Nowe BMW R1250GS i R1250RT - poznaj je z bliska!
BMW Motorrad zaprezentowało bogatą galerię zdjęć przyszłorocznych wersji swoich "boksujących" turystyków. R1250GS i R1250RT na sezon 2019 wyglądają naprawdę zacnie!
Nowe kolory - naszym zdaniem świetne, zwłaszcza czarno-szara wersja GS-a - to oczywiście nie wszystkie zmiany, jakie zaszły w budowie niemieckich bokserów. Podstawową nowością jest zwiększona pojemność skokowa, która wzrosła z 1170 do 1254 cm3. Poszedł za nią wzrost mocy - dwucylindrowy silnik generuje teraz 136 zamiast 125 KM.
Pojawił się także nowy rozrząd z podwójnymi krzywkami zaworów ssących. W zależności od stopnia otwarcia przepustnicy, zaworami steruje mniejsza lub większa krzywka. W praktyce przy wolnych manewrach kierowca ma pełną kontrolę i płynne oddawanie mocy, a po mocniejszym odkręceniu gazu do dyspozycji oddane zostają pełne osiągi powiększonego silnika.
Na wyposażeniu standardowym w obu modelach znajdzie się bogaty pakiet elektroniki. Będą to dwa tryby jazdy, ASC (kontrola stabilności), asystent podjazdów i ABS działający w zakrętach. W opcji pojawią się dodatkowe tryby jazdy, zaawansowana kontrola trakcji i asystent hamowania DBC. Dostępne będzie również elektronicznie sterowane tylne zawieszenie (Dynamic ESA).
R1250GS będzie w standardzie wyposażony w oświetlenie LED, w R1250RT pozostanie to opcją. Czytelny, kolorowy wyświetlacz TFT zastosowany w GS-ie będzie miał przekątną 6,5 cala, w RT będzie nieco mniejszy za to wzbogacony analogowymi prędkościomierzem i obrotomierzem.
Oficjalna prezentacja nowych modeli BMW nastąpi najprawdopodobniej już na początku października, na targach Intermot w Kolonii.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeSzukaja norm spalin. Lagodniejsze oddawanie mocy w dolnym zakresie dla latwiejszego manewrowania. Bo sie przewroce. Aktualny ma tak precyzyjne dozowanie wtrysku ,ze to akurat nie trzeba zmieniac. ...
Odpowiedzno nie wiem czy jest to na tyle nowosc aby juz leciec do salonu....
OdpowiedzTen bia³y jest ³adny.
Odpowiedz