Wymarzony motocykl w leasingu? Czemu nie?
Segment motocykli w Polsce rozwija się w imponującym tempie, zwłaszcza od 2015 roku, kiedy umożliwiono kierowanie 125-tkami posiadaczom prawa jazdy kat. B. Jeśli na przykład porównamy ostatnie pięć lat, zobaczymy, że w czasie gdy sprzedaż aut osobowych w Polsce praktycznie się nie zmieniła, motocykle zyskały na znaczeniu. Między 2019 a 2024 rokiem sprzedaż nowych samochodów utrzymuje się na poziomie 500–550 tys. sztuk rocznie, natomiast liczba nowych motocykli wzrosła o 100%. W całym 2024 roku Polacy kupili niespełna 40 tys. nowych motocykli, w 2019 roku było to 19 tys. sztuk.
Maj 2025 roku przyniósł rekordowy wynik sprzedaży motocykli w Polsce. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w okresie od stycznia do maja 2025 roku zarejestrowano w Polsce 19 083 nowe motocykle tj. o 6,3% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Tylko w maju Polacy kupili 5 311 motocykli, o 18,3% więcej niż rok wcześniej. To najlepszy maj od dekady. Moda na dwa kółka trwa już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji motocykli była dwa razy wyższa niż 5 lat wcześniej.
Moda, styl, wygoda – co kieruje motocyklistami?
Z badania przeprowadzonego przez EFL[*] na ogólnopolskim panelu Ariadna w grupie posiadaczy motocykli wynika, że główne powody zakupu motocykla to oszczędność czasu, unikanie korków i przyjemność z jazdy. Aż 57% respondentów wskazało, że jednoślad to przede wszystkim radość i sposób na spędzanie wolnego czasu. Dla 42% Polaków zakup motocykla to spełnienia marzenia, dla 22% wygoda, a 21% chce w ten sposób unikać korków na drogach.
Przyjemność z jazdy ma większe znaczenie dla starszych motocyklistów. Wśród respondentów powyżej 45 roku życia wskazało na nią 60% osób, podczas gdy w grupie 18-24 lata 49%, a 25-34 lata – 53%.
Natomiast najmłodsi motocykliści zdecydowanie częściej kupują dwa kółka w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Tak wskazało 22% respondentów w wieku 18-24 lata i 5% respondentów w wieku 45-54 lata.
Co ciekawe, większość ankietowanych woli klasyczne motocykle o większej pojemności (62%) niż skutery (14%). Te drugie postrzegane są jako bardziej miejskie i mniej dynamiczne.
O zakupie jednośladu nie decyduje cena, ale pojemność silnika (65%) i rodzaj motocykla (64%) Na cenę wskazało 57% respondentów. Marka ma znaczenie dla równo połowy motocyklistów, a napęd dla 41% zapytanych.
Już nie tylko za gotówkę
Dynamiczne wzrosty sprzedaży motocykli to efekt nie tylko zmian w przepisach, ale też rosnącej oferty jednośladów, mody na jazdę motocyklem i dostępności finansowania takiego jak leasing i kredyt. Choć większość motocyklistów nadal decyduje się na zakup za gotówkę (80%), rośnie zainteresowanie alternatywnymi formami finansowania. 11% ankietowanych wskazało, że skorzystało z leasingu, podobna liczba osób sfinansowała zakup jednośladu pożyczką lub kredytem.
Motocykl przestaje być tylko sprzętem sezonowym czy rekreacyjnym. Staje się alternatywą dla samochodu, zwłaszcza w dużych miastach. Coraz częściej obserwujemy, że klienci którzy prowadzą działalność gospodarczą poszukują rozwiązań finansowych, które pozwolą cieszyć się korzystaniem z motocykla i nie będą znacząco obciążać miesięcznego budżetu. Najczęściej w przypadku modeli o większej wartości, wybieranych przez klientów biznesowych i bardziej doświadczonych motocyklistów.
Coraz częściej obserwujemy, że klienci którzy prowadzą działalność gospodarczą poszukują rozwiązań finansowych, które pozwolą cieszyć się korzystaniem z motocykla i nie będą znacząco obciążać miesięcznego budżetu.
Więcej szczegółów o ofercie znajduje się na stronie:
![]() |
Leasing motocyklaJednoślad, trójkołowiec, quad
|
Umowę podpiszesz zdalnie, szybko i bezpiecznie
EFL już od kilku lat w swoich relacjach z klientami stawia na cyfrowe rozwiązania, których wspólny mianownik tworzą mobilność, wygoda i bezpieczeństwo. Tuż po wybuchu pandemii leasingodawca jako jedna z pierwszych firm leasingowych wprowadził elektroniczne podpisywanie umów za pośrednictwem wideoweryfikacji, która umożliwia zdalne weryfikowanie tożsamości. Od marca br. obecni i nowi klienci EFL, bez dodatkowych opłat, mogą podpisać umowę jednorazowym podpisem kwalifikowanym z wykorzystaniem mechanizmów Węzła Krajowego (mObywatel lub e-dowód).Obecnie dzięki jednorazowym podpisom kwalifikowanym wystarczy telefon komórkowy i dostęp do internetu, aby bez wychodzenia z domu szybko i bezpiecznie podpisać umowę czy aneks, niezależnie od miejsca, w którym klient aktualnie się znajduje.
Specjalna oferta miłośników jednośladów HONDY
EFL we współpracy z Hondą, przygotował rozwiązanie finansowe - Leasing 3 Opcje. Klient deklaruje roczny przebieg w przedziale 5-15 tys.km rocznie i dostosowuje wysokość raty do swoich potrzeb. Po zakończeniu umowy klient ma możliwość wykupić użytkowany motocykl po wartości zbliżonej do wartości rynkowej, zwrócić go lub wymienić na nowy.
[*] Metodyka:
Badanie, którego wyniki cytowane są w powyższym materiale prasowym, zostało przeprowadzone na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna na ogólnopolskiej próbie N=301 osób. W badaniu wzięły udział osoby, które aktualnie posiadają motocykl. Termin realizacji: 13–15 czerwca 2025. Metoda: CAWI.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze