tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Voge SR450X atakuje segment adventure
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Voge SR450X atakuje segment adventure

Autor: Andrzej Sitek 2025.12.01, 11:05 Drukuj

Voge postanowiło dołączyć do coraz ciaśniejszego tłumu producentów, którzy upatrzyli sobie segment przygodowych skuterów jako pole bitwy o nowych klientów.

Najnowszy SR450X to maszyna, która ma wjechać dokładnie między te marki, które już od kilku lat testują cierpliwość urbanistów, wprowadzając na drogi sprzęty wyglądające jak skrzyżowanie terenówki z jednośladem do codziennych dojazdów. I wygląda na to, że Voge celuje w tę niszę z pewnością siebie i technicznym zapleczem, które trudno ignorować.

NAS Analytics TAG

Moda na skutery adventure wybuchła prawie dekadę temu wraz z pojawieniem się Hondy X ADV. Później na asfalcie pojawiły się ADV350 i ADV160, a od tego czasu kolejkę ustawiła cała armia producentów. Własne propozycje mają już Zontes, SYM, Keeway, Aveta, Moda, a nawet Aprilia, która pokazała model SR GT 400 podczas EICMA. Z każdym rokiem coraz wyraźniej widać, że prawdziwa wojna toczy się w segmencie 300-400 cm³, gdzie moc, masa i cena zaczynają mieć największe znaczenie dla przyszłego właściciela.

Voge SR450X na pierwszy rzut oka przypomina Zontesa 368G, ale tylko z boku. Z przodu nie ma mowy o kopiowaniu, bo zastosowano zupełnie inną stylistykę ze światłami ułożonymi piętrowo. Producent bardzo wyraźnie stara się odciąć od najbliższej konkurencji także w kwestii napędu. Pod kanapą pracuje bowiem chłodzony cieczą twin o pojemności 398 cm³, który rozwija 41,5 KM przy 8000 obr.min oraz 43,9 Nm przy 5750 obr.min. Moment obrotowy jest tu wyższy niż u wielu przeciwników, co od razu sugeruje bardziej terenowy charakter tej konstrukcji, nawet jeśli oficjalne materiały Voge są wyjątkowo ostrożne w deklaracjach.

Sam producent opisuje SR450X jako skuter do wszystkiego. Ma wozić kierowcę w mieście, zabierać na weekendowe wypady i pozwalać na delikatny flirt z off roadem. Innymi słowy, ma to być jednoślad, który nie obraża się ani na asfalt, ani na szutry. Patrząc na wyposażenie, trudno się z tym nie zgodzić. Mamy tu szprychowe felgi, metalowe crashbary, aluminiowy bagażnik, pełne LED y oraz ogromny schowek pod siedzeniem mieszczący dwa kaski. Dostajemy także bezkluczykowy dostęp, zamykany schowek i cztery składane podnóżki, rozwiązanie znane choćby z Zontesa 368G.

Podwozie nie wygląda jak budżetowy kompromis. Widelec typu upside down, tylny amortyzator KYB z regulacją i przednie hamulce od J.Juan wskazują, że SR450X ma być czymś zdecydowanie czymś więcej niż miejskim pojazdem w przebraniu przygodówki. Wszystkie elementy sugerują sprzęt przygotowany na bezproblemowe opuszczenie asfaltu.

Na końcu warto przypomnieć, kim jest sama marka Voge. To obecnie bardzo aktywny w świecie dwóch kół brand należący do Loncin Motor Co., jednego z największych chińskich producentów motocykli i silników. Loncin od lat współpracuje z globalnymi gigantami, w tym z BMW Motorrad, dla którego produkuje jednostki napędowe do serii F i niektórych modeli G. Voge powstało w 2018 roku jako bardziej zaawansowana technologicznie i lepiej wykończona linia motocykli, skierowana na rynki światowe. Od tamtej pory firma zdążyła zdobyć solidną pozycję w Europie, a jej modele trafiają do lokalnych dystrybutorów dzięki homologacjom spełniającym wymagania unijne. Można bez przesady powiedzieć, że SR450X jest następnym etapem do zbudowania pełnej gamy maszyn, które mogą rywalizować z japońskimi i europejskimi jednośladami nie tylko ceną, ale również wyposażeniem. Pozostaje nam trochę poczekać i zobaczyć, jak Voge SR450X poradzi sobie w rzeczywistych warunkach rynkowych.  

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę