tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowy regulamin World Superbike
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Nowy regulamin World Superbike

Autor: Lovtza 2012.10.18, 13:37 20 Drukuj

W nowym sezonie do regulaminu technicznego World Superbike wejdzie kilka znaczących zmian. O wielu z nich wiecie zapewne od wielu mięsięcy, częśc jest właśnie testowana, inne zaczną obowiązywać wraz z początkiem nowego sezonu. Czego dotyczą kluczowe zmiany?

Przede wszystkim motcykle dwucylindrowe (oczywiście chodzi tutaj wyłącznie o Ducati) nie będą musiały wozić dodatkowego obciążenia w postaci 6 kilogramów. Ten obowiązek nałożony na Ducati w mijającym właśnie sezonie (po tym jak Checa wygrał w dominującym stylu mistrzostwa w 2011) niezmiernie irytował zarówno szefa zespołu Althea Racing Genesio Bevilacqua, jak również samego Carlosa Checę. Ten pierwszy groził, że w przypadku utrzymania takiego zapisu w regulaminie wycofa się z WSBK w sezonie 2013, ten drugi narzekał, że aby utrzymać tempo innych zawodników musi nadmiernie ryzykować i jeździć ponad limit opon i motocykla. Nie przeszkadzało to jednak Hiszpanowi wygrać czterech wyścigów w tym roku.

„Odciążeniem” Ducati z kolei poirytowany jest obecny Mistrz Świata Max Biaggi. Włoch w wywiadzie dla Gazzetta dello Sport stwierdził, że nie rozumie sensu zmian, szczególnie ze motocykl z Bolonii był w tym sezonie konkurencyjny, a po wprowadzeniu w życie nowego regulaminu ekipa Althea Racing jest już na starcie sezonu w połowie drogi do uzyskania tytułu. 

Minimalna waga w klasie Superbike:

1200 cc 2 cylindry: 165 kg
1000 cc 3 i 4 cylindry: 165 kg

W przypadku motocykli 2 cylindrowych 1200cc: Waga minimalna może zostać podniesiona dwukrotnie po 3 kilogramy osiągając odpowiednio 168kg i 171kg. Górny limit to 171kg. Jeśli to rozwiązanie okaże się niedostateczne, zastosowana zostanie zwężka w układzie dolotowym, zgodnie z zapisami w artykule 2.4.8.1.3.

Po dużej ilości wyścigów rozgrywanych na przesychającej nawierzchni, komisja techniczna zdecydowała się na wprowadzenie zapisu o pit stopach. Ma to uporządkować sytuację trakcie rundy, szczególnie w przypadkach gdy jedne zespoły chcą jechać, inne domagają się odwołania wyścigu (jak np. na Monzie w tym roku). Co ważne przerywanie wyścigów nie jest mile widziane przez relacjonujące zawody stacje telewizyjne, którym czerwona flaga wywraca do góry nogami całą ramówkę…

1.23 Pit Stops

Wyścig Superbike nie będzie przerywany z przyczyn pogodowych, poza wyjątkowymi sytuacjami. Zawodnicy, którzy będą chcieli zmienić opony lub dokonać zmian ustawień musza zjechać do pit lane (w dowolnym momencie), w tym także w trakcie wyścigu.

Dotankowywanie jest ściśle zabronione, a procedura pit stopu będzie wyglądała następująco: kierowcy, którzy chcą dokonać zmiany opon muszą zatrzymać się przed swoim garażem, zgasić silnik oraz zejść z motocykla. Tylko trzech mechaników, wyraźnie oznaczonych oficjalnymi strojami i specjalnymi opaskami na ramionach, może pracować przy motocyklu w czasie pit stopu.

Ci trzej mechanicy nie mogą otrzymywać zewnętrznej pomocy w pit lane (np. podawania narzędzi z garażu itp.), ale może pomagać im kierowca jeśli tego chce. Osoby funkcyjne będą monitorowały sytuację i raportował każde naruszenie tych zasad, które Dyrekcja Wyścig karała będzie karą przejazdu przez depo.

Używanie narzędzi pneumatycznych i elektrycznych (maksymalnie dwa w tym samym czasie) jest dozwolone. Podnośniki i stojaki do motocykli muszą być obsługiwane manualnie i mogą być obsługiwane ze wspomaganiem (np. elektrycznym, hydraulicznym, itd.). Dozwolone jest używanie zewnętrznych rozruszników lub baterii przy ponownym rozruchu motocykla.

Inne zmiany to trzy miejsca w rzędzie startowym, konieczność używania tylnego światła bezpieczeństwa w przypadku deszczu lub słabej widzialności, osłona przedniego hamulca taka jak w motocyklach MotoGP, naklejki na owiewce imitujące światła (które w tym sezonie używały już zespoły Kawasaki i Hondy) oraz, co wielce istotne, nowe 17 calowe koła. Wszystko to ma sprawić, że World Superbike będzie bardziej atrakcyjne w odbiorze i sprawiać ma wrażenie ścisłego związku z motocyklami, które kupić możemy w salonach motocyklowych.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę