tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle z silnikami Diesla. 6 modeli, których mogłeś nie znać
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle z silnikami Diesla. 6 modeli, których mogłeś nie znać

Autor: Raff 2019.07.25, 10:30 4 Drukuj

Jak rybie ręcznik - tak właśnie motocyklowi potrzebny jest silnik Diesla. A jednak były, a nawet są firmy, które próbują przeszczepić tę technologię do motocykli. Oto 6 jednośladów wyposażanych w fabryczne Diesle.

Motocykle z silnikiem Diesla powinny być oczywistością, szczególnie cruisery. Niskie obroty, wysoki moment obrotowy i niezła dynamika powinny przekonać użytkowników jednośladów. Powinny - a jednak z różnych powodów tak się nie dzieje.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Mimo tego są lub były firmy, które pracują nad implementacją wysokoprężnej technologii do motocykli. Z różnym skutkiem - czasem powstają żałosne toczydła, ale trafiają się także zdumiewające rozmachem konstrukcje. Oto 6 motocykli wyposażonych w fabryczne silniki Diesla.

1. Sommer Diesel 462

Sommer produkowany był ręcznie w małych partiach przez niemiecką firmę Sommer Motorradtechnik z Bawarii. Do napędu wykorzystano jednocylindrowego diesla o pojemności 462 cm3 i mocy 11 KM. Wiele elementów motocykla pochodzi od Royala Enfielda. Prędkość maksymalna to około 100 km/h. Spalanie? Zaledwie 2 litry na 100 km. Fabryka wytwarzała tego dziwoląga do 2015 roku.

2. Track T-800CDI

Produkowany w Holandii Track T-800CDI zasilany jest trzycylindrowym dieslem o pojemności 800 cm3, pochodzącym ze Smarta. Moc - 45 KM, ale na pokładzie jest turbosprężarka. Napęd przenoszony jest wałem. Mimo niewieliej mocy, motocykl rozpędza się do całkiem przyzwoitych 177 km/h. Średnie spalanie może wywołać łzy wzruszenia - 1,7 l/100 km! Niestety, po wyprodukowaniu około 50 egzemplarzy, w roku 2012 firma zawiesiła działalność.

3. Royal Enfield Bullet Diesel

Royal Enfield jest jedynym producentem motocykla z silnikiem diesla w Indiach. Model Bullet Diesel był masowo produkowany w latach 80. Wycofano go w związku z zaostrzeniem przepisów dotyczących ochrony środowiska. Początkowo silniki wysokoprężne montowane byłły do starych Bulletów przez przydrożnych mechaników. Royal Enfield, zainspirowany popularnością tych konstrukcji, wprowadził fabryczną wersję, zasilaną włoskim singlem Lombardini o pojemności 352 cm3 i mocy… 6,8 KM. Jak łatwo się domyślić motocykl z taką jednostką napędową nie jeździł zbyt dynamicznie, ale przynajmniej palił mało - 1,5 l/100 km.

4. HDT M1030

Hayes Diversified Technologies M1030M1 to motocykl zbudowany z myślą o zastosowaniach wojskowych. Konstrukcję oparto o kultowego dual-sporta Kawasaki KLR650. Do napędu wykorzystano pracujący na różnych paliwach silnik o pojemności 671 cm3 i mocy 33 KM. Na uwagę zasługuje zasięg tego cacka - około 650 km! Niestety, sprzęt nie mógł być wykorzystywany w działaniach zwiadowczych, ze względu na nieprawdopodobną wręcz hałaśliwość.

5. Star Twin Thunder Star 1200 TDI

Thunderstar 1200 TDI to kolejna konstrukcja z Niemiec, co może zresztą sugerować swojski dopisek "TDI". Dobrze się domyślacie - do napędu użyto zmodyfikowanego trzycylindrowego silnika wysokoprężnego z Volkswagena Lupo. Pojemność 1200 cm3, moc - 100 KM. Sama konstrukcja była bardzo dziwna - wolnoobrotowy silnik wsadzono w ramę sportbike'a.

6. Neander 1400

Neander wykorzystuje dwucylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny turbo z dwoma przeciwbieżnymi wałami korbowymi, które według producenta redukują wibracje silnika. Motocykl ma formę przyciężkiego cruisera i wrażenie to nie jest bezzasadne - silnik jest jedną z najcięższych i najbardziej zaawansowanych jednostek napędowych zastosowanych w motocyklu. Moc - 92 KM, moment obrotowy - 165 Nm.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę