Kawasaki ZX-10R 2011 - bêdzie rewolucja?
Wygl±da na to, ¿e in¿ynierowie z Akashi przestali kombinowaæ z niesprawdzonymi nowinkami i zastosowali znane, sprawdzone rozwi±zania.
Wszyscy znamy, a w niektórych przypadkach zagorza³ych zwolenników Kawasaki, tak¿e kochamy ZX-10R. Co by nie mówiæ o tej flagowej wy¶cigówce koncernu z Akashi, jedno by³o pewne. Motocykl ten czêsto lepiej wypada³ na papierze, ni¿ w realnym starciu z konkurencj±. Dowodem na to s± tak¿e sportowe losy ZXa w WSBK, które nie zawsze uk³ada³y siê po my¶li „zielonych".
Mo¿liwe jednak, ¿e wkrótce ZX10 przebije siê na pud³o. Wygl±da na to, ¿e in¿ynierowie Kawasaki przestali kombinowaæ z niesprawdzonymi nowinkami (mam tu na my¶li specyficzn± ramê motocykla) i zastosowali znane, sprawdzone rozwi±zania. Op³aci³o siê to w przypadku mniejszego ZX-6R, który nagle zacz±³ brylowaæ w WSS. Zadzia³a³o to w przypadku BMW S1000RR. Jest wiêc szansa, ¿e op³aci siê to tak¿e w przypadku wiêkszego brata. Na razie wiemy ma³o o nowym motocyklu. Dostêpny jest jedynie krótki klip zapowiadaj±cy now± konstrukcjê. Ciekawi jeste¶cie nowej Kawy? Bo my bardzo!
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzewreszcie jakie¶ sensowne info o tym moto, o nowej ramie.....ja wklejam co znalaz³em: ...
Odpowiedzczemu jest tak, ¿e na ulicach ci co najlepiej wymiataj± je¿d¿± na kawasaki zx-10?
Odpowiedzrumor mówi³ o silnku big bang= 2 cyl na raz zap³on; w filmiku ewidentny screamer=czyli tradycja; w kazdym razie bedzie ciekawie
Odpowiedzjesli kto¶ marzy o silniku w którym zap³on zachodzi w 2 cylindrach na raz, pneumatycznych zaworach(na wzór GP)kontroli trakcji, elektronicznym zawiasie, poreczno¶ci jak niejedna sze¶cseta i wygladu...
Odpowiedzbedziu co masz na mysli mowiac o zaplonach w 2 cylindrach na raz? Po filmiku mozna sadzic idz silnik bedzie mial normalnie ulozone czopy walu korbowego bo dzwiek jest taki sam jak w poprzednich kawkach.! z czego sie oczywiscie ciesze! Nie tak jak bulgoczacy big-bang w R1!
OdpowiedzZap³on w dwóch cylindrach na raz?! Nowa Yamaha ma tylko inaczej rozmieszczone czopy wa³u korbowego, na planie krzy¿a, co 90 stopni (swoj± drog± sekwencja nastêpuj±cych po sobie zap³onów jest bardzo sprytnie przemy¶lana). Standardowe jednostki maj± czopy co 180 stopni.
Odpowiedzjak jest tak sprytnie pomyslane to czemu Yamaha wypadala najgorzej w porownaniu 9ciu wielkich przeprowadzonym przez MCN? 4 najgorsze pozycje przypadly maszyn± Japonskim a Yamaha na ostatnim miejscu. oto caly test: http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2010/march/mar1010-video-bmw-s1000rr-is-king/_/R-EPI-122645
OdpowiedzSprytne, poniewa¿ Yamaha w bardzo przemy¶lany sposób rozmie¶ci³a nastêpuj±ce po sobie momenty zap³onu mieszanki w kolejnych cylindrach. Czyli w mo¿liwie równych odstêpach, dziêki czemu praca silnika przebiega o wiele równiej, ale równie¿ powietrze zbieraj±ce siê przy wy¿szych prêdko¶ciach w airboxie nie jest zasysane nieregularnie i ka¿dy cylinder dostaje jego zbli¿on± ilo¶æ. Oczywi¶cie takie in¿ynieryjne cuda nie mog³y wp³yn±æ na ogólny wynik testu MCN, bo tam ocenia siê ca³y motocykl. Akurat nie jestem wielkim fanem R1 jak i Yamahy, ale to co zrobili ostatnio z tym modelem wzbudza we mnie podziw. Liczê ¿e Kawa równie¿ zaskoczy now± nind¿± :)
OdpowiedzA ja licze ze nigdy Big-Bang nie znajdzie sie w kawasaki! i Amen!
Odpowiedzjak jest tak sprytnie pomyslane to czemu Yamaha wypadala najgorzej w porownaniu 9ciu wielkich przeprowadzonym przez MCN? 4 najgorsze pozycje przypadly maszyn± Japonskim a Yamaha na ostatnim miejscu. oto caly test: http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2010/march/mar1010-video-bmw-s1000rr-is-king/_/R-EPI-122645
OdpowiedzBo MCN ma to do siebie ze nie wazne jaki motocykl z jaka pojemnoscia testuja to zwyciezca bedzie cos ze stajni Triumpha czyli albo Daytona albo Speed Triple
Odpowiedzqrde (pos³u¿ê siê pewn± analogi±) kiedy¶ kiedy citroeny jeb**y siê na potêgê mia³em go bo, by³o mnie na niego staæ, teraz kiedy wygrywaj± w WRC mogê tylko poma¿yæ, w przypadku kawy nie chcê byæ kiedy¶ ma¿ycielem ;))
Odpowiedz