Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 23
Pokaż wszystkie komentarzea moze wiecie gdzie sie znajduje filtr oleju w yamaha aerox ? czy wgl jest prosze o odp na gg 11894777
OdpowiedzNigdy nie spotkałem w swojej karierze skutera z filtrem oleju
Odpowiedzaprilia atlantic 500 jest filtr oleju. jak nie wierzysz ściągnij serwisówkę
OdpowiedzNigdy nie spotkałem w swojej karierze skutera z filtrem oleju
OdpowiedzRox nie ma filtru oleju Ziomuś
Odpowiedzmozna jeszcze po zlaniu starego oleju zakrecic silnikiem na rozruszniku bez zaplonu i jeszcze troszeczke oleju zleci, a dla silnika nic nie bedzie.
Odpowiedzjak zakręcić silnikiem na rozruszniku bez zapłonu, nie bardzo to rozumiem? thepharaoh@buziaczek.pl
Odpowiedzmoże o ryska mu chodzi
OdpowiedzCzolem,ujezdzam ktm exc 450. wzialem sie za wymiane oleju i po odkreceniu korka pod silnikiem wylalo sie ok 500ml zamiast 1l. wskaznik pokazywal jednak wczesniej ze poziom oleju jest OK. gdzie sie schowal zatem kolejny pol litra starego oleju, jak z tego motoru spuscic prawidlowo stary olej??? ma ktor wskazowki?
OdpowiedzNie jest prawda ze filtr oleju dokreca sie reka!!! Poniewaz na filmie zapewne zostal zamontowany jakis taniutki filterek to pewnie nie mial nawet sruby do klucza manometrycznego, nie mniej jednak w serwisowce GSXR-a k8 pisze wyraznie jaki moment ma byc przy dokrecaniu filtra. Gdybyscie kupili np filtr K&N zobaczyli byscie roznice w ksztalcie (wystaje specjalna sruba) oraz duzy napis ze filtr dokreca sie z okreslonym niutonometrem.
Odpowiedzjaki mam lać olej do przekładni(skrzyni biegów) do yamahy DT 50cc (AM6)
Odpowiedzwitam mam pytanko gdzie sie znajduje filtr oleju w sym gts 125
OdpowiedzWitam, Chciałbym przeprosić Was za niedociągnięcia w montażu materiału. Wynikły one z przyczyn niezależnych od nas, ale nic nas nie tłumaczy i mogę jedynie obiecać, że dopilnujemy, aby nie powtórzyło się w kolejnych odcinkach. Dziękujemy jednocześnie za wszystkie uwagi, w tym także te krytyczne. Pozwolą nam one lepiej przygotować kolejne materiały. Pozdrawiam,
OdpowiedzCastrol to badziew nie ma syntetyka 10w40 na którym powinno jezdzic 90 % moto :)
OdpowiedzJak może nie mieć ??? A Castrol Power 1 Racing 4t 10W50 ???
Odpowiedzsam sobie zaprzeczyłeś :) 10w40 = 10w50 od kiedy :)
OdpowiedzJak może nie mieć ??? A Castrol Power 1 Racing 4t 10W50 ???
OdpowiedzJak może nie mieć ??? A Castrol Power 1 Racing 4t 10W50 ???
OdpowiedzA dlaczego mierzy poziom oleju na niewkręconym korku? Zdaje mi się, że sposób w jaki mierzył zaniża pomiar, przez co wleje za dużo oleju (co tu nie jest problemem, bo olej jeszcze wejdzie do filtra oleju).
OdpowiedzBzdura, olej mierzy się zawsze na wykręconym korku. Nawet sprawdziłem dla pewności w instrukcji (Suzuki) i jest tam wyraźnie napisane: wyciągnąć miarkę, wytrzeć ją, i wsadzić do gwintu tzn. NIE wkręcając, po czym wyciągnąć i sprawdzić poziom oleju.
OdpowiedzGościu pospolicie leje wodę tak bym to ujął.
OdpowiedzJak często powinno się wymieniać olej? Jaka szkoła lepsza: raz na rok niezależnie od przebiegu lub co np. 5000km (wg. instrukcji) bez względu na okres. Czy zależy to od rodzaju oleju (np. fullsynetyki rzadziej)?
OdpowiedzZależy, co pierwsze. Jeśli jeździsz mało i nie wyjeździsz tych 5 czy 6 tys. km to wymieniasz po roku. Jeśli jeździsz dużo i wcześniej, np. po 4 miesiącach, wyjeździłeś już te 5 tysięcy, to wymieniasz. Czyli za każdym razem sprawdzasz, co było pierwsze: czy wcześniej minęło 12 miesięcy, czy 5 tys. km.
Odpowiedzbardzo fajny film, gość pokazał że chyba niema nic prostszego niż wymiana oleju, fajnie by było jak by zrobili film jak wymienić łańcuch,zębatki-jak dobierać większe, i dokładnie w liczbach jaki to ma wpływ na przyspieszenie i Vmax.
OdpowiedzPopieram w 100%
OdpowiedzNie, no wiedzę to on posiada taką jak każdy motocyklista, a może i mniejszą ( tak pokazał w tym artykule). Zero kornetów, na pytanie co dzieję się gdy oleju zalejemy za dużo lub za mało gość odpowiedział - motor nie polubi tego. Spadłem z krzesła.... Gdzie informacja o wcześniejszym rozgrzaniu motocykla, nasmarowaniu uszczelki filtra oleju i wypełnieniu go świeżym olejem. Przy spuszczeniu oleju należy motocykl kiwać na boki, najlepiej w stronę spustu. Nigdy nie zalewamy oleju do rozgrzanego silnika, czekamy aż ostygnie. No i masa innych informacji koniecznych do naprawdę prawidłowej wymiany oleju! Artykuł powinien jak najszybciej zniknąć z serwisu. Jest po prostu beznadziejnie amatorski.
OdpowiedzLitl baj litl - krok po kroku
Odpowiedzheh, przygotowania do sezonu? to wg autora niby kiedy ten sezon sie zaczyna jak juz trwa chyba od miesiaca? artykul totalnie spozniony. Nie mowiac juz o slabej stronie technicznej. Podstawa to rozgrzac silnik zeby olej byl zadki i lepiej splynal z silnika. Smarowanie uszczelki filtra oleju, itp...
OdpowiedzPrzecież wspomniał o rozgrzaniu silnika i o uszczelce, więc czego się czepiasz?? :-o
OdpowiedzFachowiec najpierw mówi o odpowiednim momencie dokręcenia filtra oleju a na koniec stwierdza że po dokręceniu ręką można uznać że jest dobrze! (dynanometr w ręku!). Oczywiście uszczelki nie zwilża olejem bo i po co! Po wymianie nie trzeba odpalić sprzęt i po chwili ponownie sprawdzić poziom bo poco? Pozdrawiam serwisantów!
Odpowiedzchyba nie zrozumiałeś :) mówił o dokręceniu dwóch różnych rzeczy
OdpowiedzTo kolego oglądnij jeszcze raz, zwróć uwagę na moment gdy mowa o serwisach i odpowiednim dokręceniu filtra.
Odpowiedzfiltr można dokręcić normalnie ręką lub jak ktos chce to kluczem dyn. w ręce nie ma człowiek tyle siły aby dokręcić go za mocno! Ludzie, macie na tacy podane, jak dalej nic nie zrozumieliscie to dla tach są właśnie serwisy!
OdpowiedzTaka wizualizacja prac serwisowych to fajny pomysł, oby więcej takich. Tylko ciekawi mnie dlaczego filtr nie został zalany olejem przed montażem i po co ta mowa o dokręcaniu go kluczem dynamometrycznym przez "fachowców" skoro dokręcony został ręką.
OdpowiedzA gdzie sprawdzenie poziomu oleju po uruchomieniu silnika?przeciez filtr sie napelni olejem i poziom spadnie o kilka ml!!!Lipa
OdpowiedzWażne: dokładnie obejrzeć zawartość filtra oleju - mosiężne opiłki mogą oznaczać zużycie panewek i konieczność poważnego remontu silnika.
Odpowiedzmoja zwykła instrukcja do R6 05' mówi o wymianie oleju+filtra więcej niż ten materiał. Nie mówiąc już o manualu. Brak wspominki o posmarowaniu uczszelki filtra olejem jak już ktoś wspomniał, brak wspominki o lekkim rozgrzaniu motocykla i odczekaniu aż olej ścieknie, nie mówiać już że coś mało tego oleju jak na taką krowę, motocykl ZAWSZE powinno się przechylić w stronę spustu oleju a jest więcej niż pewne że jeszcze sporo się wtedy wyleje. Nawet gdy nie pisze o tym w manualu. Tym sposobem zawsze w mojej R6 wylewa mi się jeszcze pół szklanki oleju.
Odpowiedzoj... kiepsko ogladales... polacy to tylko krytykowac potrafia
OdpowiedzA o posmarowaniu olejem uszczelki filtra nic nie powiedzieli??!! Poza tym moim skromnym zdaniem artykuł spóźniony o miesiąc. Mimo wszystko liczę na więcej takich fachowych porad. Pozdro dla motonitów
Odpowiedz"- jak postępować ze zużytym olejem" - z tego filmiku się tego nie dowiesz. Bo fakt, że oleju nie można po prostu wylać, jest powszechnie znany (miejmy nadzieję). Co mam zrobić ze starym olejem? Są jakieś stacje, które go przyjmują do utylizacji? Ogólnie filmik w porządku, chociaż trochę lania wody było (po co tłumaczyć w jakim celu leje się olej do motocykla?).
OdpowiedzKiedyś płoty drewniane (dla tych co wiedzą to sztachety) się impregnowało :) sposób ekologiczny, nie wylewasz a i zmniejszasz niepotrzebną produkcję podobnych środków.
Odpowiedza ja żem se spod tarpana opendzlował zeby nie rdzewiał, tyle ze przez zime dach mi skorodował :(
Odpowiedzfrytki se na nim usmaż..rece opadają
OdpowiedzRęce opadają ???? to znaczy co zrobić, mądralo?
Odpowiedza slyszales o piecu, ktory je wszystko? ;D
Odpowiedzja obstawiam piekarnie
Odpowiedz@michal zdziwilbys sie jak wielu motocyklistow nie wie co z tym zrobic. ja tez, wiec nie pierdziel tylko mow! (obstawiam stacje benzynowa)
Odpowiedzprzepracowany olej weźmie od ciebie KAŻDY punkt wymiany oleju z pocałowaniem w rękę Wiele punktów posiada piece na taki olej i grzeje nim w zimie a reszta oddaje płacą 60 gr za litr wiec mają parę złotych na piwo
Odpowiedzw każdym większym mieście jest punkt utylizacji odpadów.. Najczęściej są to prywatne firmy , które można bez większego problemu wyszukać w google. Ja bym poprostu pojechał do jakiegokolwiek mechanika i za przysłowiową flaszkę oddał bym mu olej a on go zutylizuje w firmie do tego przeznaczonej.. a dla leniwych z Krakowa http://www.zuop.com.pl
OdpowiedzProstsze niż się wydawało. Zróbcie jeszcze poradniki o naciąganiu łańcucha i innych rzeczach, które się robi przy motorach.
OdpowiedzJuż jest, poszukaj
Odpowiedznp. obróbka technologicza silnika wymiana panewek, łozyska wału etc pokazcie jak sie to robi bo juz wszystko rozebrałem tylko nie wiem jak złozyc
Odpowiedz