Osiemnasty Rajd Śladami Piastów organizowany przez klub Classic MC Poland był drugą Runda Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych.
W piątkowe popołudnie dwudziestego czerwca parking Ośrodka Roma w Chomiąży Szlacheckiej koło Żnina zapełnił się motocyklami drugiej, trzeciej i czwartej młodości, a teren ośrodka wypełnił gwar uczestników rajdu. Imprezy weterańskie mają swój specyficzny klimat, bowiem motocykliści jeżdżący na starych motocyklach najczęściej sami je naprawiają i remontują, więc kiedy spotkają się w liczniejszym gronie tematów do rozmów nie brakuje. Widać gołym okiem, że to środowisko ludzi, którzy wzajemnie się lubią i szanują.
Skoro już mówimy o samych motocyklach, to warto wspomnieć, jakie maszyny brały udział w rywalizacji. Sporą grupę stanowiły motocykle produkowane w czasach PRL-u, w krajach byłego bloku wschodniego. Maszyny te były dawniej pogardzane, dziś na fali nostalgii wracają, a ich ceny osiągają często wyższy poziom, niż ceny motocykli światowych marek. Na rajdzie nie brak było legendarnych polskich przedwojennych Sokołów, przedwojennych amerykańskich Indianów i Harleyów, były też motocykle BMW z różnych epok, włoskie Moto Guzzi, zarówno jedno jak i dwucylindrowe, były też maszyny brytyjskie, a nawet jeden szwajcarski Condor z silnikiem Ducati. Moją uwagę najskuteczniej przyciągały dwa motocykle angielskie - jednocylindrowa pięćsetka Vincent i czterocylindrowy Ariel 1000. Imponująco prezentowały się również potężne Indiany, zarówno solo jak i w zaprzęgu.
Galeria pochodzi z artykułu:
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze