tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Versys 1000 2015 - pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Versys 1000 2015 - pierwsze wrażenia

Autor: Michał Mikulski 2014.12.11, 20:15 4 Drukuj

Na gorąco: Versys 1000 to owca w wilczej skórze. Nienaganne maniery tego litrowego turystyka to myśl przewodnia zmian na 2015 rok.

Jeśli śledzicie nasz portal, wiecie, że jesteśmy na prasowej prezentacji nowej rodziny Kawasaki Versys, która właśnie obywa się na Sycylii. W cieniu Etny, przez kilka godzin pokonywaliśmy kolejne serie zakrętów na Versysie 1000. W testowaniu motocykla nie przeszkadzała nawet wysokość przekraczająca 2000m n.p.m, temperatury spadające w okolice 0 stopni Celsjusza i śnieg na poboczu.

NAS Analytics TAG

Versys 1000 na 2015 rok przeszedł szereg modyfikacji. Tak jak w przypadku Versysa 650, nie sprowadzających się tylko do nowej owiewki. Nowy Versys 1000 to przede wszystkim wprowadzenie do modelu 3-stopniowej kontroli trakcji KTRC. Dwa pierwsze tryby dają sporo pola do popisu, późno ingerując w poczynania kierowcy. Trzeci tryb przeznaczony jest na śliskie nawierzchnie. Dodatkowo, lewym kciukiem można wybrać dwie zaprogramowane mapy zapłonu. Full oferuje pełną moc, Low, jak nie trudno się domyśleć, ogranicza osiągi. Różnica w poszczególnych mapach jest znacząca i wyczuwalna, także w działaniu systemu kontroli trakcji. KTRC działa równie dobrze, co dopracowane systemy konkurencji (BMW, Ducati, KTM) i Japończycy nie mają się w tej materii czego wstydzić.

Czterocylindrowa jednostka napędowa znana z Zeta 1000 na potrzeby turystycznego Versysa została ułagodzona. Zmniejszono moc maksymalną na rzecz mocy w dolnym i średnim zakresie obrotów. Silnik jest ultra-elastyczny, o pierwszych dwóch biegach (skróconych na 2015 rok) można zapomnieć, trójka pozwala na płynne przemieszczenie się przy prędkościach spadających nawet poniżej 20 km/h. Bez szarpania łańcuchem na 5. biegu można jeździć po mieście z prędkością 40 km/h. Elastyczność przy wyższych prędkościach jest poprawna, z zaznaczeniem, że Versysowi brakuje "pazura" przy wysokich wskazaniach prędkościomierza.

Już niedługo na Ścigacz.pl będziecie mogli przeczytać szczegółowe raporty z jazdy turystycznymi modelami Kawasaki.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:VV 12/12/2014 09:34

Jak się ma do Z1000SX?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę