tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pirelli bdzie miao duo pracy w sezonie 2024. Producent bierze udzia w ponad 150 seriach na caym wiecie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pirelli bdzie miao duo pracy w sezonie 2024. Producent bierze udzia w ponad 150 seriach na caym wiecie

Autor: Informacja prasowa 2024.02.15, 08:24 Drukuj

Sezon 2024 będzie dla Pirelli nie lada wyzwaniem. Producent wspiera w tym roku ponad 150 serii krajowych i międzynarodowych na całym świecie. Najważniejszą nowością jest rozpoczęcie pierwszego sezonu jako dostawca opon dla klas Moto2 i Moto3, gdzie podpisano trzyletni kontrakt z organizatorami.

Marka Pirelli jest gotowa na motocyklowe wyzwania, które czekają na nią w sezonie 2024. Ten rozpocznie się w Australii od pierwszej rundy Mistrzostw Świata Superbike. Najważniejszą nowością w tym roku jest wejście do klas Moto2 i Moto3 jako oficjalny dostawca opon. Firma podpisała trzyletni kontrakt, więc Pirelli będzie dostarczać opony dla klas pośrednich co najmniej do sezonu 2026.

NAS Analytics TAG

Włoskiej marce przyświeca motto "Sprzedajemy to, na czym się ścigamy i ścigamy się na tym, co sprzedajemy". W Moto2 i Moto3 producent dostarczy standardowe opony dostępne w sklepach, które są owocem 20 sezonów prac w Mistrzostwach Świata Superbike, będących głównym poligonem rozwojowym. Pirelli będzie również dostarczać opony do rozpoczynających się w tym roku Motocyklowych Mistrzostw Świata Kobiet oraz do pucharów dla młodych talentów, które są przeznaczone dla przyszłych gwiazd w ramach projektu Road to MotoGP.

Te serie dołączają do grupy ponad 150 motocyklowych rywalizacji na drodze i poza nią, w których Pirelli weźmie udział w sezonie 2024. W wyścigach drogowych Pirelli pojawi się również w serii British Superbike, gdzie jest obecne od sezonu 2008, niemieckiej serii IDM, Mistrzostwach Francji Superbike i wielu innych. Pirelli działa także poza torem i ponownie pojawi się w Motocrossowych Mistrzostwach Świata, gdzie włoska marka zdobyła 81 tytułów mistrzowskich i jest oficjalnym dostawcą opon do sezonu 2025 włącznie.

Moto2 i Moto3 - nowy padok i nowe wyzwania

Grand Prix Kataru (08-10 marca) będzie oficjalnym debiutem Pirelli w Moto2 i Moto3, po prywatnych testach we wrześniu w Barcelonie i oficjalnych testach w listopadzie w Walencji, gdzie zawodnicy ustanawiali nowe rekordy. Zgodnie ze strategią firmy, te dwie klasy będą ważnym czynnikiem rozwoju dla marki Pirelli zarówno w kwestii komercyjnej, jak i technologicznej. Zawodnicy będą mogli polegać na oponach DIABLO Superbike typu slick oraz DIABLO Rain, które z powodzeniem są używane od lat w Mistrzostwach Świata Superbike oraz wielu krajowych seriach. Zawodnicy Moto2 użyją przednich opon w rozmiarze 125/70 R17 z mieszankami SC1 i SC2 oraz tylnych w rozmiarze 200/65 R17 z mieszankami SC0 i SC1. Opony DIABLO Rain są dostępne w jednej mieszance i rozmiarach 120/70 R17 z przodu oraz 200/60 R17 z tyłu. Jeśli chodzi o slicki w Moto3, to na przedzie pojawią się opony w orzmiarze 100/70 R17 z mieszankami SC1 i SC2. Tylne opony będą miały takie same mieszanki i rozmiar 120/70 R17. Opony deszczowe DIABLO Rain będą dostępne na przód w takim samym rozmiarze jak slicki oraz na tył w rozmiarze 125/70 R17.

Mistrzostwa Świata Superbike jako główna platforma rozwoju

Współpraca techniczna Pirelli z Mistrzostwami Świata Superbike to pierwszy w historii przykład opony, która została stworzona dla topowych serii wyścigowych i ponad 20 lat później udowodniła, że jest wyborem zwycięzców. Przez lata Pirelli wprowadzało innowacje do swoich flagowych produktów. W 2013 r. doszło do historycznej zmiany z 16,5" na 17", w 2018 r. pojawiły się nowe opony slick z mieszanką SCX oraz nowe mieszanki dla opon na mokry tor, a w 2022 r. pojawiła się mieszanka SCQ przeznaczona dla kwalifikacji Superpole oraz Superpole Race. Mistrzostwa Świata Superbike będą głównym punktem odniesienia dla Pirelli w kwestii rozwoju całej gamy opon na nadchodzące sezony.

Road to MotoGP i Mistrzostwa Świata Kobiet - wsparcie dla młodych talentów i kobiet

Wraz z wejściem do Moto2 i Moto3 Pirelli wkracza jako wyłączny dostawca opon dla projektu Road to MotoGP, który jest globalną inicjatywą, mającą na celu promocję młodych talentów i umożliwić im starty w seriach wyścigowych na całym świecie. Pirelli dostarczy opony dla wszystkich klas Finetwork FIM JuniorGP World Championship, Idemitsu Asia Talent Cup, Northern Talent Cup oraz Red Bull MotoGP Rookies Cup oraz wzmocni obecność w FIM MiniGP World Series. Do Mistrzostw Świata Superbike, gdzie Pirelli jest obecne we wszystkich kategoriach, opony DIABLO Superbike pojawią się w motocyklach Yamaha YZF-R7 w ramach nowych Motocyklowych Mistrzostw Świata Kobiet, które ruszą 14 czerwca na torze w Misano, gdzie odbędzie się pierwsza z 6 rund zaplanowanych na ten rok. Pirelli wspierało Anę Carasco, kiedy w 2018 r. została pierwszą kobietą, która wygrała w mieszanych mistrzostwach świata, zdobywając tytuł w Mistrzostwach Świata Supersport 300. Wszystkie te serie są zgodne ze strategią wyścigową Pirelli, która zakłada obecność we wszystkich dużych seriach przeznaczonych dla przyszłych mistrzów i wspiera obecność kobiet w sportach motorowych.

- W tym roku nasze zaangażowanie w wyścigi motocyklowe jest mocniejsze niż kiedykolwiek z wejściem jako wyłączny dostawca opon nie tylko w Moto2 i Moto3, ale również w różnych pucharach dla młodych talentów, będących częścią projektu Road to MotoGP i w Motocyklowych Mistrzostwach Świata Kobiet. Kolejnym wyróżnieniem naszej roli jako lidera w świecie sportów motorowych oraz wielu lat pracy jest obecność w Mistrzostwach Świata Superbike oraz wielu seriach krajowych. Wprowadzamy naszą filozofię także do nowych serii, gdzie realizujemy koncept przenoszenia doświadczeń z toru na drogę. W naszym przypadku transfer technologii nie jest konieczny, ponieważ opony używane przez zawodników nie są prototypami i może je kupić każdy motocyklista. Z entuzjazmem podchodzimy do nowych wyzwań, mamy bardzo zżyty zespół i pracujemy metodycznie. Te rzeczy zawsze nas wyróżniały - mówi Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na gr