tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowy GSX-700T. Turbodoładowane koło ratunkowe dla Suzuki?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowy GSX-700T. Turbodoładowane koło ratunkowe dla Suzuki?

Autor: Konrad Bartnik 2017.12.12, 10:31 6 Drukuj

Wraca temat turbodoładowanego motocykla Suzuki, rozpoczęty przed czterema laty prezentacją konceptu Recursion na targach Tokyo Motor Show. Jeśli wierzyć doniesieniom ze słonecznej Grecji, tamtejsi dealerzy Suzuki mogli się już zapoznać z motocyklem bliskim wersji produkcyjnej.

Suzuki w latach swojej świetności wyznaczało nowe trendy w branży motocyklowej. Od dłuższego czasu jednak nie może wygrzebać się z recesji i drepcze w miejscu, stawiając na sprawdzone, ale opatrzone modele. Obecnie japońska firma desperacko potrzebuje nowego produktu, który nie tylko okaże się sukcesem finansowym, ale też wyciągnie ją z pozycji technologicznego skansenu i producenta motocykli dla wczesnych emerytów.

NAS Analytics TAG

Pewną nadzieją na ruszenie z miejsca jest dla Suzuki zaprezentowany w 2013 roku koncepcyjny model Recursion, wyposażony w turbosprężarkę. Dwa lata później pokazano bliski wersji produkcyjnej silnik XE7. Jest to dwucylindrowa, rzędowa, ośmiozaworowa jednostka DOHC, o pojemności 588 cm3. Dostarcza ok. 100 KM mocy, jednak dzięki turbosprężarce moment obrotowy ma być zbliżony do motocykli klasy superbike i dostępny w niższym zakresie obrotów. Dzięki temu zrezygnowano z 6-biegowej skrzyni na rzecz 5-biegowej, z większym potencjałem do wykorzystania na każdym przełożeniu.

Minęły kolejne dwa lata i nieco okrężną drogą dociera do nas informacja o kolejnym kroku naprzód. Szwajcarski magazyn Acid Moto otrzymał przeciek od jednego z greckich dealerów Suzuki o przygotowywanym do produkcji modelu GSX-700T. Podobno maszyna została już pokazana jej przyszłym sprzedawcom. Silnik XE7 powiększono do 700 cm3, wyposażony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz intercooler. Znacznie wzrosła jego moc - spodziewamy się ok 150 KM. Sam motocykl ma być klasycznym roadsterem, choć niewykluczone, że w przypadku sukcesu jednostka napędowa trafi do innych modeli.

Czekamy więc na najbliższe imprezy targowe. Dla Suzuki to już naprawdę ostatni dzwonek - japońska konkurencja jest daleko z przodu, a po piętach depczą Indie.

Suzuki Recursion Turbo Concept 04

NAS Analytics TAG

Suzuki Recursion Turbo Concept 07

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę