tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Kryzys czy lenistwo - dokąd idzie...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 27
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: qwerty 26.12.2011 17:32

Nie mowmy, ze producenci nie maja pojecia co sie dzieje na rynku, ktory od dawna jest juz globalny. Kurczace sie rynki zbytu w Europie i Ameryce Polnocej marginalizuja sie i nie przyciagaja uwagi jak dawniej. Polski rynek, pomimo boom’u, jest wciaz rynkiem wtornym , gdzie niezamozne spoleczenstwo moze pozwolic sobie na tanie, lub stare ale za to sprawdzone produkty o ktorych z rozewninem mowa w felietonie. Drogie technologie stosowane przez producentow znajduja swych klientow w rozwinietych krajach europejskich. Niestety znajduja ich coraz mniej. Jesli juz znajda to zwykle sa nimi przedstawiciele z tzw „consument target group” , czyli osoby znajace marke, majace sentyment do produktu i dostateczne zasoby finansowe. Stad efektowne kampanie reklamowe. Srednia wieku kierujacych motocyklami w Europie rosnie a prawo co raz bardziej sie zaostrza i elimnuje przyjemnosc z jazdy na dwoch kolach („dzieki” ci Unio). Ponad to, z wiekiem czlowiek sklonny jest zakceptowac coraz to mniej zmian i prawdopodobnie za tym ida tez producenci , ktorzy ograniczyli sie juz wylacznie do wprowadzenia malo istotnych modyfikacji. Wszystko to, by utrzymac przy sobie starzejacych sie klientow, nie zrazic ich do siebie postepem technologicznym, a przez to dac sobie szanse na ciaglosc sprzedazy swych marek (wspomniane parcie na szklo). Mlodych adeptow jest coraz mniej i na coraz mniej moga sobie pozwolic. Nawet zatosowanie tzw „ valued ingeenering” , ktore ma na celu uatrakcyjnienie produktu przez wprowadzenie tanszych ale wciaz skutecznych technologicznie zrozwiazan (glownie skoncentrowanych na bezpieczestwie), nie ma sensu. Zmieniajace sie stale przepisy, wydluzony czas oczekiwania na „pelne prawo jazdy”’ zniecheca skutecznie kogolwiek zanim taki ktos nawet pomysli o jezdzie motocyklem . Wiec dla kogo tu produkowac i angazowac sie w rozwoj ? Taraz licza sie rynki azjatyckie gdzie zapotrzebowanie jest na bardzo tanie, latwe w utrzmaniu i proste w obsludze pojazdy, ktore w zaden sposob nie sa atrakcyjne dla potencjalnego kupca europejskiego czy polnocno-amarykanskiego.

Odpowiedz
Autor: DarekF6C 18/12/2011 22:20

Bożena?

Odpowiedz
Autor: kryzys 16.12.2011 14:45

Fajny artykuł o niczym.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę