Sportowe sześćsetki za 10 tys. zł - da się kupić?

2010.09.10 Łukasz „Boczo” Tomanek

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8

Triumph Daytona 600 (2003 - 2004)

Triumph Daytona to motocykl na naszym rynku egzotyczny. Owszem, 675 wygrywa wszelkie testy i serca dziennikarzy motoryzacyjnych, ale Daytona 600 z roku 2003 jest w naszym kraju mało popularna. Był to całkiem fajny motocykl sportowy na co dzień, ale na torze dostawał baty od Japończyków. Jest ciekawy stylistycznie, ciekawy silnikowo i dość dobrze wykonany.

Mocne strony:

Bezkompromisowe wzornictwo – Yamaha R6 jest piękna. Schludnie, ładnie i przejrzyście zaprojektowana. Triumph Daytona to motocykl zbudowany bez brania pod uwagę jakichkolwiek norm czy zasad kurtuazji. Powstał na bazie rzeźby, która nie została uformowana laserem czy precyzyjnym skalpelem i pilnikiem, ale mieczem Czarnego Rycerza z „Monty Pythona”. Patrząc na Daytonę można się fizycznie zaciąć.

Czuły, precyzyjny rollgaz – manetka gazu o dość krótkim skoku jest wyjątkowo czuła, ale jednocześnie wyjątkowo precyzyjna, co pozwala na dokładne dozowanie mocy.

Podwozie -  można łoić na torze i można bez uszczerbku na kręgosłupie wrócić z niego do domu. Zawieszenie pod względem feedbacku, który daje jeźdźcowi jest porównywalne do tego z R6.

Słabe strony:

Problemy z elektryką – bolączka nie tylko Daytony 600, ale także 650, starszych Tigerów, Speed Tripla 955 i Daytony 955. Akumulator bez bliżej określonych przyczyn potrafił się rozładować, a świece nienawidziły odpalania na „chwilę” lub ostrego dawania w palnik zaraz po uruchomieniu silnika.

Tendencja do przegrzewania – silnik szybko nabiera zbyt wysokiej temperatury (zwłaszcza przy jeździe miejskiej) po czym zaczyna dziwnie brzmieć. „Ten typ tak ma” i choć to irytujące, trzeba się z tym pogodzić.

Najlepszym miejscem do szukania Daytony będzie brytyjski ebay lub niemiecki mobile.de. W Polsce ilość używanych egzemplarzy jest skąpa. Na zagranicznych serwisach można doszukać się stosunkowo dobrze utrzymanego motocykla z umiarkowanym przebiegiem za 8-9 tys. zł. Silniki są uznawane za mało awaryjne, choć może być problem ze zdobyciem części zamiennych.

prawy bok tor Triumph Daytona 600
jazda na torze Triumph Daytona 600
kanarek Triumph Daytona 600
zolta brzytwa na torze Triumph Daytona 600
balansowanie cialem Triumph Daytona 600
na górę