tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle Harley-Davidson na sezon 2024. Urodzinowa Pan America CVO i od¶wie¿one baggery z wiêkszymi silnikami
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle Harley-Davidson na sezon 2024. Urodzinowa Pan America CVO i od¶wie¿one baggery z wiêkszymi silnikami

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.01.25, 07:56 Drukuj

Harley-Davidson przedstawił swoje nowości na sezon 2024 i choć o niektórych już wiedzieliśmy, to nie znaliśmy szczegółów konstrukcji. Oprócz modeli z serii CVO pokazano też modele Street Glide i Road Glide z większymi silnikami i innowacjami wprowadzonymi w sezonie 2023, ale zarezerwowanymi dotychczas właśnie dla CVO. Co czeka nas w tym roku w salonach amerykańskiej marki?

Zaczynamy od Street Glide i Road Glide, które teraz będą napędzane silnikiem Milwaukee-Eight 117 z nowym układem chłodzenia oraz ulepszonym układem dolotowym i wydechowym. Do dyspozycji kierowcy będą 4 tryby jazdy - Road, Sport, Rain i Custom, które nie tylko kontrolują osiągi silnika, ale również działanie układu ABS z działaniem w zakręcie i kontroli trakcji z działaniem w zakręcie. Jest też nowy ekran dotykowy o przekątnej 312 mm z systemem operacyjnym Skyline, który zadebiutował w modelach CVO. Głośniki są zasilane przez nowy wzmacniacz o mocy 200 W. Na deser mamy przeprojektowane owiewki, zwiększony do 76 cm skok tylnego zawieszenia oraz nowe jednoczęściowe siodło.

NAS Analytics TAG

W gamie CVO zobaczymy dwie nowości. Pierwsza to CVO Road Glide ST z nowymi schematami kolorów - Golden White Pearl i Raven Metallic z grafiką orła na bokach owiewki i zbiorniku paliwa, które są inspirowane emblematami z motocykli zespołu fabrycznego Harley-Davidson, startującego w serii King of the Baggers. Silnik Milwaukee-Eight 121 ma maksymalną moc 127 KM, a moment obrotowy wynosi 193 Nm, co czyni go najmocniejszym zamontowanym fabrycznie w motocyklu amerykańskiej marki. Tłumiki z tytanową obudową i końcówkami z kutego włókna węglowego, który wykorzystano też do wykonania przedniego błotnika, osłony siedzenia i konsoli zbiornika oraz miska olejowa z lekkiego kompozytu pozwoliły na zmniejszenie suchej masy do 363 kg. Z przodu i z tyłu jest zawieszenie Showa z pełną regulacją, a układ hamulcowy składa się z komponentów Brembo. Do dyspozycji motocyklisty są predefiniowane tryby jazdy Road, Sport, Track, Track Plus i Rain oraz kilka trybów Custom. Jest też wyświetlacz o przekątnej 312 mm z systemem operacyjnym Skyline. W skład zestawu audio Stage II wchodzą komponenty Rockford Fosgate ze wzmacniaczem o mocy 500 W RMS.

Na deser nowość, która wydaje się być najciekawsza, bo jest nią model CVO Pan America. To pierwszy motocykl adventure marki Harley-Davidson i pierwszy z silnikiem Revolution Max 1250. W wersji CVO ma półaktywne zawieszenie, dotykowy ekran, tryby jazdy, reflektor adaptacyjny Daymaker, zawieszenie z systemem adaptacyjnej wysokości jazdy, aluminiowe kufry boczne, quick shifter, szprychowe koła bezdętkowe, dodatkowe reflektory LED i płytę ochronną Skid Plate. W serii CVO pojawią się też modele Street Glide i Road Glide zaprezentowane w 2023 r.

W tym roku departament Custom Vehicle Operations świętuje swoje 25. urodziny, a prezentem dla klientów jest właśnie Pan America CVO. Motocykle oznaczone tymi trzema literami charakteryzują się nie tylko nowymi malowaniami, ale przede wszystkim zwiększoną mocą, bogatszym wyposażeniem dodatkowym i innowacjami, które później trafiają do standardowych maszyn Harley-Davidson. Najlepszym przykładem są tu właśnie modele Street Glide i Road Glide, które co prawda jeszcze nie odziedziczyły silnika Milwaukee-Eight 121 VVT, ale za to na ich pokładzie znalazły się inne rozwiązania, które najpierw zastosowano w wariantach CVO.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê