tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykliści na stołeczne buspasy - rozmowy trwają Triumph Tlo premium Tiger prawdziwa przygoda 08-03
NAS Analytics TAG

Motocykliści na stołeczne buspasy - rozmowy trwają

Autor: Informacja prasowa 2016.07.27, 13:01 5 Drukuj

26 lipca przedstawiciele Inicjatywy "TAK dla motocykli na stołecznych buspasach", zgodnie z zapowiedzią ponownie spotkali się z przedstawicielami ZTM. Tym razem na spotkaniu pojawił się, zapowiedziany wcześniej przedstawiciel Inżyniera Ruchu, oraz przedstawiciel Wydziału Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej. W trakcie spotkania przedstawiciel IR argumentował, że poza motocyklistami istnieje wiele grup zainteresowanych dostępem do buspasów takich jak rowerzyści, kierowcy pojazdów elektrycznych/hybrydowych oraz korzystający z pojazdów uprzywilejowanych. Ogólnie omówiliśmy przekazaną w trakcie poprzedniego spotkania listę warszawskich buspasów i natężenie ruchu w konkretnych lokalizacjach.

Zaproszony przez władze ZTM przedstawiciel Politechniki Warszawskiej słusznie zauważył, że istniejące badania nie pozwalają jednoznacznie stwierdzić jakie są wady i zalety proponowanego przez nas rozwiązania. W związku z powyższym rozpoczęliśmy rozmowy na temat możliwości przeprowadzenia odpowiednich badań z użyciem specjalistycznego sprzętu w warunkach warszawskich, które mają szansę być pierwszym poważnym krokiem i znakiem zaangażowania ze strony miasta, i które mogłyby odbyć się jeszcze w tym roku, po wakacjach, kiedy na warszawskie ulice powrócą mieszkańcy miasta.

W trakcie spotkania ponownie odnieśliśmy wrażenie, że mimo sceptycznej postawy wobec naszej propozycji władze ZTM są pozytywnie nastawione do dalszych rozmów ze środowiskiem motocyklistów. Przekazaliśmy również informację, ze pod petycją, w której Warszawiacy wspierają pomysł wpuszczenia motocykli na buspasy podpisało się już blisko 4000 uczestników ruchu. Na tym etapie nie pozostaje nam nic innego jak dalej zbierać podpisy i aktywizować środowisko motocyklistów do wyrażania swojej opinii, oraz oczekiwać na decyzję miasta w kwestii kolejnych kroków, jakie zostaną podjęte w naszej sprawie.

Podpisz petycję TUTAJ

  NAS Analytics TAG

Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Fryderyk 28/07/2016 19:22

Rozumiem, co masz na myśli, bo też jeżdżę rowerem. Ale rozwiązaniem problemu parkujących na ścieżkach rowerowych samochodów i chodzących po nich pieszych nie jest wpuszczenie rowerzystów na buspasy. Trzeba się raczej zająć tym, aby ścieżka rowerowa mogła być wykorzystywana zgodnie z przeznaczeniem. Ścieżki rowerowe krzyżują się z jezdniami czy chodnikami, taka jest kolej rzeczy. Podobnie jak jedne jezdnie krzyżują się z innymi. Tego uniknąć się nie da. I z tym wiąże się konieczność zachowania szczególnej ostrożności i dostosowania prędkości do warunków przez WSZYSTKICH uczestników ruchu - rowerzystów też, nie tylko kierowców. Fakt istnienia przejazdu dla rowerzystów nie oznacza, że można i należy nań wjeżdżać z prędkością rzędu 30km/h. A że często te przecięcia "szlaków komunikacyjnych" są zaprojektowane i wykonane źle, to zupełnie osobna sprawa. Ale rowerzyści na buspasach również nie rozwiążą tego problemu. Nawierzchnie na drogach w ogóle są różne, nie tylko ścieżek rowerowych, chodników i jezdni również. I jazda samochodem, zwłaszcza nisko i sztywno zawieszonym, po dziurach i koleinach, to rzecz równie ciekawa. Niemniej rozwiązaniem tego problemu również nie jest wpuszczenie kogokolwiek na buspasy. Z resztą... Czy w związku ze złym stanem nawierzchni jezdni, wzdłuż której biegnie droga dla rowerów, której stan dla odmiany jest idealny, należy samochody i motocykle wpuścić na tę drogę dla rowerów? No chyba nie. Generalnie uważam, że sprawa motocykli na buspasach jest problemem zupełnie innym, niż rowerów na buspasach. To są dwie osobne kwestie i zupełnie oddzielnie należy je rozpatrywać. Jeżeli dopuszczenie ruchu motocykli po buspasach nie stanowi zagrożenia bezpieczeństwa ruchu (a chyba nie stanowi, skoro autobusy dają radę po nich bezpiecznie jeździć...) ani nie spowoduje opóźnienia autobusów (a chyba nie spowoduje z przyczyn oczywistych...) to fakt, że nie pozwalamy po buspasach jeździć innym grupom, które by chciały, nie jest tutaj żadnym argumentem. Kierowcy aut stojących w korku też chcieliby pojechać buspasem. Jeżeli z kolei wpuszczenie rowerzystów na buspasy może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu (choćby próby wyprzedzania wolniej jadących rowerzystów przez kierowców autobusów) i może powodować opóźnienia tych ostatnich (niewielu rowerzystów osiąga w mieście prędkość 50km/h czy wyższą, jaką osiągają autobusy, a z wyprzedzanie na buspasie z zachowaniem bezpiecznego odstępu jest w większości przypadków niemożliwe), to należy się dobrze zastanowić, która opcja przyniesie więcej pożytku ogółowi. Niemniej, przynajmniej moim zdaniem, dopuszczenie ruchu rowerowego czy motorowerowego na buspasach jest znacznie bardziej dyskusyjne i mniej oczywiste, niż wpuszczenie tam motocykli. Ale może narzucenie minimalnej prędkości jazdy rowerem po buspasie jest rozwiązaniem? Albo obowiązek zatrzymania się i zejścia na chodnik przez rowerzystę po dogonieniu go przez autobus? Wówczas ci, którzy ruchu autobusów nie utrudniają, spokojnie jechaliby buspasami, a pozostali innymi częściami drogi? Tylko wówczas pojawia się podejście wielu ludzi do zasad i problem egzekwowania prawa. Bo jak na razie wciąż nie udaje się wyegzekwować od rowerzystów posiadania wymaganego "od zawsze" przepisami oświetlenia...

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę