Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeCo ma do tego rada gminy lub miasta? To kodeks drogowy rada gminy lub miasta może sobie dowolnie zmieniać? Czy jedynie wymóg pozostawienia 1,5m chodnika dla pieszych juz nie obowiazuje????
OdpowiedzTakich "mandatów" sie nie płaci. Na wezwanie do wskazania kierowcy i groźby kary grzywny za jego niewskazanie powołujemy się na wyrok TK z dnia 30.09.2015 (K3/13) oraz 03.11.2015 (SK64/13), w którego uzasadnieniu czytamy że nie można skazać obwinionego o wykroczenie za niewskazanie kierowcy (art. 96 par. 1 KPW) jeżeli on sam był kierowcą, w ramach korzystania z prawa do obrony (nie zeznawania na własną niekorzyść) na podstawie art. 74 par. 1 KPK w związku z art. 20 par. 3 KPW. Domagamy się natychmiastowego umorzenia, sprawa zostanie umorzona zwykle "po cichu", lub poleży do przedawnienia. Proceder straży miejskiej jest o tyle szkodliwy, że podchodzi pod art 286 par. 1 KPK, art 231 KPK oraz art. 235 KPK, wszystkie trzy zagrożone karą pozbawienia wolności dla funkcjonariusza SM! Można dodatkowo złożyć zawiadomienie o podejżeniu popełnienia przestępstwa przez funkcjonariusza SM. I kto tu łamie prawo?!
Odpowiedz