tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Multistrada Tour 2015 - na torze, w trasie, w terenie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Multistrada Tour 2015 - na torze, w trasie, w terenie

Autor: Michał Mikulski 2015.07.15, 15:29 10 Drukuj

Jeżeli u podstaw Ducati Multistrady leży wielozadaniowość w sportowym sosie, to impreza dedykowana właścicielom Multi nie mogła być inna. 19.czerwca spotkaliśmy się na Torze Poznań by spędzić ciekawy weekend za sterami nowej Multistrady.

Plan był prosty: pierwszy dzień spędzamy na Torze Poznań podczas Speed Daya i próbujemy objeżdżać właścicieli sportowych motocykli. Po południu jedziemy w kierunku miejscowości Łobez, gdzie nocujemy, a w sobotę siłujemy się z polnymi drogami drawskiego poligonu. W weekend 19-21 czerwca za sterami Multistrady S pokonałem ponad 1300 km i nie żałowałem ani jednego z nich. Przy okazji miałem okazję porządnie przetestować najnowszą Multistradę 1200, którą od dealera odebrałem z zerowym przebiegiem. Motocyklem jeździł nasz redaktor naczelny Mariusz Łowicki kilka miesięcy temu podczas europejskiej premiery, ale co innego usłyszeć opowieści, co innego spędzić samemu trzy dni za sterami.

NAS Analytics TAG

Imprezę zaczęliśmy w piątek rano na Torze Poznań, gdzie w specjalnie przygotowanym boksie mogliśmy liczyć na obsługę ze strony Ducati, dobry katering oraz opiekę trenerów Speed Day. Dodatkowo, mogliśmy bez ograniczeń wjeżdżać na sesje (w granicach zdrowego rozsądku, nie pchałbym się na sesje treningowe zawodników Mistrzostw Polski), więc można było się wyjeździć.

MultiTOROWO

To, że Multistrada to motocyklowy SUV z naciskiem na sport to nic nowego. 160-konna jednostka napędowa, hamulce rodem ze sprzętu klasy superbike, aktywne zawieszenia, pełna kontrola trakcji. Jeśli 10. lat temu obdarzylibyśmy tymi cechami motocykl sportowy to otrzymalibyśmy bardzo konkurencyjną broń torową. Teraz osiągi, hamulce, zawieszenie i elektronikę zarezerwowane niedawno dla sprzętów wyczynowych dostajemy w turystycznym pakiecie. Z wygodną kanapą, podgrzewanymi manetkami i kuframi (te ostatnie potrafią dostać skrzydeł na autostradzie, ale to historia na inną okazję).

Z powyższego wynika jedno: Multistradą można świetnie bawić się na torze. Duży prześwit pozwala na spore złożenia, a Pirelli Scorpion Trail II posiadają wystarczający zapas przyczepności (ciężko pracująca kontrola trakcji to efekt mojej nieprecyzyjnej pracy gazem oraz sugestia, co działoby się, gdyby kontroli trakcji nie było). Największe wrażenie zrobiła na mnie siła hamowania. Nic dziwnego, monobloki Brembo M50 z wersji S, którą dysponowałem, w zestawie ze sportowym ABS-em generują ogromne opóźnienia. Wyprzedzanie właścicieli przygotowanych na tor motocykli sporo ponad 200-kilogramową Multi na hamowaniach wrzuca uśmiech na twarz.

Po pięciu sesjach przyszedł czas zebrać się w grupę i ruszyć w kierunku miejscowości Łobez, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie drawskiego poligonu - największego obiektu tego typu w Europie.

MultiSZOSOWO

Na Multistradzie przez weekend zrobiłem sporo ponad 1300 km, w przeróżnych warunkach, także w ostrych ulewach. Multi ma jeden, podstawowy problem - ciężko jeździ się nią zgodnie z przepisami. W moim odczuciu głównym powodem takiego stanu rzeczy jest, typowo dla Ducati, silnik cechujący się co najwyżej przeciętną kulturą pracy. Nawet jeśli to sygnatura Bolończyków, to niekoniecznie pasująca do pożerania setek kilometrów. Stąd, jeśli powolna jazda męczy i kierowcę i motocykl, zaczyna się jechać dynamicznie. Wtedy kilometry rzeczywiście znikają, ale szybsza jazda wymaga aktywniejszego podejścia, a to na dłuższą metę jest męczące. Ok, wiem - marudzę. Dostałem na weekend motocykl za ponad 80,000 zł i szukam dziury w całym. Ale to właśnie z powodu ceny chciałbym, żeby Multi była idealna w każdym calu, w każdej sytuacji. A nie jest. Może to jednak jest to, co Dukaciści lubią najbardziej?

Z plusów na pierwsze miejsce wysuwa mi się tempomat. Cóż za wspaniałe urządzenie! Na autostradzie nie ma nic przyjemniejszego niż ustalenie prędkości i danie kilku minut odpoczynku prawemu nadgarstkowi (proszę bez pomysłowych komentarzy w tym miejscu!). Siedzisko nie dało mi się we znaki przesadnie, przy moim wzroście pozycja była wygodna mimo szerokiej kierownicy. Idiotyczny system mocowania kufrów uznaję jako wypadek przy pracy podwykonawcy (chociaż trzeba przyznać, że lecący w przestworza przy autostradowej prędkości kufer wyszedł ze zdarzenia bez szwanku).

MultiTERENOWO

W sobotę po śniadaniu prowadzeni przez członków Grupy 4x4 wyruszamy na podbój części drawskiego poligonu. Niestety, manewry NATO nie pozwoliły nam pokonać wcześniej zaplanowanej trasy, ale i tak udało nam się spędzić praktycznie cały dzień jeżdżąc po bezdrożach. Okazuje się, że Multi radzi sobie przyzwoicie nawet, jeśli kierowcy ciągle mają z tyłu głowy fakt kosztów jakie poniosą przy najmniejszej glebie.

Z reguły przemieszczaliśmy się po różnej maści polnych drogach, zdarzyło się także trochę piasku. Sprawę nieco komplikował przelotny deszcz, który sprawiał, że podłoże robiło się ekstremalnie śliskie - zwłaszcza dla szosowych opon jakimi dysponuje Multi. Tutaj też ciekawa uwaga w kwestii opon: szosowe opony 90/10 (90% onroad, 10% offroad) Scorpion Trail II dadzą sobie radę w suchych, lekkich warunkach terenowych. Ale już Pirelli Angel GT rady sobie nie dadzą. Teoretycznie mała różnica przy zakupie daje ogromne różnice w terenie, warto o tym pamiętać jeśli myślicie o okazjonalnych przelotkach po polnych drogach.

Tryb Enduro pozwalał na spore uślizgi tylnego koła, chociaż przy cięższych warunkach trzeba było całkowicie rezygnować z kontroli trakcji. W ogólnym rozrachunku Multistradą można wjechać w teren i można dobrze przy tym się bawić, ale prawda jest też taka, że Panigale z wysoką kierownicą też w teren można wjechać (i pewnie do pierwszego dzwona również całkiem dobrze się bawić). Jeśli macie Multi i boicie się albo potrzebujecie motywacji - na Multistradzie Tour możecie zaliczyć pierwszy wyjazd w teren w kontrolowanych warunkach.

MultiFAJNIE

Pointa jest dość prosta: jeśli posiadacie Multistradę za rok widzimy się na imprezie. Ja na pewno nie odpuszczę. Na Multistradzie Tour można przede wszystkim sprawdzić możliwości swojego sprzętu (na torze i w terenie), nieco się podszkolić oraz spędzić miło czas. Cena samej imprezy jest w moim odczuciu promocyjna, bo nieco ponad 700 zł za dzień na torze, dwa noclegi w dobrym hotelu, wypad w teren oraz wyżywienie to super oferta. W niedzielę niestety pogoda pokrzyżowała nam plany i musieliśmy zrezygnować z upalania po lokalnych winklach, ale dla żadnego z uczestnika nie było to większym problemem.

Multistradowcy, widzimy się za rok!

test scrambler multistrada 2015 tomek prezentacja multistrada 2015
tor poznan multistrada tour uczestnik depo multistrada 2015
uczestnik multistrada 2015 uczestnik multistrada tour
uczestnik tor multistrada 2015 wojsko nato multistrada tour 2015
wyjazd depo multistrada 2015 wypadek multistrada tour 2015
w lesie multistrada tour 2015 w zakrecie multistrada tour
zakret multistrada tour 2015 zakret szuter multistrada tour 2015
multistrada tour o co w tym chodzi multistrada tour usmiech
multistrada tour zjazd do depo przez swiat na multi
multistrady multistrada 2015 multi multistrada 2015
przeprawa multistrada tour 2015 tomek multistrada 2015
zlozenie multistrada tour wodowanie multistrada tour 2015
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
ducati multistrada kolanoducati speed day multi
NAS Analytics TAG
multistrada na torzemultistrada tour depo
multistrada tour jacek tomekmultistrada tour kielbaski
multistrada tour mikulskimultistrada tour multi 2015
multistrada tour na torzemultistrada tour na torze poznan
multistrada tour obiadmultistrada tour odpoczynek
multistrada tour red bullmultistrada tour strefa vip
multistrada tour tormultistrada tour torun team
multistrada tour tor poznanmultistrada tour uczestnik
multistrada tour uczestnik na torzemultistrada tour wyjazd na tor
multistrada tour w lesiemultistrada tour w poznaniu na torze
multistrada tour w tereniemultistrada tour w zakrecie
multistrada tour w zlozeniumultistrada tour zakret poznan
multistrada tour zlozenie uczestnikamulti na torze poznan
multi zlozenie tor poznanodpoczywamy multistrada tour
onboard multistrada touruczestnicy multi tour poznan
biala multi multistrada tourdolewka paliwa multistrada 2015
droga polna multistrada tour 2015ducati torun multistrada tour
ducati vip multistrada 2015ekipa multistrada 2015
fotka multistrada 2015fotki multistrada tour
grupa multistrada tour 2015grupa uczestnicy multistrada tour 2015
hamowanie multistrada tour 2015hamuj multistrada tour 2015
hotel multistrada 2015instruktor multistrada tour
jacek multistrada 2015kajak multistrada tour 2015
kask multistrada 2015kolacja multistrada 2015
kolano multistrada tourmale przypomnienie multistrada 2015
male szkolenie multistrada 2015mini szkolenie multistrada 2015
mistrz drugiego planu multistrada tourmotocykle multistrada tour
multistrada tour czysta multimultistrada tour hotel
multistrada tour myjna 2015multistrada tour myjnia
multistrada tour na myjnimultistrada tour pod hotelem
multistrada tour polna drogamulti na kolanie multistrada tour
na kolacji multistrada 2015na torze multistrada 2015
na torze multistrada tourna torze poznan multistrada tour
nowa multi multistrada tourodblaski multistrada tour
organizatorzy multistrada 2015paddock multistrada tour
pawel multistrada 2015pawel usmiech multistrada tour 2015
pod hotelem multistrada 2015polna droga hamowanie multistrada tour 2015
polna droga multistrada tour 2015poznan tor multistrada tour
poznan znakret multistrada tourpozycja offroad multistrada 2015
prezentacja multistrada 2015przed startem multistrada tour
przed wjazdem w teren multistrada tour 2015przez wode multistrada tour 2015
rozmowy multistrada 2015rzeka multistrada tour 2015
scigacz multi multistrada tourscigacz polna droga multistrada tour 2015
scrambler woda multistrada tour 2015stefa multistrada 2015
szuter multistrada tour 2015teren multistrada tour 2015
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: ffffffff 16/07/2015 13:34

multistrada 4 razy z rzedu zwyciężyła w pakes peak z tego co pamiętam , jest dużo wygodniejsza na dłuższych dystansach niż r1 ,na torze jest znacznie szybsza niż honda africa twin i wśród tego typu motocykli jest zdecydwanie jednym z najszybszych "suwów"z drugiej strony niema szans raczej na torze z sportami ,jest mniej wygodna na trasie niż goldwing itd . na prostych równie szybka co nowe sportowe 600 ,wiec czy kiepski to bym nie powiedział spróbuj sobie porównac dowolnego sporta z multirstrada w teście obejmującym pare roznych aspektów takich jak wygoda ,jazda po torze , w terenie i by się okazała ze multistrada wygrałaby 2:1 bo sport byłby lepszy tylko na torze ,.pozatym w trasie w terenie dostał by baty wiec niesadz tych swoich kitów ,porównanie gold winga do multistrady i znowu multi wygrałaby 2:1 bo goldwing byłby lepsze tylko w leniwym toczeniu się na długich trasach pozatym multi by go wykosiła w każdej innej dziedzinie jak jazda po torze osiągi i w terenie , porównując do gs 1200 znowu multistrada wygrałaby 2:1 bo gs by się okazał lepszy tylko w terenie na torze multi by wygrała lepszym zawiasem i mocniejszym silnikiem na trasie byłby powiedzmy remis wydaje misie ze to raczej twój wpis to dorabianie lotnych teorii do brudnych .... multistrada jest dobra we wszystkim ale w niczym nie jest najlepsza jest wolniejsza od najszybszych motocykli gorsza w terenie od stricte enduro mniej wygodna od stricte wielkich krążowników które zamiast siodła maja hamak i żeby je zlozyc w zakręt potrzeba cała rodzina przejść na jedna strone ale z każdym ztych typów motocykli wygrałaby w teście obejmującym kilka różnych aspektów jazdy i gdybym stał przed wyborem kupna czegos uniwersalnego to sport i gold wing odpadły by jako pierwsze w kolejnoci a multistrada na bank by przeszła do finału .

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę