WSBK: w ten weekend runda w Barcelonie. Pirelli z nowymi rozwi±zaniami dla klasy Supersport
Mistrzostwa Świata Superbike po raz pierwszy w historii zawitają w ten weekend na tor Barcelona-Catalunya w Montmelo. Czekające nas trzy wyścigi mogą być przełomowe w kwestii walki o tytuł - każdy zdobyty tu punkt będzie na wagę złota. Na szóstą rundę tegorocznego sezonu Pirelli przygotowało nowe opony na tył dla klasy Supersport.
Tor w Barcelonie dołączył w tym roku do kalendarza WSBK po raz pierwszy w historii. Obiekt ten oddano do użytku w 1992 roku, przy okazji odbywających się w tym mieście Igrzysk Olimpijskich. Nitka ma 4627 metrów długości oraz 14 zakrętów - 8 prawych i 6 lewych. Większość z nich jest szeroka i przechodzi w długie proste, na których kierowcy rozpędzają się nawet do 320 km/h. Z drugiej strony jest tu kilka punktów niezwykle mocnego hamowania, m.in. na końcu długiej prostej startowej oraz przed zakrętem nr 10, które będą bardzo wymagające dla układów hamulcowych. Tor w Barcelonie uznawany jest za szybki, ale bardzo trudny technicznie.
W stawce głównej klasy Superbike również jest bardzo ciekawie. Do zeszłego weekendu Scott Redding z Ducati tracił do prowadzącego Jonathana Rea zaledwie 10 punktów, lecz po sobotniej wywrotce i słabszym występie w niedzielę różnica wynosi już 36 punktów, a do końca sezonu pozostały tylko trzy rundy. Możemy się więc spodziewać, że w najbliższy weekend w Barcelonie Redding rzuci do walki wszystkie swoje siły. Z kolei w klasie Supersport Andrea Locatelli zbudował bezpieczną przewagę 79 punktów nad drugim w tabeli Julesem Cluzelem i już w niedzielę będzie mógł świętować zdobycie tytułu mistrzowskiego.
Warianty opon Pirelli na rundę w Barcelonie
Dla zawodników klasy Superbike Pirelli przygotowało znany już zestaw ogumienia. Są to trzy opcje na przód: 2 standardowe SC1-SC2 i 1 rozwojowa SC2 X1118, która według włoskiego producenta jest bardziej stabilna niż SC2 i może być najlepszym wyborem na Barcelonę dla kierowców jeżdżących bardziej agresywnie.
Propozycje na tył to supermiękka standardowa SCX, miękka standardowa SC0 oraz również miękka rozwojowa SC0 Y0446, stworzona z myślą o wyższych temperaturach asfaltu. Kolejna opcja to średniej twardości opona rozwojowa SC1 Y0966, posiadająca większy punkt styku z podłożem. Jest jeszcze opona Superpole, nastawiona na najlepsze wyniki w krótkim wyścigu sprinterskim.
W klasie Supersport zawodnicy dostaną do dyspozycji dwie opcje na przód (miękka i średnia) i trzy na tył. Wśród tych drugich znajdzie się całkiem nowy model rozwojowy Z0360, przygotowany z myślą o wyższych temperaturach i mniejszej przyczepności asfaltu.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze