tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zimowanie motocykla: 5 rzeczy, o których musisz pamiêtaæ
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zimowanie motocykla: 5 rzeczy, o których musisz pamiêtaæ

Autor: Redakcja 2019.02.04, 17:05 Drukuj

belka IC 2018

Kiedy twój motocykl jest już serwisowo zaopiekowany, ma świeży olej i sprawdzony każdy zakamarek, warto zadbać o niego do końca zimy, tak by z początkiem sezonu był gotowy do drogi.

NAS Analytics TAG

Umyj, nasmaruj, zabezpiecz

Na początek dokładnie umyj motocykl - oczywiście jeśli nie zrobiłeś tego przed oddaniem do serwisu. Pozbycie się agresywnego drogowego brudu jest kluczowe dla zachowania powłoki lakierniczej i stanu podzespołów w dobrej kondycji. Po myciu dokładnie nawoskuj elementy lakierowane, dźwignie przesmaruj smarem silikonowym, a łańcuch odpowiednim sprayem.

Wybierz miejsce

Parkowanie motocykla pod chmurką nie jest najszczęśliwszym pomysłem - wahania temperatury, wszechobecna wilgoć i możliwość obecności soli może mieć dla jego podzespołów katastrofalne skutki. W bloku silnika i zbiorniku paliwa będzie wytrącać się woda, a sól spowoduje błyskawiczną korozję podzespołów.

Motocykl warto trzymać w zamknięciu, najlepiej w pomieszczeniu o stałej, nawet niskiej temperaturze, ale powyżej zera. Najważniejsze, żeby w pomieszczeniu nie było wilgotno - zakapna piwnica w domu dziadków zatem odpada... Dzięki temu procesy korozyjne przebiegają wolniej, a wilgoć nie pojawia się wewnątrz zamkniętych przestrzeni motocykla. Dobrym pomysłem jest dodatkowe zabezpieczenie maszyny przewiewnym pokrowcem, który zapobiegnie osadzaniu się kurzu.

scigacz button nie czekaj do wiosny

Zabezpieczenie przed kradzieżą

Warto zastanowić się nad zabezpieczeniem przeciwkradzieżowym - szkoda by świeżutki i błyszczący sprzęt padł łupem amatora cudzej własności.

Zadbaj opony

Jeśli dysponujesz stojakami serwisowymi, postaw na nich motocykl. To najlepszy sposób na długi postój - opony nie odkształcają się od nacisku na podłoże, co wiosną skutkuje często irytującym biciem,  Jeśli nie dysponujesz takimi stojakami, ustaw motocykl na centralnej podstawce. Jeżeli nie masz i tego, dwa razy w tygodniu przetocz motocykl o kilkanaście centymetrów.

Część motocyklistów, zamiast przetaczania, stosuje technikę zwiększania ciśnienia w oponach, co zabezpieczyć ma je przed odkształceniem. Ten sposób także może być skuteczny, ale pytani przez nas serwisanci opon twierdzą, że lepszym sposobem jest przetaczanie motocykla.

Zatankuj do pełna

Często stosowaną praktyką jest tankowanie motocykla do pełna. Przy pustym lub częściowo wypełnionym - metalowym - zbiorniku może się zdarzyć, że wilgoć wywołana wahaniami temperatury skropli się na wewnętrznej ściance baku, a następnie spłynie do paliwa. To może się skończyć problemami z uruchomieniem silnika po postoju.

Więcej materiałów z cyklu Akcja serwisowa "Nie czekaj do wiosny":

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê