tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 1500 z³ kary za przejazd na czerwonym ¶wietle
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

1500 z³ kary za przejazd na czerwonym ¶wietle

Autor: Beavis 2015.07.03, 10:08 10 Drukuj

Straż miejska nie będzie mogła już korzystać z przenośnych fotoradarów. Brzmi sensownie, prawda? Teraz jednak zamiast mandatu otrzymamy karę administracyjną, w wysokości nawet do 1500 zł za np. przejazd na czerwonym świetle.

Łatania dziury budżetowej ciąg dalszy. W kolejnym odcinku tego wątpliwie zabawnego serialu bierzemy się za temat uwielbianej przez obywateli straży miejskiej. Premier Ewa Kopacz poinformowała, że rząd zamierza pozbawić straż miejską możliwości nabijania gminnych kas pieniędzmi z mobilnych fotoradarów. Ma to sens, zwłaszcza w kontekście zeszłorocznego raportu Najwyższej Izby Kontroli, która wprost podaje, że działania straży miejskiej nakierowane są na wzmacnianie lokalnych budżetów. 

NAS Analytics TAG

Po zabraniu strażnikom możliwości korzystania z mobilnych fotoradarów, pozostaną im fotoradary stacjonarne oraz rejestratory wjazdu na czerwonym świetle. I teraz pojawia się haczyk: straż miejska nie będzie nakładać już mandatów, a karę administracyjną. Jak podaje Emil Rau, słynny "Łowca radarów", w takiej sytuacji nie będzie miało znaczenia czy strażnik miał przeszkolenie, czy fotoradar posiadał legalizację i w końcu czy był sprawny. Zarejestrowany czyn z automatu będzie podlegał karze administracyjnej, a ta może wynosić nawet do 1500 zł. Dodatkowo, nikt nie będzie pytał kto aktualnie prowadził pojazd. Kara administracyjna zostanie nałożona na właściciela. Co ma to wspólnego z poprawą bezpieczeństwa, jeśli legislatora nawet nie obchodzi, kto popełnił wykroczenie?

To oznacza, że nie będzie miało znaczenia czy strażnik miał przeszkolenie, czy fotoradar był sprawny, itp. Samo potwierdzenie czynu będzie skutkowało nałożeniem na właściciela pojazdu kary pieniężnej w wysokości nawet do 1500 zł. Czyli kierowca zarabiający najniższą pensję krajową będzie musiał dołożyć do mandatu z drugiej wypłaty. Będziemy najdroższym krajem pod względem mandatów w Europie. To absurd - komentował w x-news Emil Rau.

Pozostając w temacie, jeszcze w tym roku ma zostać ukończony projekt budowy scentralizowanego systemu kontroli nad ruchem drogowym. System docelowo ma obejmować 400 fotoradarów (znane kierowcom fotoradary pomalowane na żółto), 29 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości i 20 rejestratorów wjazdu na skrzyżowanie przy czerwonym świetle. 

Do końca roku planujemy finalizację projektu budowy centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, między innymi zakończenie zakupu i montażu infrastruktury kontrolnej - mówił w wypowiedzi dla Onet Moto Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Na chwilę obecną opóźnia się wdrożenie odcinkowego pomiaru prędkości, który miał być w pełni funkcjonalny już w wakacje. Ostatecznie odcinkowy pomiar ma działać pełną parą na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku, cały system do końca roku. Wdrażanie tego typu rozwiązań pokierowane jest unijnymi dyrektywami, budowane za unijne pieniądze (jak pokazuje przykład Grecji, to niekoniecznie dobra wiadomość). 

Nie negując działania stacjonarnych fotoradarów na poprawę bezpieczeństwa (które ustawione są w wielokrotnie bardziej logicznych miejscach, np. skrzyżowaniach ruchliwych dróg, niż chowane w śmietnikach fotoradary mobilne), warto dodać jeszcze jedną wypowiedź wyżej wspomnianego p. Majchrzaka:

Generalnie na bezpieczeństwo wpływ mają trzy kwestie - człowiek, jakość drogi i pojazd. Już teraz widać, że zmieniają się nasze postawy, większość kierowców nie akceptuje zachowań piratów drogowych, lepszy jest system ratownictwa, działania służb, w końcu coraz lepsze są drogi.

Rozumiem, że element ludzki mamy ogarnięty...

Foto: Archiwum

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê