Trzykołowy motocykl Aprilia nadal w grze. Opublikowano nowe patenty
W sieci pojawiły się nowe szkice patentowe świadczące o tym, że Aprilia nadal poważnie myśli nad stworzeniem trójkołowca. Producent z Noale może szykować konstrukcję podobną do Yamahy Niken, która jest bardziej motocyklem niż maksi skuterem.
Patenty, o których mowa, zostały zgłoszone w 2019 r., ale dopiero teraz je opublikowano. Pierwsze szkice ujrzały światło dzienne w 2020 r. i wtedy pokazano koncept bazujący na modelu Mana z silnikiem o pojemności 839 cm3. Producent zakładał sprzęgnięcie motoru ze skrzynią biegów CVT. System zawieszenia był dość toporny. Po wewnętrznej stronie kół umieszczono sporej wielkości amortyzatory i wahacze.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
W opublikowanym niedawno wariancie zastosowano odchudzone zawieszenie oparte o amortyzatory teleskopowe z nożycowymi połączeniami. Całość wygląda zgrabniej i bardziej konwencjonalnie. Konstrukcja byłaby oparta na ramie kratownicowej mocowanej do silnika. Pokrywa zębatki zdawczej jest podobna do tej z motocykli Aprilia RS660 i Tuono 660.
Ten silnik mógłby doskonale sprawdzić się w tego typu konstrukcji, choć do rozwiązania pozostaje jeszcze kwestia skrzyni biegów. Gdyby producent wytrwał przy pomyśle zastosowania przekładni CVT, to byłaby to spora przewaga w stosunku do Nikena. Wtedy przed klientami pozostałaby kwestia wyboru pomiędzy wygodą użytkowania oferowaną przez Włochów i większą mocą proponowaną przez Japończyków.







Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze