Zmiany w regulaminach Grand Prix na 2015
Na spotkaniu przedstawicieli producentów motocykli, Dorny i FIMu, wprowadzono zmiany w regulaminach rozgrywek Grand Prix na przyszły rok.
Od przyszłego sezonu zawodnicy używający skuterów do zapoznawania się z torem będą musieli używać kasków. Dorna zakłada także, że będzie można wykorzystywać pojazdy z innej dyscypliny do poznawania obiektu (np. motocykli enduro czy supermoto). Wszystkim fanom, którym w tym momencie zapala się lampka w głowie - nie nastawiałbym się na nieoficjalne walki supermoto Marqueza z Rossim podczas każdej rundy GP (jakkolwiek ciekawe by to nie było!).
Ważne są także zmiany w kwalifikowaniu falstartów. Od przyszłego sezonu, jeśli zawodnik wykona falstart, ale będzie to minimalny ruch i motocykl nie będzie się poruszał podczas gaśnięcia czerwonych świateł (co swoją drogą zdarza się bardzo często), nie będzie oznaczało to momentalnie kary. Dyrekcja zawodów określi czy zawodnik realnie zyskał w takiej sytuacji. Jeśli nie, obejdzie się bez konsekwencji. Przykładem takiego zdarzenia był chociażby falstart Lorenzo podczas GP Ameryk w tym roku. Hiszpan początkowo zatrzymał się po błędzie, ale wiedząc, że i tak zostanie ukarany przejazdem przez depo, wystrzelił do przodu.
Kolejną bardzo ważną zmianą jest zachowanie podczas niebieskiej flagi. Od przyszłego sezonu grupa dublowanych zawodników nie będzie mogła się wyprzedzać w trakcie gdy są dublowani. Będzie zapobiegać to niesprawiedliwej rywalizacji i "holowaniu" się za dublującym. Zespoły z klas Moto2 i Moto3 nie mogą teraz używać zakontraktowanych zawodników z innych teamów podczas testów. Wprowadzono także sporo drobnych zmian w regulaminach technicznych w obydwu mniejszych klasach - chociażby zakaz obniżania temperatury paliwa. Lista jest długa, ale nie są to sprawy kluczowe z perspektywy widza.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze