Zespół Aspar z dwoma motocyklami CRT w sezonie 2012
Zespół Aspar podpisał kontrakt z Randy de Punietem i Aleixem Espargaro na rok 2012. Tym samym będzie on korzystał z dwóch motocykli, a nie jak dotychczas z jednego, na którym jeździł Hector Barbera.
Team użyje maszyn w specyfikacji CRT z silnikiem Aprilii, ale nie wiadomo jeszcze jaka firma dostarczy podwozie. W ubiegłotygodniowych testach na torze Jerez, Randy de Puniet jeździł na wczesnym modelu motocykla CRT bazującym na Aprilii RSV4 Superbike. Francuz dołącza do zespołu Aspar po zaledwie jednym sezonie spędzonym w Pramac Ducati.
„Jestem zachwycony z powrotu do Aspar Team, w którym ścigałem się w 2005 roku w klasie GP250. Mam bardzo miłe wspomnienia z tego okresu. Razem wyruszamy na nowe wyzwanie, którym jest CRT. Zdaję sobie sprawę, że zespół jest konkurencyjny i jak zawsze dam z siebie wszystko. CRT jest przyszłością MotoGP i myślę, że czeka nas dużo pracy, ale na pewno bardzo satysfakcjonującej. Celem na przyszły sezon jest jak najszybsze dopasowanie się do prototypu i stopniowe dochodzenie do czołówki.”
„Trening w Jerez był produktywny i udało mi się uzyskać wiele informacji na temat maszyny. To jasne, że jesteśmy jeszcze daleko od ostatecznej wersji motocykla, ale jestem bardzo zadowolony z wszystkiego, co do tej pory zrobiliśmy. Testy pokazały mi, jak duży potencjał drzemie w CRT, a ja jestem dumny z bycia jednym z pierwszych zawodników, rozwijających nową kategorię.”
Po sezonie spędzonym w Moto2, Espargaro powraca do królewskiej klasy, gdzie w 2010 roku reprezentował barwy, Pramac Ducati.
„Przede wszystkim jestem bardzo podekscytowany będąc w Aspar Team i z powrotu do MotoGP, co jest sporą motywacją. Rok 2010 był dla mnie bardzo pozytywny i chciałem pozostać w najwyższej klasie na kolejny sezon. Myślę, że moja waga oraz wzrost pomogą mi w jeździe na motocyklu w tej kategorii.”
„Jestem przekonany, że sezon będzie udany, a moje wyniki osiągane dla zespołu Aspar, bardzo dobre. CRT jest zupełnie nową klasą i z pewnością początkowo będziemy mieli dużo pracy, ale wybrałem ten team, ponieważ wiem, że bardzo poważnie podejdą do tego wyzwania. Są oni profesjonalistami i na pewno stworzą wspaniały motocykl. Cieszę się z bycia częścią tego projektu.”
Szef zespołu, Jorge Martinez 'Aspar' jest przekonany, że z tymi zawodnikami i silnikami Aprilii, wyzwanie jakim jest CRT, będzie udane. Jego team stawia sobie za cel, aby być najlepszym wśród ekip CRT i przygotować się do kolejnych kroków naprzód w roku 2013.


Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeForward racing z Colinem edwardsem i motocyklem bazujacym na silniku z s1000rr i podwoziu suter bedzie na pewno lepszy ;) więc maja cięzki orzech do zgryzienia by byc najlepsza ekpia CRT
Odpowiedz