tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Z myślą o jednośladach. Zakończył się II Motocyklowy Kongres Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Z myślą o jednośladach. Zakończył się II Motocyklowy Kongres Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Autor: Redakcja 2019.05.12, 14:07 Drukuj

Lekki optymizm mimo nienajlepszych statystyk - tak najkrócej można podsumować zakończony w sobotę II Motocyklowy Kongres Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Wydarzenie, organizowane przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ministerstwo Infrastruktury, przyciągnęło przedstawicieli mediów, środowisk motocyklowych i ekspertów.

Choć, niestety, rosną statystyki wypadkowe związane z motocyklami, ogólne przesłanie płynące z Kongresu wcale nie jest negatywne. Uczestnicy wypowiadali się pozytywnie, zarówno o rosnącej świadomości bezpieczeństwa wśród motocyklistów, jak i działaniach zmierzających do minimalizacji ryzyka wypadku na polskich drogach.

NAS Analytics TAG

Z zadowoleniem przyjęliśmy informacje, że Ministerstwo Infrastruktury, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a także inne organizacje związane z ruchem drogowym są świadome zagrożeń, na które narażeni są polskcy motocykliści.

Wśród omawianych zagadnień pojawiły się nie tylko te związane z infrastrukturą drogową, czyli niebezpiecznymi barierami czy śliskimi znakami poziomymi, ale także te związane z szeroko pojętą kulturą na drodze i poziomem wyszkolenia kierowców.

Eksperci przedstawiali dane, które nie zawsze napawały optymizmem - Ilona Buttler, szefowa projektu Safer Wheels uświadomiła nam, że wciąż wielu użytkowników jednośladów porusza się bez kasków, zaś używanie motocyklowej odzieży ochronnej nadal traktowane jest przez wielu z nas jako fanaberia.

Artur Wajda, instruktor techniki jazdy zwracał uwagę na kolosalne znaczenie odpowiedniego wyszkolenia motocyklistów, zwłaszcza w kontekście zwiększonej świadomości ryzyka. Norbert Wyrwich z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekazał dobre informacje na temat nadchodzących zmian w normach dotyczących barier energochłonnych. Marzena Chrostek, zawodniczka i dziennikarka opowiadała o tym, jak wczesna edukacja motocyklowa u dzieci wpływa na późniejsze bezpieczeństwo na drodze.

Cieszył udział wielu różnych środowisk - na Kongresie pojawili się przedstawiciele klubów motocyklowych, samorządów, policji, instruktorzy jazdy oraz członkowie organizacji pozarządowych i stowarzyszeń motocyklowych, w tym Motopomocnych i Wrocławskiego Stowarzyszenia Motocyklistów.

Mamy nadzieję, że wnioski płynące z Kongresu nie pozostaną bez echa podczas prac nad przyszłymi działaniami dotyczącymi bezpieczeństwa. Jak wynika z policyjnych statystyk, w ubiegłym roku motocykliści uczestniczyli w 2 675 wypadkach drogowych. Zginęło 226 kierujących motocyklami i 12 ich pasażerów, a 2 240 motocyklistów i 233 pasażerów motocykli zostało rannych.

W odniesieniu do 2017 roku oznacza to wzrost liczby wypadków o prawie 20% i liczby ofiar śmiertelnych o 3,7%. Z pewnością na taki wynik miał wpływ efekt skali - liczba rejestrowanych w ciągu ostatnich lat gwałtownie wzrosła. Warto jednak zrobić wszystko co możliwe, by ograniczyć niepokojący trend.

 

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 020
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 029
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 034
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 039
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 068
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 072
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 077
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 085
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 096
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 019
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 043
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 055
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 083
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 102
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 011
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 012
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 113
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 013
II Motocyklowy Kongres Bezpieczenstwa Ruchu Drogowego 061
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę