Road, Sport i Rain. Informacje są pokazywane na analogowym prędkościomierzu z wywietlaczem LCD. 

Motocykl ma trafić do salonów jeszcze w kwietniu i pojawi się w wersji Vivid Black za 15 760 EUR oraz wersjach kolorystycznych w cenie 16 050 EUR.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê