Pawe³ Szkopek - nie zadzia³a³a kontrola trakcji
Dobre (relatywnie) wiadomości z Monterey. Paweł Szkopek ma się nieźle po wczorajszej glebie i jak sam zapowiada - będzie kontynuował starty w Mistrzostwach Polski. Wczorajszy upadek Polaka w drugim wyścigu wyglądał dosyć nieciekawie. Paweł wyleciał z toru przy relatywnie dużej prędkości i mocno się poturbował. Służby medyczne dosyć długo zabierały naszego zawodnika z toru i natychmiast przewiozły go do centrum medycznego. Tam okazało się, że kierowca złamany ma mały palec u stopy oraz jedną z kości śródstopia.
Szkopek jest już w drodze do Polski. Pomimo urazu zapowiada, że w najbliższy weekend wystartuje w kolejnej rundzie Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski w czeskim Moście. Na swoim profilu Paweł zakomunikował:
"Nie martwcie się, jestem cały!
Dobrze wystartowałem do dzisiejszego wyścigu i miałem szansę powalczyć w grupie rywalizującej o punkty. Na piątym kółku, na wyjściu z szóstego zakrętu, nie zadziałała jednak kontrola trakcji i wystrzeliło mnie w powietrze, a następnie moja lewa noga utknęła pod motocyklem.
Chyba wyglądało to dość groźnie, ale rozeszło się po kościach, a dokładnie po kości śródstopia małego palca u lewej nogi. Została złamana, ale to nic poważnego. Za kilka godzin wsiadam w samolot i wracam do Europy, a w najbliższy weekend startuję oczywiście w mistrzostwach Polski w Moście. Chyba nie myśleliście, że może być inaczej? (…)"
Foto: Szkopek Team
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeZawsze jest jaki¶ powod dla ktorego Pawel jest w tyle. A to za wolna skrzynia, a to za s³aby motor, a to zle dzialaj±ca kontrola trakcji, tor pewnie tez byl zly.
OdpowiedzA "walka o punkty" to sytuacja w której >6 zawodników ma gleby b±d¼ awarie... Fajnie, ¿e siê za³apa³ do je¿d¿enia w WSBK, ale nazywanie tego ¶ciganiem to ju¿ lekka przesada. Go¶cie na stockach 1000 zazwyczaj krêc± sporo lepsze czasy, wiêc zwalanie winy na sprzêt nie do koñca ma sens. Tak czy inaczej, szybkiego powrotu do zdrowia.
OdpowiedzGdzie siê podziali Ci wszyscy którzy napi.....li bez ¿adnych elektronicznych wspomagaczy? Teraz to 90% maszyna 10% zawodnik a kiedy¶ 100% zawodnik !
OdpowiedzTak s±dzisz? Kiedy¶ 100% zawodnika nie potrzebowa³o motocykla do jazdy ;-) A czym Ty je¼dzisz? Jakim¶ wiekowym oldtimerem? Od takich wy¶cigów jak piszesz to s± retro imprezy. Te jednak nie ¶ci±gaj± t³umów. To podobnie jak w pi³ce no¿nej która jest aktualnie z tworzywa sztucznego a nie naturalnej skóry. Sêdziowie maj± spray do mazania po trawie a kibice domagaj± siê video powtórek. ¦wiat idzie do przodu.
OdpowiedzNo to chyba jeste¶ do ty³u i to sporo...w Brytyjskich Superbikach jest zakaz kontroli trakcji,a s± powa¿ne zamierzenia wprowadzenia tego ogólnie w sporcie motorowym.to tylko kwestia czasu ,ponoæ dwóch lat.
OdpowiedzKa¿dy rodzaj wy¶cigów mo¿e mieæ swoje ustalenia jak napisa³e¶. A w wiêkszo¶ci s± tylko zamierzenia co te¿ zauwa¿y³e¶. Mimo wszystko sport tak jak i wojsko to ku¼nia nowych technicznych rozwi±zañ. Jakie¶ wy¶cigi mog± byæ bez wspomagaczy, ale w ogólnej ca³o¶ci zawsze bêd± w wiêkszo¶ci te, gdzie kierowca jest czê¶ci± ca³ego zespo³u który pracuje nad przewag± sprzêtu nad innymi sprzêtami. A regulaminy swoj± drog± potrafi± zmieniaæ siê jak kobieta, raz TC jest a za chwile nie ma, raz skrzyde³ka s± a za chwilê ma ich nie byæ. Gdyby chcieli czystej walki kierowców na torze to daliby wszystkim taki sam sprzêt o takich samych parametrach i po sprawie :)
OdpowiedzPrzeczytaj co napisa³em ...z uwag± przeczytaj,i poczekaj na regulacje o których napisa³em . Co do jako¶ci sprzêtu to od tego jest regulamin techniczny. Dlaczego wprowadzono kontrolê trakcji ?Bo nie sz³o kontrolowaæ mocy w inny sposób.Jak widaæ u Paw³a nie zadzia³a³a kontrola która powinna zadzia³aæ i zaskoczy³a zawodnika który jecha³ z ufno¶ci± do urz±dzenia ..i sie przejecha³ i nie on jeden, dlatego nie jest win± Paw³a ¿e wyglebi³. Paradoksalnie chcia³bym aby by³ ten zakaz trakcji to uwa¿am ¿e Pawe³ móg³by wtedy powalczyæ.
OdpowiedzNo przeczyta³em jeszcze kilka razy ale nie zmieniam zdania ¿e technicy bêd± starali siê pakowaæ jak najwiêcej nowinek do sprzêtu i ulepszaæ go nieustannie, a organizatorzy i sponsorzy bêd± cisn±æ w stronê atrakcyjno¶ci widowiska. A robi± to zmieniaj±c odpowiednio regu³y gry. Zubo¿enie motocykli w zaawansowan± technikê umo¿liwi do³±czenie do wy¶cigów mniej zasobnym zespo³om i co za tym idzie wiêksz± ilo¶æ zawodników i wy¶cigów. Nie negujê wiêc tego co piszesz ale okre¶lam ¼ród³o zmian. I uwa¿am ¿e nie ogarn± ca³o¶ci sportu motorowego dopóki najwiêksi gracze bêd± w stanie skompletowaæ chocia¿ jeden cykl imprez w których wezm± udzia³. A Pawe³, có¿... zepsuæ siê mo¿e wszystko. Hamulce, pompa paliwa, silnik, elektronika.. Trochê awarii mia³ w karierze, wiêc mo¿e potrzeba mu tylko trochê szczê¶cia ;-)
Odpowiedz