tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Parlament Europejski zabrał głos w sprawie obowiązkowych badań technicznych motocykli i nie mamy dobrych wieści
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Parlament Europejski zabrał głos w sprawie obowiązkowych badań technicznych motocykli i nie mamy dobrych wieści

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.03.01, 07:59 4 Drukuj

Parlament Europejski nie zamierza odpuszczać w kwestii obowiązkowych badań technicznych motocykli pomimo, że Federacja Europejskich Związków Motocyklowych (FEMA) wskazywała na konieczność poluzowania przepisów i argumentowała to tym, że motocykliści dbają o swoje maszyny bardziej niż ktokolwiek inny.

Na początku lutego federacja FEMA wystosowała list do unijnych urzędników, w którym postulowała o zniesienie obowiązkowych badań technicznych dla motocykli. W liście napisano, że stan techniczny motocykli ma marginalne znaczenie przy wypadkach z ich udziałem. Federacja wskazywała, że osoby mieszkające na rzadziej zaludnionych terenach muszą często pokonać wiele kilometrów by dojechać do stacji kontroli pojazdów. Do tego dochodzi kwestia osób kupujących motocykle poza sezonem i termin badania przypada na przykład na zimę. W takich przypadkach badania są wykonywane z opóźnieniem.

NAS Analytics TAG

Parlament Europejski zabrał głos w sprawie prośby FEMA i oczywiście nie trzeba być detektywem by zgadnąć, że urzędnicy nie zamierzają przychylić się do próśb federacji. Co więcej - pojawił się projekt, który wymusi na krajach członkowskich Unii Europejskiej wprowadzenie obowiązkowych badań technicznych dla motocykli. Obecnie takiego obowiązku nie ma na przykład w Irlandii, Finlandii czy Holandii. Co więcej, te trzy kraje nie zamierzają wprowadzać takiego przepisu chyba, że zostaną do tego zmuszone przez odpowiednią dyrektywę unijną. W ramach kompromisu urzędnicy chcą obowiązkowych badań technicznych tylko dla jednośladów z silnikami o pojemności 125 cm3 i większej.

Czy faktycznie obowiązkowe badania techniczne są takim problemem? W teorii jest to szlachetna inicjatywa, ponieważ mogłaby pomóc w uchronieniu nas przed falą niesprawnych motocykli na drogach. W praktyce często zdarzają się w serwisach motocykle z krzywymi ramami, a nawet niewłaściwymi numerami VIN. Zapewne najczęściej wynika to bardziej z braku odpowiedniego wyszkolenia diagnostów niż z ich złej woli. Można jednak śmiało powiedzieć, że w obecnej sytuacji badania techniczne nie przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa na drogach, ale i tak co roku trzeba wydać 63 złote dla świętego spokoju. W lepszej sytuacji są właściciele nowych motocykli, gdzie z automatu termin pierwszego badania technicznego przypada na trzy lata po zarejestrowaniu maszyny.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę