WMMP w Poznaniu - wyniki z niedzielnego ścigania
Drugi dzień zmagań w Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostwach Polski za nami.
Przy słabszej pogodzie i niższej temperaturze rozegrano drugie wyścigi w większości klas Mistrzostw i Pucharu Polski. Dzisiaj debiutowała także klasa Moto3, jedna z najsłabiej obstawionych w stawce (4. zawodników, z czego 2. nie ukończyło ścigania). W Moto3 wygrał Mariusz Juszczak przed Sebastianem Grausamem - obydwaj na Apriliach RS125. Największe tłumy przyciągnęły klasy pucharowe, w tym Rookie 600 i Rookie 1000.
W przypadku obydwu klas, z powodu niższej temperatury, znacząco spadły czasy okrążeń. Najszybszy w Rookie 600 okazał się Krystian Paluch, który z nieco ponad 4-sekundową przewagą pokonał Andrzeja Kawuloka. Podium dopełnił Grzegorz Jakóbek. W Rookie 1000 walka o zwycięstwo rozegrała się pomiędzy Damianem Ołdakowskim, a Jackiem Jędrzejczykiem. Finalnie wygrał ten pierwszy. Trzeci z ponad 20-osobowej stawki był Grzegorz Wójcik.
Mistrzowska klasa Supersport to zwycięstwo Sebastiana Zielińskiego przed Szymonem Strankowskim. W klasie wystartowało zaledwie 4. zawodników, a trzech w klasie Stocksport 600. Tą ostatnią wygrał Adrian Pasek, dublując drugiego na mecie Marka Chłopkowskiego. Najszybszy w łączonym wyścigu klasy Superbike i Superstock 1000 był Czech Michal Filla. Filla z minimalną przewagą przekroczył linię mety przed Markiem Szkopkiem (także klasa STK1000). Dwanaście sekund później linię mety przekroczył Irek Sikora, lider klasy Superbike. Zwycięzca wczorajszego wyścigu, Paweł Szkopek, był drugi w klasie i piąty w wyścigu. Minimalnie wyprzedził go na mecie Bartek Wiczyński.


Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzepewnie dlatego iż łatwiej ogarnąć coś co jest do ogarnięcia po kilkunastu treningach, niż to co daje się ogarnąć dopiero po 2 miesiącach zimowych testów w Hiszpani, o ile bozia dała talent
OdpowiedzPrzypomniał mi się Jonathan Rea , który ogarnął hondę Moto GP bez testów...
OdpowiedzDlaczego motocykle STK 1000 okazały się szybsze, niż SBK?
Odpowiedzponieważ kierowcy stk1000 ważą dwa razy mniej niż kierowcy superbike
OdpowiedzDobre !
Odpowiedz