tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki Bandit 650 i Bandit 1250 - rewolucja czy ewolucja?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki Bandit 650 i Bandit 1250 - rewolucja czy ewolucja?

Autor: Terror 2007.02.08, 11:57 9 Drukuj

Kto nie zna modeli Bandit? Te popularne i niedrogie motocykle można spotkać na drogach od 1995 roku (600), oraz 1996 (1200). Do roku 2006 poddano go stosunkowo niewielkim zmianom mechaniki i wyglądu (wersja N) . Dość drastycznym przeróbkom designerskim poddano wersje S. Teraz Suzuki przedstawia nowe wcielenie GSFa.

Na 2007 rok fabryka Suzuki przygotowała niespodziankę. Słynące z trwałości olejaki, od lat napędzające oba Bandity, zostały zastąpione nowymi jednostkami napędowymi. Teraz każdy motocykl wyposażony jest w całkowicie nowy, specjalnie dla niego zaprojektowany, silnik o pojemności 656/1255 ccm, spełniający normy Euro3. Bandity doganiają zatem inne modele pod kątem nowoczesności jednostki napędowej. Silniki te zaopatrzone w 4 zawory na cylinder i zasilanie wtryskiem paliwa dzięki chłodzeniu cieczą, według producenta, będą się teraz szybciej nagrzewały oraz będą cichsze. Choć zwiększyła się pojemność, to moc silnika 1250 nie różni się znacznie od starszego 1200, za to dostępna będzie ona w niższych zakresach obrotów.Ten mocarz elastyczności dołożył kolejny punkt do palety swych zalet. System Dual Throttle Valve poza takimi zaletami, jak bardziej płynneoddawanie mocy, pozwala zwiększyć możliwe przebiegi silnika. Odlewane ze stopu aluminium tłoki poruszają się w cylindrach pokrytych powłoką zwaną SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), gwarantując lepsze chłodzenie oraz smarowanie w porównaniu do poprzednika. Do tego producent określa silnik jako bardziej kompaktowy. Wreszcie Bandit 1250 otrzymał sześciobiegową skrzynię biegów!! Tego brakowało wielu użytkownikom.

NAS Analytics TAG

650 dysponuje większą mocą, jednak dostępna ona jest w wyższym zakresie obrotów. W niższym i średnim zakresie pokrywa się z krzywą poprzedniego modelu, dzięki temu jest szansa, że mniejszy Bandyta przestanie być uważany za motocykl do spokojnej jazdy, że będzie można wykrzesać z niego ogień. Sam silnik wykonany w takiej samej technologii, jak 1250 z wszystkimi jej zaletami.

Reszta konstrukcji obu motocykli jest dokładnie taka sama jak w modelach 2006. Rama, zawieszenia, hamulce oraz stylistyka jest nam wszystkim zatem doskonale znana. Swoją drogą ciekawe, jaki wpływ na zachowanie motocykli na drodze będą miały nowe silniki. Cechą, która jest wspólna dla starszych modeli i nowości na 2007 jest niestety także spora masa własna pojazdów. O ile w przypadku większego Bandita jest to do przyjęcia (w końcu mówimy o big-bike'u), to 650-tka ze swoimi blisko 220 kilogramami wypada słabo na tle konkurencji, ważącej generalnie sporo poniżej 200 kg. Gdy mówimy o zwinnym i poręcznym motocyklu miejskim 20-30 kg różnicy jest już odczuwalne.

Niezależnie od tego starsze Bandity zapadły nam w pamięci, jako świetne motocykle sprawdzające się bardzo dobrze w większości sytuacji na drodze. Dlatego też czekamy do wiosny z niecierpliwością na pierwsze jazdy nowymi motocyklami! To może być przebojowa ewolucja!

Dane techniczne


Bandit 1250 Bandit 650
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 1255 cm3 656 cm3
Średnica x skok tłoka 79,0 mm x 64,0 mm 65,5 mm x 48,7 mm
Stopień sprężania 10,5:1 11,5:1
Moc maksymalna 98 KM przy 7500 obr/min 85 KM przy 10500 obr/min
Moment obrotowy 108 Nm przy 3700 obr/min 61,5 Nm przy 8900 obr/min
Układ zasilania wtrysk paliwa wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa 6-stopniowa
Prędkość maksymalna 230 km/h 200 km/h
Długość całkowita 2130 mm 2130 mm
Szerokość całkowita 790 mm 780 mm
Wysokość całkowita 1235 mm 1095 mm
Rozstaw osi 1485 mm 1470 mm
Prześwit 135 mm 135 mm
Wysokość siedzenia regulowana 785/805 mm regulowana 770/790 mm
Masa suchego pojazdu 232 kg 219 kg
Zawieszenie przód 43 mm widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie tył wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i siły tłumienia wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny, 4-stopniowa regulacja tłumienia siły odbicia
Hamulce przód / tył podwójny tarczowy / tarczowy podwójny tarczowy / tarczowy
Opony Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 180/55 ZR17 M/C 73W
Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 160/60 ZR17 M/C 69W
Zbiornik paliwa 19,0 L 19,0 L
Norma czystości spalin EURO 3 EURO 3
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Bandit 650 i Bandit 1250 01Bandit 650 i Bandit 1250 05
NAS Analytics TAG
Bandit 650 i Bandit 1250 03Bandit 650 i Bandit 1250 04
Bandit 650 i Bandit 1250 06Bandit 650 i Bandit 1250 02
Bandit 650 i Bandit 1250 09Bandit 650 i Bandit 1250 07
Bandit 650 i Bandit 1250 29Bandit 650 i Bandit 1250 21
Bandit 650 i Bandit 1250 30Bandit 650 i Bandit 1250 22
Bandit 650 i Bandit 1250 31Bandit 650 i Bandit 1250 23
Bandit 650 i Bandit 1250 24Bandit 650 i Bandit 1250 16
Bandit 650 i Bandit 1250 26Bandit 650 i Bandit 1250 18
Bandit 650 i Bandit 1250 25Bandit 650 i Bandit 1250 17
Bandit 650 i Bandit 1250 27Bandit 650 i Bandit 1250 19
Bandit 650 i Bandit 1250 28Bandit 650 i Bandit 1250 20
Bandit 650 i Bandit 1250 11Bandit 650 i Bandit 1250 12
Bandit 650 i Bandit 1250 14Bandit 650 i Bandit 1250 15
Bandit 650 i Bandit 1250 10Bandit 650 i Bandit 1250 32
Bandit 650 i Bandit 1250 08Bandit 650 i Bandit 1250 33
Bandit 650 i Bandit 1250 13
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:cycu 09/02/2007 21:26

panowie WAGA WAGA!!!

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê