tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Peugeot Speedfight 2 AC - opis u¿ywanego skutera
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Peugeot Speedfight 2 AC - opis u¿ywanego skutera

Autor: Micha³ "Kox" Jeleniewski 2007.12.03, 11:13 101 Drukuj

Prezentacja używanego Speedfighta - czyli jego wady i zalety

Jestem dumnym posiadaczem jednośladu, jakim jest Peugeot Speedfight 2 AC. Mam zamiar trochę przybliżyć Wam zalety i wady tego „wojownika".

Advertisement
NAS Analytics TAG

Wstęp - trochę historii

Speedfight 2 jest jednym z bardziej znanych i popularnych skuterów w naszym kraju, jak i za jego granicami. Model ten wszedł na rynek w 2000 roku, czyli 3 lata po jego poprzednim modelu Speedfight. Przez 7 lat produkcji tego modelu, producent mile nas zaskakiwał. Powstały różne wersje kolorystyczne, oraz wersje limitowane jak np. X-Race czy WRC. Skuter produkowany jest w dwóch wersjach silnika 50cc i 100cc, zarówno chłodzony powietrzem (AC) jak i cieczą (LC). Poddane lekkiej modyfikacji światła zwane również "kocimi oczami" będące znakiem rozpoznawczym francuskiego skutera zostały zmienione zgodnie z kanonami obowiązującymi w motoryzacyjnej modzie. Dziś będę opisywał mój skuter. Jest to wersja chłodzona powietrzem, rocznik 2007 o przebiegu ponad 7000 km.

Wygląd i stylistyka - miłość od pierwszego wejrzenia

Byłem posiadaczem wielu skuterów, różnych marek. O Speedfight'cie miałem nie zbyt dobre zdanie. Myślałem, że jest to przereklamowany skuter, o zbytnio bajeranckim wyglądzie - lecz myliłem się. Gdy pierwszy raz ujrzałem go na żywo, od razu przypadł mi do gustu - jeszcze tego samego dnia go kupiłem. Jest to dość duży skuter, o sportowym wyglądzie.

Posiada wloty powietrza zakryte plastykową kratką, z przodu ciekawą atrapę osłony chłodnicy, owiewki o sportowych zarysach. Na kolejny plus zasługuje duża i bardzo wygodna kanapa, która spokojnie pomieści kierowcę i pasażera. Kierujący ma dużo miejsca na nogi, a pasażer ma specjalnie dla niego przygotowane, wysuwane podnóżki. Bagażnik także nie jest zbyt mały, zmieści się w nim kask integralny (nawet duża XL-ka), bądź 5-cio litrowy karnister z paliwem. Po otwarciu kanapy są także dwa korki - paliwo i olej.

Posiadam normalną wersję kolorystyczną, czarno - siwe owiewki. Są jednak wersje typu WRC, które posiadają ciekawe malowanie zarówno owiewek, jak i felg oraz amortyzatorów.

Moc i silnik - czyli serce pojazdu

Manetka gazu jest bardzo delikatna, wystarczy lekko odkręcić ją, a pojazd bardzo ładnie przyspiesza. Skuter ten po zdjęciu blokad osiąga prędkość maksymalną w granicach 70 - 75 km/h, co jest bardzo dobrym wynikiem, jak na skuter o pojemności 49cc.

Maszyna dobrze czuje się na wysokich obrotach, jednak z małymi też nie ma problemu. Na dużych obrotach słychać ładną i równą pracę silnika. Przy starcie ciężko jest trzymać się niskich obrotów, lecz przy dobrym wyczuciu skutera możemy trzymać się równych, niskich obrotów.

Jeśli chodzi o przeniesienie napędu, czyli naszą przekładnię , to jedyną rzeczą jaką zrobiłem po około 6000km, była wymiana rolek w wariatorze, ponieważ poprzedni właściciel tego nie zrobił i były one prawie kwadratowe. Oczywiście wymieniłem także olej przekładniowy. Dzwon i pasek napędowy były jak nowe, oryginalne Peugeot'owskie.

Speedfight 2 jest doskonały do tuningu. Możemy dostać ogromną ilość części tuningu mechanicznego jak i optycznego, które pozwolą nam jeszcze lepiej udoskonalić nasz skuter.

Do 50-tki możemy wstawić cylinder o pojemności 70cm3, a do 100-tki - 124cm3, które dadzą nam sporo koników. Optycznie możemy zakupić piękny licznik w chromowanej ramce, z prędkościomierzem, wskaźnikiem obrotów, temperatury itd. firmy KOSO, lub komplet tuningowych plastików z ekstra wlotami takich firm jak TNT czy STR8 nawet w kolorze Carbonu!

Jazda testowa - czyli jak się prowadzi

Pierwsze wrażenie jakie można odnieść wsiadając na tego „rumaka" to komfort i swoboda jazdy. Siedzi się naprawdę wygodnie, mamy dużo miejsca na nogi jak i dla pasażera. Prowadzi się też nie nieźle, ponieważ mamy do dyspozycji przedni, jednostronny wahacz, który częściowo tłumi nierówności na drodze oraz bardzo dobre tylne zawieszenie. Użytkownicy chwalą sobie jego optymalne zestrojenie będące nie za twarde i nie za miękkie. Skuter pewnie wchodzi w zakręty które są jego żywiołem, dopiero tam pokazuje "lwi pazur". Zaskoczył mnie na początku pewnością wykonywania tych manewrów. Nawet przy znacznej prędkości koła nie miały tendencji do uślizgów. Skuter bardzo dobrze nadaje się na dziurawe, polskie drogi. Jeżdżąc w dalekie trasy, jedzie się bardzo wygodnie i bezpiecznie, ponieważ skuter wyposażony jest bardzo mocne hamulce (w mojej wersji z przodu hamulec tarczowy, z tyłu hamulec bębnowy).

Podsumowanie - czyli kilka słów na koniec

Speedfight 2 to skuter, obok którego nie można przejść obojętnie. Do ciekawej stylistyki dodano również ciekawe i niebanalne wersje kolorystyczne, tak że każdy znajdzie coś dla siebie. Skuter w wersji Peugeot 206 lub 307 robi wrażenie! Może nie jest on królem szos pod względem osiągów ale wielu osobom zapiera dech w piersiach i jest obiektem westchnień wielu nastolatków, dla których jest on stworzony. Podsumowując tego „wojownika" to warto w niego zainwestować, bo będzie służył nam przez ładne kilkanaście sezonów. Z ręką na sercu mogę polecić wszystkim ten skuter, ponieważ jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Bardziej opłaca się kupić firmowy, nawet używany skuter, niż nowego chińczyka.

zawieszenie zwrotnicowe peugeot
Peugeot Speedfight2 wskazniki
Przednia tarcza hamulcowa
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Peugeot Speedfight 2
speedfight2 plener
Peugeot w plenerze
Peugeot tylna lampa
Speedfight 2 siedzenie
Peugeot Speedfight prawa strona
Speedfight2 dolna oslona
Speedfight2 dmuchawa silnika
Speedfight2 tyl
Peugeot speedfight naped
Speedfight 2 tyle zawieszenie
Komentarze 52
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: q3r2 23/10/2013 17:29

albo rozrusznik pad³

Odpowiedz
Autor:speed 25/05/2012 16:15

ile on kosztuje?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê