Yamaha MT-10 bêdzie mia³a 160 KM - znamy specyfikacjê
160 KM, 190 kg na sucho i pełen pakiet elektroniczny.
Brytyjskie media wyjawiły specyfikację mocno oczekiwanego modelu MT-10, który debiutował podczas zeszłorocznych targów EICMA. Według MCN Yamaha MT-10 oparta jest o amerykańską wersję R1S (budżetowa, drogowa wersja niedostępna w Europie). Czterocylindrowa jednostka napędowa MT-10 ma osiągać blisko 160 KM przy 11 500 obr./min. Waga bez płynów to 190 kg.
Oczywiście, MT-10 otrzyma pełen pakiet elektronicznych wspomagaczy i nowoczesnych "bajerów": kontrolę trakcji, zmienne tryby pracy, tempomat, sprzęgło antyhoppingowe oraz wyświetlacz LED. Dodatkowo w bogatym katalogu akcesoriów znajdzie się np. quickshifter, układ wydechowy marki Akrapovic czy podgrzewane manetki.
A teraz najważniejsze. Na brytyjskim rynku cena bazowej wersji MT-10 to 9999 funtów, czyli mniej od BMW S 1000 R i Triumpha Speed Triple S, tylko niewiele więcej od Kawasaki Z1000. Oczywiście, trzeba brać pod uwagę, że na cenę w Polsce ogromny wpływ mają kursy walut, ale wydaje mi się, że MT-10 powinno plasować się dokładnie w granicach wyżej wymienionego S 1000 R.
Czekamy na szczegóły! (I dni testowe)
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeI jeszcze !!! Ju¿ 8 lutego na Facebooku zamie¶ci³em jaki¶ japoñski filmik w którym by³y te Wasze super sensacyjne dane zamieszczone na temat mocy,momentu i wagi !!! Wielkie mi tajemnice !!!
OdpowiedzTo w Polsce niczego nie zwojuje !!!! Suzuki jest tañsze,Kawasaki jest tañsze i na dodatek tam mo¿na liczyæ na spore upusty roczników a u Yamahy na breloczek !!! Powodzenia MT 10 !!! Przy takiej ...
Odpowiedzkto¶ maj±c do wydania 55-60k nie bêdzie siê spuszcza³ nad tym, ¿e suzuki jest tañsze o 10 tysi. Je¶li jest nastawiony na MT10 to we¼mie MT10. Suzuki jest tañsze ale podejrzewam w testach wyjdzie, ¿e co¶ za co¶. Nowa R1 równie¿ jest dro¿sza od GSXR1000, ale przejed¼ siê tymi sprzêtami, najlepiej po torze, a bêdziesz wiedzia³, za co dop³acasz i bêdziesz bardzo chcia³ dop³aciæ( wg mnie nowa R1 nie ma konkurencji je¶li chodzi o tor i zakrêty)
OdpowiedzTo zale¿y. Pewna czê¶æ klientów pewnie tak. Ale wiêkszo¶æ, którzy maj± ograniczony bud¿et zastanowi± siê, bo 10 tys to sporo, 1/4 ceny Suzuki. Ja bym wybra³ Suzuki (chocia¿ je¿d¿ê FZ1 i mam du¿y sentment do Yamahy). GSXS-1000 jednak jest bezkonkurencyjny je¶li chodzi o cenê, a wygl±da na to ¿e to bardzo dobry sprzêt, je¶li chodzi o moc to wszystkie testy pokazuj± ¿e ma du¿o wiêcej ni¿ katalogowe 145. Szkoda ¿e Yamaha nie posz³a drog± MT09 i MT10 i nie wypu¶ci³a fajnego, w miarê prostego sprzêta w korzystnej cenie.
Odpowiedz12,995 EUR - kosztuje dok³adnie tyle co Super Terere, czyli u nas bêdzie to 56500 PLN. Niestety, na cenê w du¿ej mierze ma wp³yw kurs EUR - przez rok wzrós³ znacznie. Ciekawe jak wypadnie na tle BMW - ta sama cena i chyba te same osi±gi. Na zdjêciach motocykl wygl±da na przekombinowany i nie jest zbyt ³adny, ale zobaczymy na ¿ywo. A szkoda, bo FZ1 to moim zdanie wzór elegancji i proporcji, nadal wygl±da ekstra. Raczej nie wró¿ê sukcesu z tym wygl±dem i cen±.
OdpowiedzNa niemieckim rynku cena juz znana - 12,995€
Odpowiedz9999 funtów, ale netto.
OdpowiedzDodam ze na regionalnych targach w Japonii mozna bylo sie dowiedziec ze MT-10 ma miec 160 PS przy 11.500/min, 111 Nm przy 9000/min i wazyc 210kg zatankowany. Osobiscie uwazam ze w takim sprzecie ...
Odpowiedz