Motocykle Victory dostan± ch³odzenie ciecz±?
Victory, czyli "ta druga amerykańska firma motocyklowa" najprawdopodobniej w najbliższej przyszłości zaprezentuje nowe motocykle chłodzone cieczą. Jak wiadomo do tej pory Victory były napędzane potężnymi piecami V2 z chłodzeniem powietrzem, ale zgodnie z trendami (patrz nowy Harley-Davidson Street 750) wkrótce możemy zobaczyć silniki chłodzone cieczą. W sieci pojawiły się właśnie szkice nowych sprzętów, które ukazują zmiany, m. in pasek napędowy po innej stronie motocykla, chłodnice oraz przeprojektowane silniki.
Jeden z motocykli prezentuje się bardzo muskularnie i ma dość zbitą sylwetkę. Do głowy przychodzi nam konkurent Diavela. Wiemy, że Victory pod batutą Polarisa ma wielki potencjał do budowania mocarnych silników (Hammer wyrywał ręce, nawet jak tego nie chciałeś). Fajnie byłoby zobaczyć w ofercie firmy coś nowego. Np. power-muscle-cruisera z wysoką mocą, oraz coś, co szłoby z duchem downsizeingu. Póki co, to jedynie informacje, ale damy Wam znać, jeśli pojawią się nowe dane na temat chłodzonych cieczą motocykli Victory.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNiema to jak ch³odzenie powietrzem, nic siê nie wyleje, nie ugotuje, nie zamarznie i nie wy¿re uszczelki po paru latach a poza tym takie moto ³atwiej naprawiæ. Moim zdaniem okaleczyli motocykl.
OdpowiedzKiedy¶ mój znajomy te¿ tak mówi³. Ociupinkê racji masz ale nie wiêcej. Motocykle ch³odzone powietrzem maj± tendencje do przegrzewania. Drugi cylinder dostaje mocno w ko¶æ. Nara¿enie na bardzo wysok± temperaturê (zw³aszcza drugi cylinder) skutkuje rozlatuj±cymi siê uszczelnieniami silnika/cylindra i ró¿nej ma¶ci gumowymi elementami. Napiszê co¶ co ju¿ wiem z do¶wiadczenia. Posiadam Hondê VT 1100. Znajomy ma DragStara 1100. Mój silnik jest czy¶ciutki i nic siê z nim nie dzia³o i nie dzieje. Znajomy co chwile ma jaki¶ problem. Ju¿ dwa razy wymienia³ uszczelki na cylindrze od dekielka zaworów i takiego drugiego (nie wiem od czego on jest). A ostatnio zacz±³ dos³ownie laæ silnik olejem na stacji benzynowej. Nie wiedzia³em co siê dzieje! Okaza³o siê ¿e posz³a kolejna uszczelka po prawej stronie pod chromowanym deklem. Motocykl dos³ownie SIKA£ olejem! Z moich obserwacji (je¿d¿ê na zloty) wynika ¿e silniki ch³odzone powietrzem przewa¿nie siê rozszczelni± przez co wcale nie s± takie bezawaryjne. Co do ch³odzonych ciecz±... no có¿: silnik jest du¿o lepiej ch³odzony a p³yn wcale nie jest ³atwo zagotowaæ bo ch³odnice maj± przecie¿ wentylator. Z wymian± p³ynu ch³odniczego nie ma ¿adnego problemu! W dolnej czê¶ci silnika przy pompie jest ¶rubka spustowa. Odkrêcasz j±, spuszczasz p³yn, zakrêcasz i dolewasz nowego. Dolewasz oczywi¶cie p³yn ch³odniczy do -35st. W zimie nie zamarznie a w lecie nie zagotuje tak ³atwo (+130st.) Przerabia³em ten temat ju¿ parê razy. System ch³odniczy (przynajmniej w moim motocyklu) jest bardzo prosty. Owszem wymaga to wiêcej dbania bo do czasu do czasu trzeba p³yn wymieniæ ale nie jest to ani skomplikowane ani kosztowne.
Odpowiedz