tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Statystyka upadkw w MotoGP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Statystyka upadkw w MotoGP

Autor: Lovtza 2013.11.27, 10:29 Drukuj

Wyścigi motocyklowe na najwyższym światowym poziomie, czyli Mistrzostwa Świata MotoGP to ciągła jazda na granicy możliwości człowieka i maszyny. Co oczywiste, ta granica jest czasem przekraczana, a to oznacza upadki, często bardzo widowiskowe. Organizator cyklu Grand Prix przygotował właśnie podsumowanie "wypadkowości" sezonu 2013 i co ciekawe w tym roku mieliśmy mniej wywrotek, niż w roku 2012…

W całym sezonie doszło do 863 wypadków. To oznacza liczbę o 42 mniejszą, niż w poprzednim roku i to pomimo tego, że liczba rund pozostała taka sama. Ta ogólna statystyka nie pokrywa się jednak z tym co działo się w samej klasie MotoGP. Z uwagi na napływ nowych młodych zawodników (przede wszystkim Marca Marqueza) liczba upadków w klasie królewskiej wzrosła w zestawieniu z sezonem 2012 o 19 - z 186 do 205.

NAS Analytics TAG

Moto2 crash team

Statystyki mówią wyraźnie, że najwięcej dzieje się w klasie Moto2. Wynika to z wielu czynników, przede wszystkim z liczebności zawodników i zażartości rywalizacji - średni wynik dla tej klasy to 20,2 upadki na rundę. Te same wskaźniki dla klasy MotoGP i Moto3 wynoszą odpowiednio 11,4 i 18,5. To już czwarty rok z rzędu, gdy klasa pośrednia przewodzi w tej statystyce. Wcześniej, w roku 2009 prowadziła klasa GP125 jeżdżąca wtedy jeszcze na dwusuwach.

Najniebezpieczniejszy trening

Najwięcej upadków jest w trakcie drugiego wolnego treningu. Odbywa się on zazwyczaj w piątek po południu. Zespoły i zawodnicy eksperymentują wtedy z ustawieniami wyścigowymi, bo wiedzą, że wszelkie błędy nie będą miały tak dotkliwych konsekwencji jak te popełnione w trakcie sobotnich kwalifikacji. Drugi wolny trening jest najbardziej upadkogenny dla wszystkich trzech klas. Dość powiedzieć, że Jorge Lorenzo odnotował w tym sezonie trzy upadki i dwa z nich miały miejsce właśnie w trakcie drugiego wolnego treningu (Assen i Sachsenring).

Personal best

Marc Marquez okazał się na koniec sezonu nie tylko liderem klasyfikacji generalnej, ale także przodownikiem w statystykach upadków. Hiszpan leżał na deskach aż 15 razy, co stanowi bardzo pokaźny wynik w zestawieniu z jego konkurentami. Lorenzo upadał tylko 3 razy a Dani Pedrosa 6. Mała różnica pomiędzy tą dwójką, a Marquezem polega na tym, że Marc ani razu niczego sobie nie złamał, tymczasem Jorge i Dani połamali obojczyki, co skutecznie utrudniło im walkę o tytuł.  

W Moto2 również świeżo upieczony Mistrz Świata został liderem listy upadków. Pol Espargaro oglądał podłoże z bliska 8 razy, a Scott Redding tylko 4. Problem w tym, że Redding przy jednym z upadków (na Philip Island) złamał rękę w nadgarstku, co zaważyło na jego walce o tytuł.

W Moto3 Maverick Vinales leżał 5 razy, a Alex Rins zaledwie dwa. Luis Salom, który przez bardzo długo prowadził w klasyfikacji generalnej w klasie leżał 6 razy, z czego połowa upadków przydarzyła się ostatnich dwóch rundach, kiedy walka o tytuł nabrała maksymalnej intensywności.

Najgorszy tor

Największa liczba upadków miała miejsce w tym sezonie w trakcie francuskiej rundy Gran Prix na torze Le Mans. Doszło tam wtedy do 68 incydentów w trakcie weekendu. Tylko dwa mniej miały miejsce na Misano, a trzeci w klasyfikacji liczby upadków jest tor Sachsenring na którym mieliśmy w tym sezonie 61 wypadków. Tor Laguna Seca okazał się "najbezpieczniejszy", bo w trakcie rundy odnotowano tam jedynie 11 zdarzeń, ale na ten wynik wpływ miał fakt, że w Californii ściga się jedynie klasa MotoGP, bez dwóch niższych klas. Uwzględniając wszystkie trzy klasy Mistrzostw Świata, w statystykach najlepiej wypada GP Kataru - 34 upadki. Jest to o tyle ciekawe, że zawodnicy ścigają się tam późno wieczorem przy sztucznym oświetleniu.

Uwaga na Barcelonę!

Okazuje się, że organizator Grand Prix prowadzi również statystykę w rozbiciu na poszczególne zakręty. Najgorzej wypada w niej zakręt numer 10 w Barcelonie (La Caixa). W tym roku w samym tylko wyścigu MotoGP na pierwszym okrążeniu leżało w nim trzech zawodników, a chwilę później dołączył do nich czwarty - Nicky Hayden. Do najgorszej trójki zakrętów w całym cyklu awansowały także: zakręt nr 7 na Le Mans (Musee) - w sumie 18 upadków, oraz ex aequo zakręty 1 i 3 na Sachsenring gdzie zawodnicy lądowali na deskach po 14 razy. 

Źródło: motogp.com

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na gr