Kymco i Super Soco ³±cz± si³y w zakresie standardu wymiennych baterii dla skuterów i motocykli elektrycznych
Marki Kymco i Super Soco podpisały umowę o współpracy w zakresie opracowywania nowych technologii dla elektrycznych jednośladów. Tym samym Kymco udostępni Hiszpanom swoją platformę Ionex.
Kymco Ionex to z jednej strony filozofia, z drugiej - platforma elektryczna, która ma być przyjazna dla użytkownika. Producent zapewnia, że jedna bateria Ionex waży niecałe 5 kilogramów, co znacznie ułatwia jej przenoszenie. Ważny jest także sposób umiejscowienia baterii w skuterze. Producent postanowił zamontować je w podłodze, co ma obniżyć środek ciężkości.
Podczas targów w Pekinie Kymco poinformowało o podjęciu współpracy z Super Soco. Hiszpański producent zyska dostęp do platformy Ionex. Ionex to nie tylko baterie, ale także stacje, w których można oddać zużyty akumulator do naładowania, zabrać pełny i ruszyć w dalszą drogę. To również sieć szybkich ładowarek, które pozwalają na pełne naładowanie w niecałą godzinę. Deklarowany zasięg na bateriach Ionex wynosi nawet 200 kilometrów.
Kymco Ionex może wkrótce trafić do Europy. Na brytyjskiej stronie producenta już pojawiła się specjalna zakładka poświęcona tej platformie. Z jednej strony Ionex to bardzo dobry pomysł, ale z drugiej - niedawno największe koncerny zajmujące się produkcją jednośladów poinformowały o rozpoczęciu współpracy polegającej na opracowaniu wspólnego standardu baterii. Teraz wygląda na to, że nawet jeśli to się wydarzy, to na rynku i tak będą co najmniej dwa rozwiązania. Do umowy z Kymco i Super Soco przystąpiło także FELO, które oferuje futurystyczne skutery w sportowym stylu.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze