Pirelli przygotowane na wielki fina³ Mistrzostw ¦wiata Superbike. Jakie opony pojawi± siê w Jerez?
Przed nami ostatnia runda cyklu Mistrzostw Świata Superbike, która zostanie rozegrana na hiszpańskim torze Circuito de Jerez - Angel Nieto. Losy tytułu mistrzowskiego w klasie Supersport już są rozstrzygnięte, ale pozostało danie główne w postaci walki Alvaro Bautisty i Topraka Razgatlioglu.
Walka o tytuł mistrzowski to ważne wydarzenie, dlatego Pirelli postanowiło przywieźć opony, które już były używane w tym sezonie. Zawodnicy będą mieli do dyspozycji pełną gamę miękkich opon przednich i tylnych. Tor Jerez ma długie proste, które stanowią aż 70 proc. nitki oraz wolne zakręty, które wymagają pewności siebie i są testem dla zawodnika oraz jego maszyny. Różnica temperatur pomiędzy porannymi i popołudniowymi sesjami sprawia, że opony muszą się łatwo adaptować.
Dla klasy Superbike Pirelli przywiezie przednie opony SC0 w specyfikacji C0927 z miękką mieszanką, standardowe pośrednie opony SC1 i standardowe twarde SC2. Na tył przewidziano miękkie mieszanki SCX oraz SCX w wersji B0800. Na kwalifikacje Superpole oraz Superpole Race zawodnicy będą mieli do dyspozycji oponę SCQ w rozwojowej mieszance C0004, która pojawiła się już na torach Imola, Magny-Cours i Aragon.
W klasie Supersport zawodnicy będą mieć do dyspozycji przednie opony w pośredniej mieszance SC1 o rozmiarach 120/70 i 125/70, a także będącą w fazie rozwoju SC1 w specyfikacji B1333 o rozmiarze 120/70. Na tył przewidziano standardowe rozwiązania w postaci super miękkiej SCX oraz miękkiej SC0.
- Runda w Jerez to jednocześnie zakończenie dwunastego sezonu z Pirelli jako głównym dostawcą opon dla wszystkich klas Mistrzostw Świata Superbike. Na wielki finał, który wyłoni mistrza świata roku 2023 w najmocniejszej z klas, przywieźliśmy całą gamę opon z trzema opcjami na przód i wszystkie tylne opony, które były używane w tym roku. W tym sezonie skupiliśmy się na rozwoju opony SCQ, żeby zwiększyć jej przebieg i pozwolić na użycie w Sueprpole Race. Osiągnęliśmy zamierzone efekty z mieszanką C0004, która była z powodzeniem używana w ostatnich rundach. Nadal mamy trochę otwartych kwestii z przednią oponą SC1 dla klasy Supersport, więc zobaczymy, jak nowa mieszanka B1333 zachowa się w Jerez i potem zdecydujemy, czy stanie się nowym punktem odniesienia modelu SC1 w klasie Supersport na przyszły sezon. W tej klasie w Jerez będziemy mieli kilku zawodników z dzikimi kartami i jednorazowymi występami, którzy ścigają się na oponach Pirelli w swoich krajowych zespołach i dzięki obecności Pirelli w Mistrzostwach Świata oraz mistrzostwach krajowych będą mogli zaprezentować swój talent na międzynarodowej arenie - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze