tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa z drugiej rêki - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX 1300 R Hayabusa z drugiej rêki - strona 2

Autor: Ksansky 2008.08.18, 09:48 6 Drukuj

Jazda

Układ kierownica - siodło - podnóżki zmusza kierowcę do wyciągnięcia się nad dwudziestolitrowym, podnoszonym niczym maska samochodu zbiornikiem paliwa, co przy niewielkim wzroście jeźdźca może być męczące, podobnie jak walka ze strugą powietrza, zbyt nisko odchylaną przez standardową szybkę.

NAS Analytics TAG

Silnik, pomimo wałka wyrównoważającego, generuje minimalne wibracje w okolicach 5000 obr/min, jednak nie są one dokuczliwe tym bardziej, że podnóżki kierowcy i pasażera „ogumowano". Nie powoduje to również rozmywania się obrazu w dużych lusterkach, których wysięgniki mogłyby być dłuższe.

Klasyczny zestaw informacyjny (czyt. analogowy) ma swój urok. Jest bardzo czytelny i dostarcza wszelkich niezbędnych informacji, łącznie ze średnim zużyciem paliwa. Od modelu K1 z cyferblatu prędkościomierza zniknęła cyfra 340 i od 2001 „wykastrowana elektronicznie" Buza osiąga 299 km/h.

Wśród potencjalnych nabywców obawy budzi rozmiar maszyny. Fakt, motocykl nie jest lekką i zwrotną 600, ale jak na swoje rozmiary i masę potrafi zadziwić. Według użytkowników na trasie wcale nie odczuwa się masy motocykla, a moc dostępna od najniższych obrotów pozwala na atomowe odejścia spod świateł czy bezstresowe wyprzedzanie. Zakres regulacji zawieszenia pozwala w pełni dostosować maszynę do swoich upodobań, czy stylu jazdy. Jazda po naszych dziurawych drogach jest o wiele przyjemniejsza, niż typowym supersportem, tym bardziej, że motocykl „nie czuje" kolein, a kierowca i pasażer pod tyłkiem mają grubo tapicerowane poduszki.

Jak na motocykl pretendujący do miana sportowo - turystycznego, nie dysponuje dużą ładownością, wynoszącą zaledwie 179 kg, co skutecznie ograniczy ilość zabieranego bagażu na dłuższą wyprawę.

Podczas jazdy po mieście dają o sobie znać gabaryty maszyny. Niewielka zwrotność utrudnia przeciskanie się w korku, jak i nawracanie na ciasnym parkingu, zmuszając właściciela do dreptania „w te i nazad". Ułatwieniem nie jest też ciężko i nieprecyzyjnie pracujące sprzęgło.

Eksploatacja

Motocykl nie jest tani w eksploatacji i warto mieć to na uwadze. Zużycie tylnej opony po 5000 km nie jest niczym nadzwyczajnym. To samo dotyczy układu hamulcowego i zestawu napędowego. Ogromna moc i spora masa wymagają poświęcenia większej uwagi zużywającym się elementom. Oczywiście wiele zależy od właściciela i stylu jazdy, jaki preferuje. Stawianie tak ciężkiego „kloca" na kole (nie jest skory do gumowań, tak jak motocykle serii GSX-R) zaowocuje przyśpieszonym zużyciem sprzęgła, napędu czy łożysk główki ramy. Jeśli ktoś rozważa zakup motocykla z pierwszego okresu produkcji, powinien być przygotowany na zakup lub spawanie tylnej części ramy.

Osiągi, jakimi dysponuje motocykl, wymagają materiałów najwyższej jakości. Chyba nikt z potencjalnych nabywców nie pomyśli o założeniu do takiego motocykla zestawu napędowego, czy klocków hamulcowych firmy „no name", albo opon nabytych od handlarza za 50 zł.

Zmiany

Poza schematami i barwami lakierowania w motocyklu nie dokonano zbyt wielu zmian. Oto lista najważniejszych z nich:

K1- zastosowano stalową tylna część ramy, wzmocniono napinacz łańcucha rozrządy, pompę paliwową przeniesiono do zbiornika paliwowego, ograniczono prędkość maksymalną do 300 km/h
K3- zmodyfikowano komputer zarządzający wtryskiem paliwa, ulepszono alternator, lagi pokryto azotkiem tytanu
K4- motocykl otrzymał sondę Lambda
2008- zupełnie nowy motocykl

Podsumowanie

Hayabusa jest sprzętem przede wszystkim do szybkiej turystyki, z naciskiem na słowo szybkiej. Co prawda niewielka ładowność w pewnym stopniu ogranicza jej turystyczne walory, ale przyzwoity zasięg, mocny jak tur silnik, niezła ergonomia i bezawaryjność zadowolą motocyklowych turystów.

Do tego dochodzą łatwość w codziennym użytkowaniu, fenomenalne osiągi, nieszablonowa stylistyka, a wisienką na tym motocyklowym torcie będzie fakt, jak Busa jest podatna na wszelkiego rodzaju tuning- zarówno optyczny, jak i mechaniczny. Krótko mówiąc - motocykl dla indywidualisty.

Ze względu na ponadprzeciętne osiągi odradzał bym Busę początkującym - jest to opinia praktycznie wszystkich użytkowników tego motocykla. Swego czasu, nawet na klipach reklamowych pojawiał się drobnym maczkiem napis: „tylko dla doświadczonych jeźdźców"...

Jeśli coś nie zostało ujęte w powyższym artykule, a jest godne odnotowania, serdecznie zapraszam do dyskusji na naszym forum.

Dane techniczne

Silnik
Typ Czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym
Chłodzenie Cieczą
Rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 1299 cm3
Średnica x skok tłoka 81 x 63 mm
Stopień sprężania 11,0 : 1
Moc maksymalna 175KM przy 9800 obr/min
Maksymalny moment obr. 138Nm przy 7000 obr/min
Zasilanie Wtrysk paliwa 46mm
Smarowanie Pod ciśnieniem z mokrą misą olejową
Rozruch Elektryczny
Alternator 425W
Zapłon CDI
Przeniesienie napędu
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów 6 stopniowa
Przeniesienie końcowe Łańcuch o-ring
Podwozie
Rama Aluminiowa, grzbietowa, silnik stanowi element nośny
Zawieszenie przód Widelec upside-down, średnica goleni 43 mm, skok 120 mm, regulowane dobicie, odbicie i napięcie wstępne
Zawieszenie tył Wahacz wleczony, aluminiowy, pojedynczy elementy tłumiąco-resorujący, skok 140 mm, regulowane dobicie, odbicie i napięcie wstępne
Hamulec przedni Podwójny tarczowy o średnicy 320 mm, dwa sześciotłoczkowe zaciski
Hamulec tylni Pojedyncza tarcza o średnicy 240 mm, dwutłoczkowy zacisk
Ogumienie przód 120/70 ZR17
Ogumienie tył 190/50 ZR17
Wymiary i masy
Wysokość siedzenia 820 mm
Rozstaw osi 1485 mm
Masa sucha 215 kg
Masa do jazdy 250 kg
Ładowność 179 kg
Dane obsługowe
Przegląd techniczny Co 6000 km
Wymiana oleju Co 6000 km
Olej SAE 10W40
Paliwo Minimum 95 oktanowe
Osiągi
Prędkość maksymalna ok.310 km/h (od 2001 roku 299km/h)
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,0 s
Przyspieszenie 0-150 km/h 4,5 s
Przyspieszenie 0-200 km/h 7,8 s
Elastyczność 60- 100km/h 4,1 s
Elastyczność 100- 140km/h 4,0 s
Elastyczność 140- 180km/h 4,0 s
Średnie zużycie paliwa 7,5 l/100km
GSX 1300R K5
Suzuki GSX 1300 R
Hayabusa
Suzuki Hayabusa GSX 1300-R 2001
NAS Analytics TAG

Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: endurofan1 06/11/2010 15:29

pod jakim wzgledem?

Odpowiedz
Autor: oflex 10/11/2016 15:55

pod ka¿dym.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê