Kawasaki Ninja ZX-4R i ZX-4RR pojawi± siê w Polsce ju¿ jesieni±. Zieloni nie poszli na ¿adne kompromisy
Kiedy sieć obiegły pierwsze informacje, że Kawasaki ZX-4R wjedzie do Europy, wielu kręciło nosem, że motocykl na pewno będzie wykastrowany względem swojego azjatyckiego odpowiednika. Okazuje się, że nic z tych rzeczy - Kawasaki nie poszło na żadne kompromisy, a to oznacza 399 cm3 szaleństwa.
Kawasaki Ninja w wersjach ZX-4R i RR w obu wersjach ma nowy, chłodzony cieczą czterocylindrowy silnik o pojemności 399 cm3, który z doładowaniem Ram Air generuje maksymalną moc 80 KM przy 15 000 obr./min. Bez niego deklarowana moc maksymalna to 77 KM. Czyni ją to najmocniejszym motocyklem w swojej kategorii. O co chodzi z doładowaniem Ram Air? Układ składa się z dwóch wlotów powietrza - bocznego i centralnego. Ten boczny zaprojektowano w oparciu o doświadczenia z modelem Ninja H2. Kieruje on powietrze bezpośrednio do puszki z filtrem, co ma zapewnić atomowe przyspieszenie i spotęgować wrażenia dźwiękowe.
Podwozie jest inspirowane modelem Ninja ZX-10RR. Ramę kratownicową wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości i zaprojektowano przy użyciu zaawansowanej analizy sztywności dynamicznej. W modelu ZX-4R jest widelec upside-down Showa Separate Function Fork Big Piston z pełną regulacją. W modelu ZX-4RR dodano amortyzator Showa BFRC Lite z modelu ZX-10R. W skład układu hamulcowego wchodzą m.in. dwie przednie tarcze o średnicy 290 mm i montowane radialnie zaciski monoblokowe.
Z elektroniki zastosowano cztery tryby jazdy - Sport, Road, Rain i konfigurowalny tryb Rider, które różnią się stopniem trybu mocy i poziomu ingerencji kontroli trakcji. W modelu Ninja ZX-4RR standardem jest też Kawasaki Quick Shifter.
Pozycja jest agresywniejsza niż w modelu Ninja 400. Smukły zbiornik paliwa ma zapewnić lepszy kontakt z motocyklem, a siedzisko kierowcy zaprojektowano tak, by mógł łatwo przenosić ciężar z lewej strony na prawą podczas pokonywania zakrętów. Informacje na temat motocykla są wyświetlane na ekranie TFT o przekątnej 4,3", który jest kolorowy i ma możliwość wyboru trybów wyświetlania. Do dyspozycji są tryby Normal i Circuit. Ten drugi pokazuje położenie biegu, czasy okrążeń i obroty powyżej 10 000 w bardziej widoczny sposób. Można go też połączyć ze smartfonem.
Motocykl Kawasaki Ninja ZX-4R będzie dostępny w kolorze Metallic Spark Black, a Ninja ZX-4RR trafi do sprzedaży w kolorze Lime Green / Ebony. Pierwsze motocykle dotrą do Polski jesienią 2023 roku. Motocykl będzie objęty czteroletnią gwarancją bez limitu kilometrów. Cena jeszcze nie została potwierdzona.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzePewnie powy¿ej 40 ko³a bêd± kosztowaæ. Cena tego s³abszego mo¿e bêdzie oscylowaæ w okolicy 40. A nowa ZX-6R powy¿ej 50, pod 60. Róbcie skriny. Skoro dwucylindrowa CBR 500 o mocy ok 47 KM ...
Odpowiedz