tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: 50 plus, prawko minus - koniec...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Zbychu 17.12.2019 10:57

Wiecznie odnosicie pojęcie prędkości max/dopuszczalnej do swoich umiejętności lub mocy pojazdów. A tu chodzi o coś zupełnie innego. O fizykę. Czas reakcji nie zależy od liczby koni, wartości naszego pojazdu ani naszego przekonania o wyjątkowym skillu. Metry na sekundę mijają nieubłaganie i tylko od nas zależy ile ich finalnie minie. Bardzo ważnym, a zawsze pomijanym, parametrem jest jak najmniejszą różnica prędkości w strumieniu pojazdów. To - połączeniu z limitami prędkości mającymi na uwadze fizykę - jest gwarancją płynności i bezpieczeństwa. Do tego dąży cała idea pojazdów autonomicznych. Drogi, pojazdy, kierowcy i przepisy stanowią łącznie tzw. system transportowy. To nie myśmy go stworzyli lecz jesteśmy jego częścią. Weszliśmy w niego i to my mamy się do zasad tam panujących dostosować. Limity prędkości służą temu, żebyśmy się nie pozabijali. To nie jest narzędzie do złośliwego zarabiania pieniędzy. Groźba mandatu jest niestety konieczna żebyśmy się jako-tako w życiu zachowywali. Vide cytowany w artykule przykład rozsądnej jazdy poza PL. Nie można liczyć na dobrowolne stosowanie się do reguł, nie bądźmy naiwni. Wracając do osiągów współczesnej motoryzacji - producenci nie potrafią sensownie uzasadnić wypuszczania pojazdów grubo przekraczających limity. "Bo klienci to kupują". Volvo się nad tym zastanowiło i planuje montować ograniczniki do 180. Honda CB1100 ma podobny vmax. Nie dlatego że się nie da więcej ale dlatego że to nie jest do niczego potrzebne. I jest niebezpieczne. Przyjemne ale niebezpieczne i niepotrzebne. Szybka jazda tylko na torze, na drodze publicznej to jest bandyterka.

Odpowiedz
Autor: ja 17/12/2019 11:26

Gdzie niby ten tor?

Odpowiedz
Autor: KenLee 16.12.2019 15:40

Zgodzilbym sie bez szemrania z teza z artykulu, gdyby nie to, ze jako narod jestesmy (przynajmniej oficjalnie i na pokaz) swietsi od papieza. W Polsce lokalne administracje stawiaja drastyczne ograniczenia predkosci w bezsensownych miejscach, jako dupochrony przed roszczeniami z tytulu uszkodzonych zawieszen (zamiast me remontowac). Z kolei swiezo wyremontowane drogi maja ograniczenia do momentu ostatecznego odbioru, a te potrafia sie ciagnac miesiacami. Kolo mnie przez pol roku na nowiutkiej nawierzchni z nowymi poboczami bylo 40km/h na siedmiokilometrowym odcinku (z dwukilometrowa prosta) bez miejscowosci i skrzyzowan. Tam NIKT nie jechal tyle- nawet radiowozy, ale kiedy trzeba bylo wyrobic "plan mandatowy" policja nie miala skrupulow- stala w polowie prostej i kasowala jak leci na obie strony. Ograniczenia na zakretach zaczynaja w samochodzie miec sens jak spadnie snieg, a motocyklem na suchym zaczyna sie robic ciekawie kiedy jedzie sie je z predkoscia: znak x2. Dla porownania, zaraz za granica w Niemczech mam traske, gdzie winkle z ograniczeniem 80 pokonywane setka, powoduja skok adrenaliny i darcie sliderem buta o asfalt. Poza tym tam poza terenem zabudowanym jedzie sie legalnie setka a w praktyce 110. Aglomeracja slaska, czy okolice Lodzi to jedna wielka pulapka mandatowa, gdzie miedzy domami i krzaczorami, nie widac, gdzie sie zaczyna, a gdzie konczy teren zabudowany. Reasumujac, powprowadzeniu tego przepisu, nawet najspokojniejszy kierowca podrozujacy po nieznanym regionie bedzie mogl stracic prawko, bo bedzie to ruletka i zabawa w kotka i myszke, a nie systemowy sposob na poprawe bezpieczenstwa.

Odpowiedz
Autor: Xxx 16/12/2019 16:51

I o to w tym chodzi...

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę