tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP chce powalczyć o zwiększenie zasięgów. Jak Liberty Media może w tym pomóc?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MotoGP chce powalczyć o zwiększenie zasięgów. Jak Liberty Media może w tym pomóc?

Autor: Wojciech Grzesiak 2025.08.11, 09:22 Drukuj

Dorna została przejęta przez Liberty Media, co oznacza, że właściciel praw do serii Formuły 1 ma też pod swoimi skrzydłami MotoGP. Przedstawiciele hiszpańskiej firmy liczą, że dzięki temu zwiększy się przypływ pieniędzy od sponsorów. Dan Rossomondo opowiedział o tym, co musi się wydarzyć, by tak się stało.

Liberty Media dostało zielone światło od Komisji Europejskiej na zakup 84 proc. udziałów w Dornie. Transakcja opiewała na kwotę ok. 4,2 mld euro. Choć fani są podzieleni w swoich opiniach na temat przyszłości cyklu MotoGP, to zarządzający Dorną wierzą, że Liberty Media może pomóc w zwiększeniu przypływu gotówki do serii. Dan Rossomondo, który jest dyrektorem handlowym, pokłada wielkie nadzieje w doświadczeniu promotora Formuły 1.

NAS Analytics TAG

- Doskonale radzimy sobie w branży, ale muszę bardziej postarać się, żeby marki powiedziały "Chcę użyć MotoGP do reklamy mojego produktu". Liberty może pomóc nam otworzyć drzwi i dostarczyć doskonałe studium przypadków, ale musimy skupić się na pracy. Zespoły również muszą się bardziej postarać i ja muszę im w tym pomóc. Ilu sponsorów ma Zak w McLarenie? Ponad 60? - powiedział Dan Rossomondo w rozmowie z Blackbook Motorsport.

Co miał na myśli Rossomondo? Chodzi o wyjście z MotoGP do świadomości osób spoza świata motocykli i wyścigów. Formuła 1 jest doskonałym przykładem takich działań, dzięki czemu zespoły mają większe obroty i budżety. Sama Dorna również chciałaby zwiększyć swoje wpływy z budżetów sponsorskich. Obecnie partnerami cyklu są BMW, Tissot, DHL, Michelin, Qatar Airways oraz Estrella Galicia. W przypadku Formuły 1 mówimy m.in. o współpracy z Lego oraz serialu w serwisie Netflix. Działania te przekładają się na znaczący wzrost popularności serii w niemal wszystkich grupach wiekowych.

Na ten moment MotoGP nie może pochwalić się zbyt wieloma sukcesami. Dorna co prawda postarała się o licencjonowaną grę i próbowała też swoich sił z serialem na platformie Amazon Prime, który został skasowany po jednym sezonie. Jest to jednak za mało, żeby się przebić. Producenci, zespoły i zawodnicy również podejmują pewne działania. Niedawno o kwestiach finansów wypowiadał się Davide Tardozzi, który wskazał, że Ducati oferuje specjalne promocje na przejazdy włoskimi pociągami dużych prędkości i współpracuje z Telecom Italia Mobile.

Kiedy Marc Marquez był jeszcze w Hondzie, w sklepach Pull & Bear można było kupić kolekcję odzieży sygnowanej jego nazwiskiem. Bluzy, koszulki i czapki sprzedawano również w Polsce. Do salonów optycznych trafiły także okulary Carrera Ducati. Producent oprawek jest jednym z partnerów włoskiego zespołu. To jednak wciąż zbyt mało, żeby mówić i myśleć o zwiększeniu popularności MotoGP i motocykli wśród osób spoza branży. Czy Liberty Media zmieni tę sytuację? Czas pokaże.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę