tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Przepis bezpośrednio nie ma odwołania, ale skoro - komentarz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: ABCD 26.10.2018 09:15

Przepis bezpośrednio nie ma odwołania, ale skoro mówi o motocyklu trójkołowym, to wiążącym aktem będzie tu również ustawa - prawo o ruchu drogowym. A tam oprócz definicji motocykla stanowiącej, że "określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół" znajduje się również informacja o bezpośrednim wdrożeniu przepisów UE w zakresie m.in. homologacji pojazdów dwu i trzykołowych. W tych właśnie uregulowaniach są podane dokładne definicje takich pojazdów - w tym, że motocykl trzykołowy to taki, który spełnia wymogi homologacji L5e. Zatem chcąc nie chcąc one obowiązują, z tym że masz rację - może wyjść z tego bałagan, bo przeciętny Kowalski czy policjant drogówki niekoniecznie będzie sobie tym głowę zawracał. Ale ubezpieczyciel czy prokurator mogą bardzo dociekać stanu prawnego, co wolno a czego nie wolno było. I dlatego jakiś komunikat czy uściślona definicja w polskim prawie by się przydała dla uniknięcia dwuznacznych sytuacji i problemów z interpretacją. I jeszcze jedno nie ma motocykli, którzy mają równocześnie i L3E i L5E. Jeśli już to są dwa różne modele tej samej marki, jak np. Piaggio MP3 - wersja podstawowa to L3E, a model LT to L5E. Swoją drogą to są pojedyncze pojazdy, które mimo dwóch kół z przodu mają homologację jednośladową (L3E) - większość będzie pasowała do L5E, także trajki samoróbki czy sprowadzone z USA, o ile otrzymały pozytywną opinię diagnosty. Zatem uważać trzeba będzie głównie przy Yamaha Nikken, Piaggio MP3 i Gilera Fuoco. Swoją drogą nie zdziwiłbym się, gdyby co bardziej napaleni z kasą właśnie rzucili się na Nikena, nieświadomi całej sytuacji.

Odpowiedz


Brak odpowiedzi do tego komentarza


Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę