Maeving Blackout. Retro motocykl elektryczny
Brytyjski producent motocykli elektrycznych Maeving, mający swoją siedzibę w Coventry, zaprezentował nowy model o nazwie Blackout.
Jest to elegancka wersja modelu RM1S, wyróżniająca się ciemną kolorystyką i klasycznym designem. Motocykl ten łączy w sobie nowoczesne technologie z estetyką retro i chyba całkiem zgrabnie to wyszło.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Model Maeving Blackout jest napędzany silnikiem elektrycznym zamontowanym w piaście tylnego koła. Silnik generuje moc szczytową 11,1 kW (około 15 KM) oraz moment obrotowy 261 Nm. Zasilanie zapewniają dwie wyjmowane baterie LG M50LT o pojemności 2,73 kWh każda, co łącznie daje 5,46 kWh energii. W trybie Eco zasięg wynosi do 145 km, natomiast w trybie Sport spada do około 84 km. Motocykl osiąga prędkość maksymalną 112 km/h, czyli bez szaleństw, ale do miasta w zupełności wystarczy.
Ładowanie baterii jest elastyczne, co oznacza, że można je wyjąć i podłączyć do standardowego gniazdka lub ładować bezpośrednio na motocyklu. Pełne naładowanie trwa około 6 godzin, natomiast od 20 proc. do 80 proc. baterie ładują się w 2,5 godziny. Szału nie ma, ale też nie jest źle.
Konstrukcja motocykla opiera się na ramie ze stali chromowo-molibdenowej (CrMo), co zapewnia trwałość i lekkość. Przednie zawieszenie to teleskopowy widelec o średnicy 37 mm i skoku 110 mm, a tylne to podwójne amortyzatory K-Tech Razor Lite z regulacją napięcia wstępnego i odbicia, oferujące skok 80 mm. Motocykl wyposażony jest w hamulce tarczowe: przedni o średnicy 300 mm i tylny 180 mm, z układem hamowania zintegrowanego, który rozdziela siłę hamowania w proporcji 40 proc. na przód i 60 proc. na tył.
Wymiary Maeving Blackout są zdecydowanie kompaktowe. Długość 2145 mm, szerokość 896 mm (z lusterkami), wysokość 1067 mm (bez lusterek), a wysokość siedziska wynosi 785 mm. Masa własna motocykla to 141 kg, czyli niezbyt wiele, co na pewno ułatwia manewrowanie w miejskim ruchu. Dopuszczalne obciążenie wynosi 129 kg, a całkowita masa pojazdu to 270 kg.
Design Blackout wyróżnia się matowymi detalami w kolorze węgla, czarną obudową baterii, lusterkami na końcach kierownicy oraz stylowym reflektorem LED, łączącym klasyczny wygląd z nowoczesną funkcjonalnością. Dodatkowo motocykl posiada 10-litrowy schowek w miejscu tradycyjnego zbiornika paliwa, wyposażony w port USB-C do ładowania urządzeń mobilnych. Analogowy prędkościomierz z cyfrowym wyświetlaczem dostarcza najważniejszych informacji o jeździe. Opcjonalnie dostępny jest system GPS do śledzenia pojazdu, zwiększający bezpieczeństwo.
Cena Maeving Blackout zaczyna się od 8 995 funtów brytyjskich (około 11 200 dolarów amerykańskich), a czas oczekiwania na dostawę wynosi od 8 do 10 tygodni. Motocykl sprzedawany jest bezpośrednio przez stronę internetową producenta, a serwisowanie odbywa się za pośrednictwem mobilnych inżynierów, co eliminuje konieczność odwiedzania tradycyjnych warsztatów. Oczywiście w Polsce taka opcja naprawy nie jest dostępna, ale przyznacie, że to ciekawe rozwiązanie.
W przeliczeniu na złotówki Maeving Blackout kosztuje nieco ponad 42 000 zł. Warto jednak pamiętać, że od momentu Brexitu, motocykle sprowadzane do Polski z Wielkiej Brytanii podlegają standardowej stawce VAT, obowiązującej w momencie importu. W Polsce stawka ta wynosi 23 proc. i jest naliczana od sumy wartości celnej motocykla, która obejmuje jego cenę zakupu, koszty transportu oraz cło (jeśli jest stosowane).







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze