tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja ZX-4R i ZX-4RR pojawi± siê w Polsce ju¿ jesieni±. Zieloni nie poszli na ¿adne kompromisy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja ZX-4R i ZX-4RR pojawi± siê w Polsce ju¿ jesieni±. Zieloni nie poszli na ¿adne kompromisy

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.06.15, 16:39 1 Drukuj

Kiedy sieć obiegły pierwsze informacje, że Kawasaki ZX-4R wjedzie do Europy, wielu kręciło nosem, że motocykl na pewno będzie wykastrowany względem swojego azjatyckiego odpowiednika. Okazuje się, że nic z tych rzeczy - Kawasaki nie poszło na żadne kompromisy, a to oznacza 399 cm3 szaleństwa.

Kawasaki Ninja w wersjach ZX-4R i RR w obu wersjach ma nowy, chłodzony cieczą czterocylindrowy silnik o pojemności 399 cm3, który z doładowaniem Ram Air generuje maksymalną moc 80 KM przy 15 000 obr./min. Bez niego deklarowana moc maksymalna to 77 KM. Czyni ją to najmocniejszym motocyklem w swojej kategorii. O co chodzi z doładowaniem Ram Air? Układ składa się z dwóch wlotów powietrza - bocznego i centralnego. Ten boczny zaprojektowano w oparciu o doświadczenia z modelem Ninja H2. Kieruje on powietrze bezpośrednio do puszki z filtrem, co ma zapewnić atomowe przyspieszenie i spotęgować wrażenia dźwiękowe.

NAS Analytics TAG

Podwozie jest inspirowane modelem Ninja ZX-10RR. Ramę kratownicową wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości i zaprojektowano przy użyciu zaawansowanej analizy sztywności dynamicznej. W modelu ZX-4R jest widelec upside-down Showa Separate Function Fork Big Piston z pełną regulacją. W modelu ZX-4RR dodano amortyzator Showa BFRC Lite z modelu ZX-10R. W skład układu hamulcowego wchodzą m.in. dwie przednie tarcze o średnicy 290 mm i montowane radialnie zaciski monoblokowe.

Z elektroniki zastosowano cztery tryby jazdy - Sport, Road, Rain i konfigurowalny tryb Rider, które różnią się stopniem trybu mocy i poziomu ingerencji kontroli trakcji. W modelu Ninja ZX-4RR standardem jest też Kawasaki Quick Shifter.

Pozycja jest agresywniejsza niż w modelu Ninja 400. Smukły zbiornik paliwa ma zapewnić lepszy kontakt z motocyklem, a siedzisko kierowcy zaprojektowano tak, by mógł łatwo przenosić ciężar z lewej strony na prawą podczas pokonywania zakrętów. Informacje na temat motocykla są wyświetlane na ekranie TFT o przekątnej 4,3", który jest kolorowy i ma możliwość wyboru trybów wyświetlania. Do dyspozycji są tryby Normal i Circuit. Ten drugi pokazuje położenie biegu, czasy okrążeń i obroty powyżej 10 000 w bardziej widoczny sposób. Można go też połączyć ze smartfonem.

Motocykl Kawasaki Ninja ZX-4R będzie dostępny w kolorze Metallic Spark Black, a Ninja ZX-4RR trafi do sprzedaży w kolorze Lime Green / Ebony. Pierwsze motocykle dotrą do Polski jesienią 2023 roku. Motocykl będzie objęty czteroletnią gwarancją bez limitu kilometrów. Cena jeszcze nie została potwierdzona.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê