tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP szykuje powrót Grand Prix Chin. Przedstawiciele Dorny odwiedzili Szanghaj
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MotoGP szykuje powrót Grand Prix Chin. Przedstawiciele Dorny odwiedzili Szanghaj

Autor: Wojciech Grzesiak 2025.11.13, 08:31 Drukuj

Dorna planuje powrót serii MotoGP do Chin. Takie rewelacje przekazał serwis Motorsport.com. Ostatni raz seria gościła w tym kraju w 2008 r. Na razie nie ma żadnych konkretów, ale w przedsięwzięcie jest też zaangażowany producent motocykli CFMoto, który ma szykować się do przejęcia slotów KTM w klasie królewskiej.

Portal Motorsport.com poinformował, że według potwierdzonych informacji, pochodzących z pewnych źródeł, Dorna szykuje się do powrotu MotoGP do Chin. Przedstawiciele promotora mieli odwiedzić Szanghaj pomiędzy Grand Prix Australii i Grand Prix Malezji. Wybrali się też na wycieczkę do fabryki CFMoto. Na razie nie ma jednak żadnych konkretów, choć przypuszczalnie MotoGP mogłoby wrócić do Chin w sezonie 2027.

NAS Analytics TAG

Co musi się stać, żeby Grand Prix Chin zagościło w kalendarzu? W przypadku poprzedniej przygody z tym krajem, współpraca została zakończona przedwcześnie, bo kontrakt na starty był podpisany do 2011 r. Jednak zbyt niskie zainteresowanie i słaba promocja sprawiły, że kontrakt został zerwany. Co ciekawe, dyrektor toru miał zarzuty kryminalne za sprzeniewierzenie 100 tys. euro. Trafił za to do więzienia na 4 lata.

Tym razem Dorna może mieć ułatwione zadanie, bo w Chinach odbywają się wyścigi Formuły 1. Lokalnym promotorem jest firma Juss Sports. Według Motorsport.com to właśnie ona mogłaby być odpowiedzialna również za organizację rundy MotoGP. W projekt będzie oczywiście zaangażowane CFMoto, które jest obecne w Moto3 i Moto2. Coraz głośniej mówi się również o tym, że CFMoto mogłoby być oficjalnym dostawcą silników w klasie Moto3 od sezonu 2025.

Tuż przed pojawieniem się tych doniesień sieć obiegły informacje, że CFMoto chciałoby wejść do klasy królewskiej. Teraz jest to bardziej prawdopodobne niż kiedykolwiek, ponieważ Rajiv Bajaj szuka oszczędności w KTM. Tymczasem tylko w tym roku sportowe aktywności Austriaków pochłonęły 60 mln euro. Co ciekawe, w tym samym czasie KTM chwali się silnikiem na 2027 r. Czyżby CFMoto miało kupić nie tylko miejsca na polach startowych, ale również wyścigowe know how Pomarańczowych?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê