Kawasaki ¶wiêtuje 70 lat produkcji motocykli. Specjalne wystawy w Japonii i Stanach Zjednoczonych
W 1953 r. Kawasaki postanowiło wejść do motocyklowego biznesu i wyprodukowało pierwsze silniki pod nazwą Kawasaki Machine Works. Teraz producent oferuje najwyższej klasy maszyny ze sportowym zacięciem i ma na koncie wiele sukcesów w sportach motorowych. Pasja do dzielenia się radością z jazdy trwa już od 70 lat.
Kawasaki rozpoczęło swoją motocyklową przygodę po zakończeniu II wojny światowej, która była punktem startowym dla wielu marek rządzących obecnie na rynku. Maszyny japońskiego producenta są sprzedawane w ponad 90 krajach świata i na wszystkich kontynentach. Z tej okazji Kawasaki przygotowało specjalne wystawy swoich motocykli w Kawasaki Good Times World w Kobe oraz Heritage Hall w kalifornijskim Foothill Ranch.
Na początku Kawasaki było związane z morzem, koleją, samochodami i awiacją. Po II wojnie światowej lotnicza dywizja została wciągnięta do prac nad podbojem sektora motocykli. Choć w 1953 r. powstał silnik motocyklowy Kawasaki KE-1 to firma Kawasaki Motorcycle Co., Ltd. została zarejestrowana dopiero w 1963 r. Rok wcześniej jako Kawasaki-Meguro wypuszczono model B8, który miał jednocylindrowy, dwusuwowy silnik chłodzony powietrzem.
Trzy lata później Kawasaki wkroczyło na rynek amerykański jako American Kawasaki Motors, a biuro liczyło raptem 10 pracowników. Producent postanowił dostosować się do lokalnego rynku i tak powstały modele A1 Samurai 250, H1 500 Mach III oraz Z1 900. Po tych sukcesach Kawasaki zaczęło otwierać swoje biura w każdym ze stanów, żeby wzmocnić więzi z dealerami marki. W 1974 r. producent zbudował pierwszą fabrykę w USA. Kawasaki Motors Europe pojawiło się dopiero w 1987 r., a w 1995 r. powstało Kawasaki Engines Europe w belgijskim Gent.
Obecnie producent oferuje modele typu naked, cruiser, adventure, turystyczne, modern classic i oczywiście kultową, sportową gamę Ninja. Ma też w swoim portfolio motocykle crossowe, enduro, pojazdy ATV i skutery wodne, a także pojazdy użytkowe. Kawasaki nie boi się odważnych decyzji, czemu dało wyraz podtrzymując przy życiu Ninję ZX-6R, która jest ostatnim sprawiedliwym na rynku ze starej szkoły supersportów, a także wprowadzając do Europy model ZX-4R. Jednocześnie pracuje nad alternatywnymi napędami, a więc motocyklami z silnikami elektrycznymi i silnikami zasilanymi wodorem.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze