Opony Pirelli testowane w klasach Moto2 i Moto3. Rekordowe tempo zawodników w Walencji
Marka Pirelli rozszerza swoje wpływy w wyścigowym świecie i od sezonu 2024 będzie oficjalnym dostawcą opon dla klas Moto2 i Moto3. Choć pierwsze testy odbyły się już wcześniej, to nie były one oficjalne. Przy okazji tych w Walencji mogliśmy się dowiedzieć, jak opony dostępne dla każdego w sklepie radzą sobie w tych dwóch klasach.
W klasie Moto2 najszybszym zawodnikiem podczas testów w Walencji był Alonso Lopez (Beta Tools SpeedUp - BOSCOSCURO), który ustanowił rekord wszech czasów z czasem 1'33,061. Podobnie zrobił w swojej klasie Daniel Holgado (Red Bull KTM Tech3), który w Moto3 zakończył testy z wynikiem 1'37,300. To czas o sekundę lepszy od dotychczasowego rekordu dla najmniejszej z klas.
Wszyscy zawodnicy używali opon Pirelli Diablo Superbike typu slick w wersjach z miękką i średnią mieszanką. Dla klasy Moto2 przewidziano rozmiary 125/70 R17 z przodu i 200/65 R17 z tyłu, a dla Moto3 były to odpowiednio 100/70 R17 z przodu i 120/70 R17 z tyłu. Mieszanki użyte przez Pirelli są dostępne w ciągłej sprzedaży, ponieważ nie były to prototypowe rozwiązania.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które uzyskaliśmy w pierwszych testach przed sezonem 2024 w klasach Moto2 i Moto3. Naszym celem było potwierdzenie pozytywnych odczuć, które mieliśmy na początku września w Montmelo. Wtedy był to prywatny test i nie zostały podane żadne czasy, a teraz mogliśmy porównać wyniki z tymi z weekendu wyścigowego, w podobnych warunkach pogodowych i temperaturowych. Pobicie rekordów wszech czasów dla tego toru w obu klasach, a w przypadku Moto3 poprawienie go o sekundę pokazuje, że nasze opony są w stanie zapewnić doskonałe osiągi. Niektórzy zawodnicy przejechali więcej niż dystans wyścigowy, używając tego samego kompletu opon. Wszystkie mieszanki sprawowały się bardzo dobrze, ale to te miękkie zapewniały zawodnikom lepsze czasy. Wiemy, że wyniki testów nigdy nie są takie jak wyniki wyścigów, ale możemy powiedzieć, że są warunki do wykonania dobrej pracy - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze