tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ośrodek Sportów Motorowych Speed Star w Sobieńczycach k/Krokowej - powiew Zachodu!

Autor: M.B. 2010.11.03, 13:41 5 Drukuj

15 hektarów do zaorania – tak głosiła reklama na początku roku, która była zamieszczona w różnych mediach. Speed Star – bo tak brzmi nazwa nowo powstałego Ośrodka Sportów Motorowych, na początku miał być tylko torem treningowym, ale jak tylko ruszyła budowa to pomysłów było tak dużo, że ciężko było powstrzymać się przed ich realizacją. No może tylko i tak już naciągnięty budżet nie pozwolił nam, na zrealizowanie najbardziej szalonych pomysłów takich jak np.: wybudowanie hali do supercrossu!

Pomysł budowy toru powstał w naszych głowach odkąd tylko zaczęliśmy się bawić off-roadem. Na początku nie wiedzieliśmy gdzie jeździć, więc tułaliśmy się po okolicy nie bardzo wiedząc o co chodzi i gdzie się można wyżyć. Po jakimś czasie mało nam było leśnych duktów. Mieliśmy sportowe pojazdy, a taplaliśmy się w błotku. Mało mieliśmy z tego funu. Niechcący dowiedzieliśmy się o zawodach motocrossowych w Gdańsku. Pojechaliśmy tam. To było chyba w 2006 roku i od razu wiedzieliśmy, że właśnie tego szukaliśmy. Po jakimś czasie pomyśleliśmy, że fajnie by było mieć taki teren po którym moglibyśmy jeździć kiedy by nam się podobało. Przez długi czas szukaliśmy odpowiedniego terenu, w międzyczasie mocno angażując się w motocross. Poznając to środowisko jednocześnie zbieraliśmy informacje o tym jak powinien wyglądać obiekt do uprawiania motocrossu.

W końcu w 2009 roku udało się znaleźć teren, który spełniał nasze oczekiwania. Sobieńczyce. Mała miejscowość koło Krokowej. Z widokiem na morze, po prostu bajka. Od razu odbyły się tam największe quadowe zawody – Quad Golden Cup. Teren zdał egzamin na 5+. Po tych zawodach zaczęliśmy projektować tor, by już w maju 2010 roku przy okazji inauguracji quadcrossu zorganizować huczne otwarcie Ośrodka Sportów Motorowych Speed Star. Obecnie tor posiada homologację krajową oraz FIM – co daje nam możliwość organizacji najwyższej rangi zawodów motocrossowych. Tego nam było trzeba. Do tej pory zorganizowaliśmy już kilka zawodów, min.: Mistrzostwa Polski i Puchar Polski w Quadcrossie i Cross Country oraz Puchar Europy w Cross Country.

Obecnie tor motocrossowy to główna atrakcja naszego Ośrodka. O długości 1550 metrów i większością zakrętów w prawo jest nie lada wyzwaniem dla niejednego crossowca. Tuż po prostej startowej jest tarka złożona z sześciu garbów, nawrotka, tuż za nią pierwsza hopa, a zaraz za nią kolejna. W sumie na torze znajduje się 10 przeszkód nadających się zarówno dla motocyklistów jak i dla quadowców i nie są to tylko hopy typu trumny, ale na torze znajdują się również skoki, które polubią szczególnie motocykliści. Zatem, dla każdego coś miłego. Dodatkowo na terenie ośrodka znajduje się część leśna, przez którą jest pociągnięta sekcja cross country. W tym sektorze po wcześniejszym ustaleniu mogą się też wyszaleć błotniści off-roadowcy lubiący zjazdy i podjazdy. Teren przygotowywaliśmy także z myślą o tych zapomnianych przez większą część projektantów torów – kobietach i dzieciach off-roadowych maniaków. U nas znajdziecie osobny tor na użytek wypożyczalni quadów oraz plac zabaw dla najmłodszych z piaskownicą oraz huśtawkami. Nie mogło zabraknąć ukochanych chyba przez wszystkie dzieciaki zjeżdżalni oraz mini toru przeszkód. Miejsce na ognisko, pełne zaplecze sanitarne, zaplecze biurowe, pokoje dla sędziów oraz wyposażony pokój medyczny nadają temu miejscu profesjonalny całokształt. Z pewnością jest to obiekt na skalę europejską. Pierwszy poważny egzamin odbędzie się w czerwcu 2011, kiedy będziemy organizować Mistrzostwa Świata Sidecarów oraz Mistrzostwa Europy w Quadcrossie.

Zapraszamy na naszą stronę: www.speed-star.pl

Dołącz do naszych partnerów

quadcross tor w Sobienczycach kolo Krokowej 3quadcross tor w Sobienczycach kolo Krokowej 4
quadcross tor w Sobienczycach kolo Krokowej 7quadcross tor w Sobienczycach kolo Krokowej 6
motocross quadcross w Sobienczycach - Speed Starmotocross quadcross w Sobienczycach - Speed Star 2
motocross quadcross w Sobienczycach - Speed Star 3motocross quadcross w Sobienczycach - Speed Star 4
motocross quadcross w Sobienczycach - Speed Star 5motocross quadcross w Sobienczycach - Speed Star 6
motocross quadcross w Sobienczycach - Speed Star 7motocross quadcross w Sobienczycach - Speed Star 8
quadcross tor w Sobienczycach kolo Krokowej 5quadcross tor w Sobienczycach kolo Krokowej 2
Speedstar tor motocrossowy nad morzem 6Speedstar tor motocrossowy nad morzem
Speedstar tor motocrossowy nad morzem 2Speedstar tor motocrossowy nad morzem 3
Speedstar tor motocrossowy nad morzem 4Speedstar tor motocrossowy nad morzem 5
Speedstar tor motocrossowy nad morzem 8tor motocrossowy kolo Krokowej - Speedstar Krokowa
tor motocrossowy kolo Krokowej - Speedstar Krokowa 2tor motocrossowy kolo Krokowej - Speedstar Krokowa 3